شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی فتح لایق زاده مستند ساز به مناطق مختلف گچساران می رود

علی فتح لایق زاده مستند ساز در حال فیلمبرداری از کار خود در مناطق مختلف گچساران می باشد. برای اولین بار اثر مستندسازان کهگیلویه و بویراحمدی به موزه ی سینمایی کشور راه پیدا کرد  این مستند روایت کودکان روستای گاودانه بود که برای رفتن به مدرسه و دیدن دنیای خارج از روستا ، تنها راه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

کرونا :

علی فتح لایق زاده مستند ساز به مناطق مختلف گچساران می رود

علی فتح لایق زاده مستند ساز در حال فیلمبرداری از کار خود در مناطق مختلف گچساران می باشد.

برای اولین بار اثر مستندسازان کهگیلویه و بویراحمدی به موزه ی سینمایی کشور راه پیدا کرد  این مستند روایت کودکان روستای گاودانه بود که برای رفتن به مدرسه و دیدن دنیای خارج از روستا ، تنها راه ارتباط آنها عبور از رودخانه است.


به همین خاطر آنها مجبور بودند از دستگاهی به نام گرگر استفاده کنند که این دستگاه انگشتان دست  این کودکان را قطع کرده‌است.


کارگردان فیلم مستند گاودانه گفت: بعد از پخش فیلم گاودانه در جشنوار بین‌المللی فیلم سینما حقیقت (جشن مستند ایران) و دریافت جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم با سوژه اجتماعی این جشنواره و انعکاس آن در رسانه‌های داخلی وخارج از کشور، باعث شد که نگاه همه مردم و مسئولین به گاودانه معطوف و در نهایت برای عبور کودکان از رودخانه پلی توسط خیرین و مسئولان اجرائی کشور احداث شود.


علی فتح لایق‌زاده  افزود : اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان از طرف خیرین مدرسه ساز و ترمیم انگشتان قطع شده کودکان روستای گاودانه در بیمارستان ۱۵خرداد تهران توسط انجمن جراحان زیبایی کشور به سرپرستی دکتر کلانتر هرمزی از محاسن ساخت این فیلم است.
تندیس‌های جشن مستند ایران، تقدیرنامه های خیرین کشور، دانشگاه ۱۵ خرداد تهران و انجمن جراحان پلاستیک ایران وجوایز مستند گاودانه که به علی فتح  لایق زاده اعطا شده بود که  با درخواست عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما به موزه سینمای کشور اهدا شد.

۵۶۴۶۵۶۵


عزت الله انتظامی همچنین کتاب خود (آقای بازیگر) را  به پاس زحمات این کارگردان در جهت کمک به انسانها  به علی فتح لایق زاده تقدیم کرده است.

 

معاون اول رئیس جمهور به گچساران سفر می‌کند
دنبال کنید

لازم به ذکر است که در این مراسم هنرمندان سینما وتلویزیون (داوود رشیدی -لیلی رشیدی -بهنوش بختیاری -ستاره اسکندری -فریبا ترکاشوند و ——حضور داشتند و بعد از این مراسم در موزه سینما علی فتح لایق زاده  به درخواست لیلی رشیدی به اجرای تائتر ایشان که در خانه هنرمندان برگزار می شود دعوت شد که بازیگرانی نظیر سیامک انصاری -هانیه توسلی – برزو ارچمند -ستاره پسیانی —-حضور داشتند و در پایان کارگردان مستند گاودانه به دلیل ساخت فیلمهایی با موضوع انسانی مورد تجلیل این هنرمندان و مردم حاضر در سالن قرار گرفت.

 

علی فتح لایق زاده مستند ساز در حال فیلمبرداری از کار جدید خود در مناطق مختلف گچساران می باشد.

مستند جدید این کارگردان خوش نام و خوش سابقه با هنرمندی بازیگرانی از گچساران و سینما همراه است .

IMG-20150331-WA0003

از راست به چپ:

علی شمس ، مسعود شریف ، علی فتح لایق زاده ، سعید احمدی ، کورش شمس ، رابعه اسکویی ، مرتضی خلیلی ، حمید کاشانی

IMG-20150331-WA0005

از راست به چپ:

علی فتح لایق زاده ، سعید احمدی ، رابعه اسکویی

نام : علی فتح
نام خانوادگی : لایق زاده
عنوان :  کارگردان
تاریخ تولد : پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸
جنسیت : مرد
 ۱۲۳۳

 

سوابق وجوایز:

ساخت ۴ فیلم کوتاه مستند داستانی – شرکت در جشنواره های متعدد فیلم کوتاه استانی،کشوری وبین المللی – کسب جوایز از جشنواره های داخلی سرزمین خورشید-سلام سینما- سکوت – دایره.
فیلم کوتاه سرزمین خورشید:شرکت در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم سلام سینما.شرکت در جشنواره فیلم جنوب کشور در اهواز.
فیلم کسب جایزه بهترین فیلم استانی برای فیلم دایره
شرکت در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ولوح تقدیراز این جشنواره برای فیلم سکوت
شرکت فیلم سکوت در جشنواره وارش شمال کشور
مراحل آماده سازی تولید فیلم مستندبهمن بیگی الفبای عشایر

 

تاجگردون و 53 طرح عمرانی و اقتصادی گچساران در دهه مبارک فجر
دنبال کنید

 

 

فیلم مستند که شاخه‌ای بزرگ از صنعت تصاویر متحرک را شامل می‌شود، به منظور مستندسازی جنبه‌هایی از واقعیت ساخته می‌شود. در ابتدا فیلم مستند، یک فیلم سینمایی بود که بر روی فیلم (نگاتیو) – که تنها وسیلهٔ موجود در آن زمان بود – ضبط و پخش می‌شد اما امروزه شامل ویدئو و آثار تولیدی دیجیتالی می‌شود که می‌توان آن‌ها را مخصوص پخش ویدئویی به عنوان برنامه‌ای تلویزیونی و یا برای نمایش در سینما ساخت. فیلم مستند را به عنوان «یک تکنیک فیلم‌سازی، یک سنت سینمایی و شیوه‌ای از تقابل با مخاطب» که دائماً در حال تحول است و هیچ مرزی نمی‌شناسد تعریف کرده‌اند .

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi