جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنفرانس برند پایدار ساعت ۱۴:۵۷ دقیقه امروز چهارشنبه برگزار شد

امروزه، شرکت های صنعتی با توجه به بحران ها و پیچیدگی های بازار، بدنبال کسب توسعه پایدار می باشند. در همین راستا، بسیاری از محققین مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار را موازی با هم دانسته و مسئولیت اجتماعی به عنوان لازمه ی برندسازی پایدار معرفی شده است .به همین منظور،  موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13374
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

کرونا :

کنفرانس برند پایدار ساعت ۱۴:۵۷ دقیقه امروز چهارشنبه برگزار شد

امروزه، شرکت های صنعتی با توجه به بحران ها و پیچیدگی های بازار، بدنبال کسب توسعه پایدار می باشند. در همین راستا، بسیاری از محققین مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار را موازی با هم دانسته و مسئولیت اجتماعی به عنوان لازمه ی برندسازی پایدار معرفی شده است .به همین منظور،  موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران  پس از برگزاری موفق اولین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی که با حضور مقامات و مسئولین محترم دولتی، نمایندگان محترم مجلس، اعضای هئیت رئیسه اتاق اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و …. در نظر دارد کنفرانس برند پایدار با رویکرد مسئولیت اجتماعی بنگاه­های اقتصادی را در تاریخ ۲ اردیبهشت  ماه سال ۱۳۹۴ با حضور ۷۰۰ تن از مدیران عالی کشور در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار نمایند.

به همین منظور مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران درصدد  است  با تدارک این کنفرانس اثر مسئولیت اجتماعی ، بر ارزش ویژه برند را در شرکت ها و بنگاههای اقتصادی کشور بررسی نماید .

از جمله مباحثی که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد:

۱-مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر مصرف کنندگان ، سازمان ،جامعه ، محیط کارو محیط زیست .

۲-ارتباط  مسئولیت اجتماعی در پایداری برند .

۳-توسعه کسب و کار با تکیه بر تعهدات اجتماعی .

۴-مسئولیت اجتماعی راهکاری برای عبور از موانع .فعالیت تجاری

۵-وفادارسازی مشتریان در نظام مسئولیت اجتماعی

۶-نقش سرمایه گذاری مالی، انسانی، پژوهشی و … در ایجاد و توسعه برند

تجلیل و قدردانی از مدیران برتر درزمینه پایداری برند و مسئولیت پذیری اجتماعی درقالب اعطای نشان ویژه مسئولیت پذیری اجتماعی کنفرانس .

در این کنفرانس دکتر پدرام سلطانی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران ، دکتر الهام امین زاده معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری اسلامی ایران ، حجت الاسلام والمسلمین مصباح مقدم نماینده مجلس شورای اسلامی ، حاج اعلا میر محمد صادقی معاونت اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران ، آقای جاسمی نماینده مجلس شورای اسلامی استان تهران و سید محمد جعفری ریاست انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به سخنرانی می پردازند .

کنفرانس ساعت ۱۴:۵۷ دقیقه  چهارشنبه ۲ اردیبهست ۹۴ با پخش سرود ملی وقراعت قران کار خود را آغاز کرد و در ادامه کلیپ ویژه برنامه پخش شد.

در ادامه مراسم اختتامیه دکتر مینا علاوش مدیر اجرایی آموزشی و پزوهشی اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران و دکتر فولادگر ریاست  محترم کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی ، دکتر نقره کار شیرازی دبیر کل محترم اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران و دکتر شهریار شفیعی عضو محترم کمیسیون برند سازمان توسعه تجارت به ایراد سخن پرداختند.

بیش از ۲۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در این شهرستان اعم از بازرس، ناظر و مجری برای انتخابات همکاری خواهند کرد
دنبال کنید

دکتر مینا علاوش: گفت این کنفرانس با مشارکت کمیته اجتماعی شورای شهر و کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی برگزار می شود که با اهداف قدردانی از برندهای برجسته ملی در حوزه صنعتی و تولیدی و خدمات بازرگانی و نیز آشنایی با اهمیت به کارگیری پیروی اصول حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی ٬رضایت مشتری و حمایت از تولید ملی می باشد.

دکتر نقره کار شیرازی (دبیرکل محترم اتاق بازرگانی ٬صنایع ٬معادن و کشاورزی ایران) گفت: برندی پایدار نمی شود مگر اینکه اول جلب اعتماد عمومی داشته باشد.

 دکتر شهریار شفیعی (عضو محترم کمیسیون برند سازمان توسعه تجارت)گفت:برند پایدار برندی است که:
۱-با مشتری ارتباط برقرار کند.
۲-برند باید تمایز ایجاد کند.(زیبا و زیبنده باشد.)
و همچنین گفت:
برندهای ایرانی با یک غوغا سازی تبلیغی دارای اسم و رسمی شده اند .

دکتر یحیی آل اسحاق(ریاست محترم اتاق بازرگانی٬صنایع و کشاورزی تهران):مقوله ی برند برای واحدهای تولیدی یکی از مقوله های اصلی و عامل عمده موفقیت برای آنهاست.
سه بعد در حوزه فعالیت های اقتصادی وجود دارد:
۱-سود اقتصادی
۲-قوانین و مقررات و آیین نامهاست.
۳- مسئولیت اجتماعی (که بحث اصلی کنفرانس و عامل عمده در آمد برای شرکت هاست.)
این امر نقش عمده ای در پایداری برندها دارد و انجام آن اهمیت و جایگاه شرکت ها را مشخص می کند.
سود دهی شرکت ها به تنهایی عامل موفقیت شرکت ها نمی باشد.

وی افزود :تبلیغات مستقیم با انجام یک فعالیت اجتماعی دارای موفقیت بیشتری است.

آل اسحاق گفت : انجام این امر جز وظایف مدیران شرکت هاست.که نیاز به مطالعه و پژوهش دارد و توجه به آن باعث خیر و برکت و باعث شادی و احساس رضایت کارمندان و کارگران هر مجموعه ای می شود.

دراین کنفرانس پانل آموزشی تخصصی با حضور:۱-سرکار خانم فاطمه دانشور(ریاست محترم کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران-ریاست پانل)

۲-آقای علیرضا امیدوار (ریاست محترم مرکز ترویج مسئولیت های اجتماعی شرکت ها) ۳-آقای سعید معید فر(مشاور محترم اجتماعی وزیر راه و شهرسازی)

۴- آقای پیمان دیانی(عضو محترم هیئت مدریت شورای عالی انجمن ملی اخلاق کسب و کار ایران)

۵-آقای میر علی اصغر ساجدی(مدریت عامل محترم شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران)

۶- آقای صفار زاده ( مدیر کل روابط شرکت گلدیران)

۷- آقای دکتر جعفری (مدیریت عامل محترم سازمان پسماند شهرداری تهران) با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی ٬راهکاری برای عبور از موانع فعالیت تجاری٬توسعه کسب و کار و وفادارسازی مشتریان برگزار شد.

 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم(نماینده محترم مجلس شورای اسلامی)از نگاه دینی به مسئولیت اجتماعی صحبت کردند و گفتند مسئولیتی ذاتی است به دلیل احترام انسانی به انسان و کرامت انسان.
وی آثار منفی و مثبت بنگاه های اقتصادی بر مصالح و مفاسد دیگران با مثال از آیات قران صحبت کردند.

پیشنهاد جدید به کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
دنبال کنید

آثار منفی :

۱- رفتار انسان یا بنگاه موجب آزار دیگران نشود.

۲-ضرر و زیان به انسان نزنند‌۳-باعث ایجاد فشار و تنگنا بر دیگران نشوند.

آثار مثبت:

۱-کمک به دیگران

۲- خدمت به دیگران

۳- احترام به سلامتی انسان ها (مثل حضور کارخانه ها در تهران و وجود سر و صدای فرودگاه مهرآباد و راه آهن تهران که باید فکری به حال آنها کرد و به بیرون از تهران انتقال داد.)

باید سه چیز را که باعث ناآرامی محیط امن انسانها می شود را از بین برد: تبانی٬انحصار و احتکار.

بنگاه ها باید به کارگران و کارمند های خود احترام بگذارند و محیطی مصفا برای آنها تولید کنند .مثل بنگاه های اقتصادی در ژاپن.

سرکار خانم دانشور( ریاست پانل آموزشی) در این کنفرانس از پروژه گلدگیدز صحبت کردند پروژه ای که باعث امنیت اجتماعی می شود .این پروژه از کودکان فقیر و خیابانی با استعداد که توان مالی ندارند تا بتوانند ادامه زندگی بدهند حمایت می کند.

۲۰۱۵۰۴۲۲۱۰۴۶۵۵

جناب دکتر حسین میر محمد صادقی(ریاست محترم موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی و معاونت حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام) به ابعاد چهار گانه مسئولیت پذیری بنگاههای اقتصادی را مسئولیت پذیری اجتماعی ٬ مسئولیت پذیری حقوقی ٬ مسئولیت پذیری ملی و مسئولیت پذیری اخلاقی اشاره کردند.

همچنین در ادامه تمبر ویژه اجلاس برند پایدار با رویکرد مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی رونمایی شد.

سرکار خان دکتر الهام امین زاده(معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری )در رابطه با مسئولیت پذیری اجتماعی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردند تا در برنامه ششم توسعه به صورت جدی گنجانده شود . زیاد برای جامعه داری فواید بسیاری است و حتی برای خود بنگاه های اقصادی بسیار سودمند است.

وی به مسئله انجام ندادن گارانتی محصول در بیشتر بنگاه های اقتصادی اشاره کردند.

جناب دکتر پدرام سلطانی (نائب رئیس محترم اتاق بازرگانی) : متاسفانه برند های ما در جامعه نقش و رنگ دارند اما نقش آفرین نیستند.

جناب دکتر سید محمد جعفری (ریاست محترم انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان):امروزه بنگاه های اقتصادی در ایران همزیستی مسالمت آمیز با جامعه را درک کرده اند. که البته این مسئولیت در درجه اول داوطلبانه است.

جناب حاج اعلا میر محمد صادقی(نایب رئیس محترم اتاق بازرگانی ) مسئولیت اجتماعی به نسبت جمعیت کشورمان کم شده است و ما باید تلاش کنیم که این امر رشد پیدا کند.

در پایان مراسم معرفی و تجلیل از حامیان اجلاس انجام شد.

۲۰۱۵۰۴۲۲۱۱۰۵۴۸ ۲۰۱۵۰۴۲۲۱۱۰۱۵۹

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi