سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

محله‌ای در دهدشت که نمونه آن فقط در آفریقا پیدا می‌شود!/ سرنوشت این 18 خانوار چیست؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، قریب به ۳۰ سال جهاد کشاورزی با واگذاری زمین به کارکنان خود در محله کوی امام علی(ع) دهدشت اقدام به ساخت وساز کردند. بعد از گذشت این همه سال این ساختمان‌ها فاقد سند پروانه و هیچ گونه خدمات شهری از جمله آب، برق و راه مناسب به ۱۸ خانوار ساکن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84598
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

کرونا :

محله‌ای در دهدشت که نمونه آن فقط در آفریقا پیدا می‌شود!/ سرنوشت این 18 خانوار چیست؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، قریب به ۳۰ سال جهاد کشاورزی با واگذاری زمین به کارکنان خود در محله کوی امام علی(ع) دهدشت اقدام به ساخت وساز کردند.

بعد از گذشت این همه سال این ساختمان‌ها فاقد سند پروانه و هیچ گونه خدمات شهری از جمله آب، برق و راه مناسب به ۱۸ خانوار ساکن در این محله تعلق نگرفته است.

تأسف‌بار تر این که این محله به شهر دهدشت چسپیده شده اما در طرح جامع شهری لحاظ نشده است.

در همین راستا فرماندار کهگیلویه پیرو بازدید از کوی امام علی(ع) دهدشت در نشستی با شورای مسکن، شهرداری دستگاه‌های خدمات‌رسان را موظف به ارائه خدمت و تعیین تکلیف مسائل ساخت و ساز، استعلام مجوزهای قانونی  این محله کرد.

 سید عبدالعزیز موسوی بر ضرورت توجه ویژه به نیازهای ۱۸ خانوار ساکن در این محله تأکید کرد و گفت: شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جهت رفع مشکلات سریعا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رها کردن مردم به بهانه این‌که موضوع در طرح جامع شهری مطرح نشده است نه با قانون که با اخلاق و انصاف و دین سازگاری ندارد افزود: بعد از ۳۰ سال واگذاری زمین‌های این محله ساکنان از برق و آب پایدار و نعمت گاز محروم هستند، محوطه خیابان و جدول ندارد به طوری که نمونه مشابه آن شاید در آفریقا پیدا شود.

  رییس شورای مسکن شهرستان کهگیلویه با اشاره به این که شایسته نیست در دولتی که هدف و شعار  آن  رسیدگی به مسکن شهروندان است  مدیران صرفاً تماشاچی مشکلات مسکن باشند یا سختی‌های بورکراسی اداری آنان  مردم را کلافه کند تصریح کرد: وقتی مسکن مهر یا مسکن محرومین و مسکن ملی با زحمت و خون دل به سر انجام برسد یا نصفه نیمه از دوره‌ای به دوره‌ای و از مدیری به مدیران بعد پاس داده شود باید اجاره مسکن در دهدشت با کلان شهرها برابری کند.

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که نتیجه مدیریت بی‌تفاوتی چیزی جز کوه مشکلات به بار نمی‌آورد گفت: ناتوانی  آب وفاضلاب در پذیرش مسئولیت خود در مسکن مهر دهدشت ناشی از  بی‌تفاوتی‌ها است.

وی با اشاره به ضرورت پایبندی و تعهد مدیران منصوب دولت به شعار محوری آن  خاطرنشان کرد: تکالیف دستگاه‌ها  مشخص شده و باید کار بصورت جهادی انجام شود شاید  لازم است ساختار و مدیریت هم راستا باشند تا مردم تفاوت را احساس کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi