جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنفولانزا در گچساران از کرونا پیشی گرفت!!

به گزارش کرونا از کهگیلویه و بویراحمد تعداد مبتلایان به آنفولانزا در کشور و استان زیاد شده و بر تعداد بیماران مبتلا به آن رو به افزایش است. سید طاهر حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به آنفولانزا رو به افزایش بوده به گونه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83385
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

آنفولانزا در گچساران از کرونا پیشی گرفت!!

به گزارش کرونا از کهگیلویه و بویراحمد تعداد مبتلایان به آنفولانزا در کشور و استان زیاد شده و بر تعداد بیماران مبتلا به آن رو به افزایش است.

سید طاهر حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به آنفولانزا رو به افزایش بوده به گونه ای که اکثر خانواده ها به آن مبتلا شده اند.

وی بیان کرد: آمار مراجعه بیماران مبتلا به آنفولانزا به صورت سرپایی به مطب ها و مراکز درمانی گچساران بسیار افزایش پیدا کرده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:، در حال حاضر تعداد شهروندان درگیر به بیماری آنفولانزا بیشتر از کرونا شده است.

حسینی عنوان کرد: علائم مشکل تنفسی در آنفولانزا بیشتر از کرونا بوده و شهروندان با وجود علائم این بیماری سریعا به مراکز درمانی مراجعه و از خود درمانی و مصرف دارو بدون تجویز دکتر پرهیز کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از مبتلا شدن به آنفولانزا زدن ماسک در تجمعات، پرهیز از بیرون آمدن غیر ضروری، پرهیز از شرکت در تجمعات است.

حسینی عنوان کرد: این شهرستان در رنگبندی بیماری کرونا به زرد تبدیل شده است.

وی گفت: تا کنون ۶۸ هزار و ۴۶۴ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۲۰ هزار و ۸۳۰ مورد آنها مثبت بوده است.

  سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در گچساران ۲۰ هزار و ۵۸۴ بیمار مبتلا به کرونا تا کنون بهبود یافتند.

آب شرب 24 هزار نفر در شهرستان بویراحمد پایدار شد
دنبال کنید

حسینی با اشاره به فوت ۲۴۵ نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری عنوان کرد: در حال حاضر ۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: در این شهرستان تا کنون ۲۰۷ هزار و ۷۲۵ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۸۶ هزار و ۷۵۱ مورد دوز اول و ۷۹ هزار و ۹۱۶ مورد دوز دوم بوده است.

حسینی با اشاره به تزریق دوز یاد آوری واکسن در گچساران گفت: افزون بر ۴۱ هزار و ۵۸ مورد دوز یاد آوری واکسن در گچساران تزریق شده است.

وی افزود : مراکز تزریق واکسن کرونا در گچساران فعال بوده و شهروندان بخصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه ای یا حساس حتما برای تکمیل دوز واکسن کرونا خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi