جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه حوزه حمل و نقل، انرژی و آب برای توسعه و پیشرفت منطقه ترشیز نیاز به توجه ویژه دارد

ماینده مردم کاشمر،خلیل‌آباد ،بردسکن و کوهسرخ در مجلس گفت: سه حوزه حمل و نقل، انرژی و آب برای توسعه و پیشرفت منطقه ترشیز نیاز به توجه ویژه دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83318
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

سه حوزه حمل و نقل، انرژی و آب برای توسعه و پیشرفت منطقه ترشیز نیاز به توجه ویژه دارد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ؛ جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر،خلیل‌آباد ،بردسکن و کوهسرخ و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی برای معادن منطقه ترشیز گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی به خصوص در بردسکن انجام شده است و با مستقر شدن دو شرکت فرآوری در حوزه معادن کوهسرخ پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ سطح اشتغال در این بخش افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی در خصوص بازگشت سهمی از حقوق دولتی معادن به منطقه افزود: اگرچه براساس قانون بودجه باید ۱۵ درصد درآمد حاصل از معدن در محل استخراج و محل همان معدن هزینه شود اما این قانون تا به حال اجرا نشده و سهم این قانون صفر بوده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ضمن محکوم کردن حمله تروریستی عناصر تکفیری صهیونیستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) در شیراز ادامه داد: تا زمانی که پیرو مکتب ولایت باشیم تمامی توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

نیک بین با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در روشنگری بر کسی پوشیده نیست و با جدیت بیشتری باید به این مهم پرداخته شود، بیان کرد: فردی که از بودجه و اعتبارات قانونی حوزه مدیریتی خود بی‌اطلاع باشد، مسئول ضعیفی است و مسئولی که نتواند آن را جذب کند، فردی بی‌عرضه است، بعضی مسئولین پیگیر مصوبات برای دریافت اعتبارات نیستند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس تأکید کرد: با عدم پیگیری توسط ورزش و جوانان خراسان رضوی ۱۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته به ورزش استان به خزانه برگشت خورده است.

پیگیری ساخت و راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان
دنبال کنید

وی بیان کرد: در سفرهای مسئولین کشوری و استانی طی دو سال اخیر به کاشمر قول و وعده‌هایی داده شده است که باید نتیجه آن را از مسئولان اجرایی سوال کرد، حضور مسئولین کشوری در منطقه به راحتی انجام نمی‌گیرد و در این سفرها مصوباتی دریافت می‌شود که مسئولان اجرایی شهرستان باید برای تحقق بودجه آن مصوبات تلاش کنند.

نیک بین افزود: با حضور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان توانستیم مصوبه خوبی برای بقعه شهید مدرس (ره) داشته باشیم، اما ادامه کار بر عهده مسئولین شهرستان است که پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: از دستاوردهای سفر رئیس مجلس به کاشمر، تخصیص اعتبار جاده شادمهر به کاشمر به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان و تخصیص اعتبار برای جاده خلیل آباد به درونه مبلغ ۶۴ میلیارد تومان است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس در خصوص صادرات محصولات ترشیز به دیگر کشورها بیان کرد: خوشبختانه در حوزه صادرات خلع قانونی نداریم بلکه خلع کارایی داریم که باید برطرف شود.

نیک بین با بیان اینکه سه حوزه حمل و نقل، انرژی و آب برای توسعه و پیشرفت منطقه ترشیز نیاز به توجه ویژه دارد که با چشم انداز ۵۰ ساله عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درمجلس با بیان اینکه معاونت برنامه و بودجه کشور تاکنون تخصیصی در این حوزه نداده است، افزود: اگر قانون اجرایی شود حوزه معادن بیشترین درآمد و بازگشت سرمایه را به منطقه دارند.

وی سفر وزیر بهداشت به منطقه را یکی از ضعیف‌ترین سفر وزرا به منطقه اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم کارآمدی درست وزیر بهداشت در همان سفر از وی جدا شدم.

ضرورت برخورد بدون اغماض با خاطیان پرونده فساد «چای دبش»/ در مبارزه با فساد، تفاوتی بین وزیر متخلف و دیگران نیست
دنبال کنید

نیک بین در همین خصوص با انتقاد از کمبود داروهای مختلف که همه تولید داخل هستند، افزود: این‌ها نمونه‌ای از آدم‌های بی‌لیاقت در یک مسئولیت کلان هستند، هفته آینده طرح استیضاح وزیر بهداشت به جهات مختلف در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس در خصوص استقلال دانشگاه علوم پزشکی ترشیز تصریح کرد: اگرچه وزیر بهداشت با استقلال دانشگاه علوم پزشکی ترشیز موافقت کرده اما باید در شورای گسترش مورد بحث قرار بگیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi