شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر   روکش های دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی بسیار محبوب برای بیمارانی است که به دنبال اصلاح و بهبود دندان های شکسته، بد رنگ، کج یا نامرتب هستند. چندین گزینه درمانی مختلف برای این مشکلات وجود دارد، اما دو مورد از رایج ترین آنها لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر هستند. طبق نظرسنجی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98134
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

کرونا :

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

 

روکش های دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی بسیار محبوب برای بیمارانی است که به دنبال اصلاح و بهبود دندان های شکسته، بد رنگ، کج یا نامرتب هستند. چندین گزینه درمانی مختلف برای این مشکلات وجود دارد، اما دو مورد از رایج ترین آنها لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر هستند.

طبق نظرسنجی های انجام شده، بیش از ۴۰ درصد از مردم از لبخند خود راضی نیستند و نزدیک به یک سوم از افراد اذعان داشته اند که هنگام عکس گرفتن در رسانه های اجتماعی لبخند خود را نشان نمی دهند. اما لازم نیست ناراحت باشید. در واقع، اگر به دلایلی از لبخند خود راضی نیستید، می توانید ونیرهای سرامیکی یا کامپوزیت را تهیه کنید.

این دو گزینه می توانند به طور چشمگیری ظاهر دندان های شما را بهبود بخشد. همچنین برای کسانی که دندان های تراشیده یا لکه دار دارند ایده آل بودند و می تواند به اصلاح ناهماهنگی ها و شکاف های کوچک کمک کند.

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر 5

لمینت سرامیکی

پس از زیبایی شناسی، دوام و ماندگاری بدون شک بزرگترین مزیت برای نصب لمینت دندان به جای روکش های کامپوزیت است. پرسلین بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت بوده و اگر به درستی از آن مراقبت شود، در مقایسه با ونیرهای کامپوزیت که معمولا هر سه تا هفت سال یکبار نیاز به تعویض دارند، می تواند بیش از ده سال دوام بیاورد.

در این راستا، ممکن است قیمت لمینت دندان از نوع سرامیکی بالاتر باشد، اما دوام بیشتری نیز برای شما خواهند داشت. علاوه بر طول عمر، بسیاری از افراد ظاهر طبیعی پرسلن را به ونیرهای کامپوزیت ترجیح می دهند. ونیرهای سرامیکی نیز بر خلاف ونیرهای کامپوزیت که متخلخل ‌تر و مستعد لکه شدن یا خرد شدن هستند، بسیار مقاوم ‌تر در برابر لکه و ترک هستند.

وزارت راه و شهرسازی در کوچک سازی دولت پیشگام شود
دنبال کنید

به این ترتیب، قرار دادن روکش های چینی به این معنی است که مجبور نخواهید بود تغییرات عمده ای در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. در نهایت، لمینت دندان مزیت مشخصی نسبت به ونیرهای کامپوزیت دارند، زیرا آنها تنها درمان مناسب برای برخی از مسائل دندانی مانند دندان‌های ناصاف، نقص‌های ژنتیکی، مینای دندان فرسوده و غیره هستند.

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر 6

کامپوزیت ونیر

در مقابل لمینت سرامیک، یکی از واضح ترین مزایای ونیرهای کامپوزیت مقرون به صرفه بودن آنهاست. ونیرهای کامپوزیت معمولا هزینه کمتری نسبت به ونیرهای سرامیکی دارند. این تفاوت در هزینه می تواند به ویژه معنی دار باشد، زیرا این نوع عمل زیبایی معمولا تحت پوشش بیمه نیست.

یکی دیگر از مزایای ونیرهای کامپوزیت این است که می توان آنها را به طور کلی در یک روز قرار داد، در حالی که لمینت دندان نیاز به دو تا سه بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد. بر خلاف ونیرهای سرامیکی که در لابراتوار ساخته می ‌شوند، ونیرهای کامپوزیت مستقیما روی دندان ‌های شما نصب می‌شوند.

برای این کار، دندانپزشک رزین را روی دندان اعمال نموده و سپس آن را با دندان ها مطابقت می دهد. سپس رزین با نور شدید سخت شده و در نهایت برای ایجاد ظاهری طبیعی صیقل داده شود.

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر 7

لمینت سرامیکی برای من مناسب تر است یا کامپوزیت ونیر؟

تنها راه برای تعیین اینکه آیا روکش های کامپوزیت یا پرسلین برای شما مناسب هستند مراجعه به یک متخصص با تجربه و حرفه ای است. دندانپزشکی که با کمک شما تصمیم بگیرد چه عواملی برای شما مهم هستند: اولویت زیبایی شناختی، دوام، هزینه و زمان.

اگر شما نیز به دنبال کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین راه حل هستید، می توانید به مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی مراجعه نمایید. دکتر محمدی یکی از متخصصین شناخته شده در این زمینه است که می تواند با بهره گیری از بهترین تجهیزات و بالاترین تجربه لبخندی شاد و سالم به شما هدیه دهد.

بافت فرسوده گچساران طرح اجرایی ندارد
دنبال کنید

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Eugenio شنبه , 12 اسفند 1402 - 20:29

What’s up all, here every person is sharing these kinds of familiarity, therefore it’s good to read this website, and I
used to go to see this webpage daily.

چه خبر است، اینجا همه افراد این نوع آشنایی را به اشتراک می گذارند، بنابراین خواندن این وب سایت خوب است، و من
روزانه برای دیدن این صفحه وب می رفتم.

Meridith جمعه , 18 اسفند 1402 - 20:45

Why visitors still make use of to read news papers when in this technological world all is available on web?

چرا بازدیدکنندگان هنوز از خواندن روزنامه‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که در این دنیای فناوری همه چیز در وب در دسترس است؟

Kayleigh شنبه , 19 اسفند 1402 - 3:25

Thanks on your marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you
are a great author. I will always bookmark your blog and may come
back later in life. I want to encourage you
continue your great work, have a nice holiday weekend!

با تشکر از ارسال شگفت انگیز شما! من مطمئنا از خواندن آن لذت بردم، شما
نویسنده بزرگی هستند من همیشه وبلاگ شما را نشانه گذاری می کنم و ممکن است بیایم
بعداً در زندگی من می خواهم شما را تشویق کنم
به کار عالی خود ادامه دهید، تعطیلات آخر هفته خوبی داشته باشید!

logo-samandehi