شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، با توجه به برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، نهاد امامت جمعه دهدشت به همراه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با دعوت از نخبگان، اساتید دانشگاهی، پژوهشگران علمی و مشاوران مدارس و دانشگاه‌ها به بررسی این آسیب‌ها پرداختند و مقرر شد به طور ماهیانه یک آسیب بررسی و راهکارهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84051
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، با توجه به برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، نهاد امامت جمعه دهدشت به همراه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با دعوت از نخبگان، اساتید دانشگاهی، پژوهشگران علمی و مشاوران مدارس و دانشگاه‌ها به بررسی این آسیب‌ها پرداختند و مقرر شد به طور ماهیانه یک آسیب بررسی و راهکارهای پیشگیرانه از آن را بررسی و مصوبات آن ضمانت اجرایی پیدا کند.

در این نشست ابتدا مدعوین هر کدام به بررسی آسیب‌های موجود در شهرستان پرداختند.

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟ 8

الیاس آذرکمان نماینده آموزش وپرورش دهدشت، عدم آشنایی برخی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی را یک آسیب در شهرستان عنوان و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی توسط افراد خبره و باتجربه یک راهکار برای آگاهی دانش‌آموزان است.

وی افزود: آموزش وپرورش آمادگی همه جانبه برای برگزاری مهارت‌های اجتماعی توسط افراد زبردست را دارد.

خسرو شفیعی‌مطلق استاد و پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دهدشت، آسیب‌های شهرستان را در سه مورد از جمله مهاجرت، تخلف در محرمانه‌ترین مسئله کشور”کنکور” و مافیای خودرو عنوان کرد.

 

کیانوش نریمان رییس دانشگاه پیام نور دهدشت از بیکاری به عنوان ریشه معضلات و آسیب‌ها در شهرستان نام برد و تصریح کرد: به واسطه این آسیب، سایر معضلات در شهرستان رخ می‌دهد.

وی رابطه و ضابطه در به کارگیری افراد را از دیگر آسیب‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: شیوع حیوانات خانگی، ازدواج‌های اجباری و عدم مدیریت خانواده‌ها از دیگر آسیب‌هایی هستند که شهرستان را درگیر خود کرده است.

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟ 9

اما صحبت‌های نصیر فاضلیان از دیگر اساتید دانشگاه متفاوت از دیگران بود،
او باور داشت ما بدون اطلاع آماری به مسائل برخورد می‌کنیم و تا زمانی مشکل پیش نیاید دنبال راهکار نمی‌گردیم.

وضعیت کرونایی شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد
دنبال کنید

وی افزود: برخی مسئولان ما در یک حالت غیرمهم و غیرفوری زندگی می‌کنند، چقدر سهم اشتباه خودمان را می‌پذیریم؟ چقدر قبول می‌کنیم برخی جایگاه‌ها حق خودمان نیست؟

فاضلیان خاطرنشان کرد: چرا با دیدگاه علمی به مسائل نگاه نمی‌کنیم، چرا نابسامانی را جریان شناسی نمی‌کنیم؟

سید حسین گنجی‌پور استاد دانشگاه نیز در این جلسه افت در دانشگاه‌ها را یک آسیب عنوان و گفت: باید این مسئله به صورت ویژه بررسی و نتیجه آن را در جلسات بعدی بررسی خواهیم کرد.

امیدعلی نوروزی دیگر مدعو این جلسه بر این باور بود که نحوه برخورد ما با بحران‌ها غیرکارشناسانه است.

وی به کارگیری خرد جمعی از سوی همه نهادهای متولی را یک راهکار برای شناسایی و پیشگیری آسیب‌ها عنوان و بیان کرد: ما باید نسل جوان و تفکرات جامعه را بشناسیم تا بتوانیم آسیب‌ها را پیشگیری کنیم.

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟ 10

سامان شفاهی مشاور مدارس با توجه به شناخت و مشاوره‌های خود، از نسل امروز به عنوان نسل دیجیتالی نام برد و گفت: باید مدیریت بی قید و شرط داشته باشیم، دنیای نوجوانان را بشناسیم، باب گفت‌وگو را باز کنیم، تفاوت‌ها را بپذیریم، اگر به این درک رسیدیم بیشتر مشکلات حل می‌شوند.

وی شکاف بین نسل را تفاوت بین دانش و رفتار عنوان و تصریح کرد: آسیب‌های هر دهه متفاوت است، در حال حاضر نسل بوم‌زاد اینترنتی داریم، اولین عنصر در این آسیب، آگاهی است و باید زیرساخت‌های این آگاهی را فراهم کنیم.

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟ 11

علی‌اصغر شکرایی روانشناس آسیب‌های اجتماعی در این جلسه، بولدسازی برخی آسیب‌ها توسط رسانه‌ها را یک آسیب بزرگتر عنوان و با بیان این که آسیب‌های شهرستان ما نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است گفت: خیلی جاها با بولد کردن، زندگی را از مردم می‌گیریم.

سرعت لاک پشتی اینترنت و اختلال شبکه تلفن همراه در یاسوج صدای شهروندان را درآورد/ تغییر ساختار شبکه عامل اختلال در تلفن همراه
دنبال کنید

وی تخلف در کنکور و پایین آمدن اعتماد به نفس را از جمله آسیب‌ها عنوان و بیان کرد: شمایی که تحصیل کرده هستید واکاوی کنید چرا این اتفاق افتاد؟

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در جمع بندی این مطالب با بیان این که مسئله فرهنگ یک مسئله تک بعدی و یک نگاه سلول‌شناسی نیست اظهار کرد: فرهنگ یک مسئله بسیار مهم و حیاتی و به منزله تنفس برای جامعه است.

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟ 12

امام جمعه دهدشت افزود: باید باب گفت‌وگو باز شود و بارها گفتم اساتید دانشگاه، امام  جمعه شهرستان را نقد کنند.

وی با بیان این که انسان از مشاوره گرفتن خسته نمی‌شود گفت: اگر بتوانیم در این جلسات موضوعات تخصصی را مطرح و راهکار ارائه شود، نهاد امامت جمعه ضمانت اجرایی آن را بر عهده می‌گیرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نگاه سیاسی به موضوعات در استان را یک سم خطرناک، مهلک و کشنده عنوان و تصریح کرد: خروجی این نگاه‌های سیاسی را در عدم توانایی‌ها و تخصص‌ها می‌بینیم.

وی بیان کرد: باید فرهنگ این مسئله درست شود.

امام جمعه دهدشت با بیان این که برای شناسایی و رفع معضل نیاز به کارهای مهم، بنیادین و اساسی داریم گفت: یکی از مشکلات موجود این است آسیب را بیان می‌کنیم اما راهکار ارائه نمی‌دهیم و این گونه در بین آسیب‌ها مانده‌ایم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: بنای ما بر این است از نگاه‌های علمی و تخصصی برای برون‌رفت مشکلات و آسیب‌های شهرستان استفاده کنیم و کارها بر اساس نگاه کارشناسی تقسیم موضوع خواهند شد.

امام جمعه دهدشت و نخبگان در یک نشست مهم/به راستی ریشه آسیب‌های اجتماعی کجاست؟ 13

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi