سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با مسائل محیط زیستی شلاقی برخورد نکنید/ تصمیم گیران و تصمیم سازان به مسائل محیط زیست پی نبرده اند

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس در واکنش به صحبت‌های معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط زیست در خصوص ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: برخورد شلاقی با مشکلات حلال مسائل نخواهد بود، مسئولان باید در مرحله نخست جایگزین این پیشنهادات را در نظر گرفته و در مرحله بعد فرهنگسازی درستی در مورد حفظ محیط زیست صورت بگیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109705
تاریخ انتشار : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

کرونا :

با مسائل محیط زیستی شلاقی برخورد نکنید/ تصمیم گیران و تصمیم سازان به مسائل محیط زیست پی نبرده اند

غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت) و شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، گفت: ایران جزء کشورهایی است که بیشتر از نرم جهانی پلاستیک مصرف می‌کند که آثار و معضلات آن را به دلیل تجزیه نشدن آن در طبیعت مشاهد می‌کنیم.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجزیه نشدن پلاستیک در طبیعت تبعات بصری، فیزیک و شیمیایی فراوان دارد، افزود: در حاشیه شهرها با انبوهی از پلاستیک روبرو هستیم که ظاهر و باطن محیط زیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زنجیره تولید پلاستیک در گذر زمان سلامتی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، امروز کشاورزان معضل رشد پلاستیک را در زمین‌های زراعی و دامداران در تغذیه دام هایشان می‌بینند، دومینوی معیوبی از تولید که تبعات آن به ضرر سلامتی بشر تمام می‌شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورها حتی کشورهای توسعه نیافته اقدامات موثری در کاهش مصرف پلاستیک داشتند، یادآور شد: ایران باید در مسیر کاهش مصرف پلاستیک گام بردارد، به نظر می‌رسد بحران مصرف پلاستیک از طرف مردم و مسئولان جدی گرفته نشده است که در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت ها و سایر مراکز فروش به وفور شاهد توزیع پلاستیک هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها از کیسه‌های پارچه‌ای و چندین بار مصرف استفاده می‌کنند، یادآور شد: معضل رشد پلاستیک بحران جدی و خاموش است که امروز نه تنها محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده بلکه سلامتی بشر را نیز تهدید می‌کند، بی تردید باید برای کاهش مصرف پلاستیک فرهنگسازی صورت پذیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کشور را به سمت مواد تجزیه پذیر پیش ببریم، اظهار کرد: فرهنگ مصرف گرایی را باید در تمام حوزه‌ها به ویژه پلاستیک کاهش داد و به سمتی پیش برویم که آسیب کمتری به همراه داشته است.

نوری در واکنش به صحبت‌های معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط زیست در خصوص ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اظهار کرد: برخورد شلاقی با مشکلات حلال مسائل نخواهد بود، مسئولان باید در مرحله نخست جایگزین این پیشنهادات را در نظر گرفته و در مرحله بعد فرهنگسازی درستی در مورد حفظ محیط زیست صورت بگیرد.

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مسائل محیط زیست در کشور به مسئله تبدیل نشده‌اند خاطرنشان کرد: مسئله نبودن ظاهر محیط زیست و تبدیل آن به بحران در واقعیت منجر شده تا محیط زیست در معرض نابودی قرار بگیرد. بسیاری از تصمیم گیران و تصمیم سازان هنوز به اهمیت محیط زیست پی نبرده‌اند که شاهد توزیع  پلاستیک در کشور هستیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi