جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استحکام بنیان خانواده در ایران مشهود است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: خانواده‌های ایرانی فرزنددوست هستند که این به معنای خانواده‌محوری و استحکام بنیان خانواده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74506
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

استحکام بنیان خانواده در ایران مشهود است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در مراسم آغاز فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات استان قزوین برگزار شد،گفت: سال ۸۹ فعالیت جمعیتی را در قالب شورای سلامت فرهنگی اجتماعی زنان در تهران آغاز کردیم، هم اکنون نیز به عنوان خادم مردم در طرح قانون‌گذاری جوانی جمعیت مشغول به فعالیت هستیم.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در  مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از گذشت ۱۱ سال هم اکنون انسجام خوبی در این حوزه در کشور وجود دارد و قرارگاه‌های کشوری و استانی مختلفی در حوزه جمعیت تشکیل شده است که این امر نشان‌دهنده شناخت بحران جمعیت است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: امروز جهاد تبیین در عرصه بحران جمعیت یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران و مسئولان است، اگر مسئولان در حوزه جمعیت پرچم‌داری نکنند به پرتگاه جمعیتی سقوط می‌کنیم هم اکنون در ابتدای ورود به آن هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به پژوهش صورت گرفته در حوزه الگوی باروری در ایران، ۳۹ درصد مشارکت‌کنندگان بیان کردند که تمایل به داشتن ۲ فرزند دارند، همچنین ۱۹ و نیم درصد ۳ فرزندی و ۲۶ درصد ۴ فرزندی را بیان کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد یک چهارم جمعیت کشور تمایل دارند حداقل چهار فرزند داشته باشند، این پیمایش در شرایط جدید اقتصادی صورت گرفته است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: ۱۵ و نیم درصد مشارکت کنندگان نیز تمایل به داشتن بیش از پنج فرزند دارند، در مجموع ۶۱ درصد خانواده‌های ایرانی تمایل دارند که سه فرزند و بیشتر داشته باشند؛ علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی که به عنوان بهانه‌ی پوسته‌ای موارد مطرح می‌شود پیمایش‌ها نشان می‌دهد که خانواده‌های ایرانی فرزنددوست هستند که این به معنای خانواده‌محوری و استحکام بنیان خانواده است.

پیگیری ها برای ارتقاء بخش نصرت آباد به شهرستان
دنبال کنید

وی بیان کرد: در قانون جوانی و حمایت از خانواده فرایند حل مسئله و رفع موانع نوشته شده است، ۹۳ ماده در این قانون نوشته شده بود؛ مسئله مهاجرت حفظ نخبگان، حفظ ژنتیک و امنیت غذایی از جمله مواردی است که باید در قانون به آن پرداخت شود، با توجه به اینکه فرصت کافی وجود نداشت مسئله امنیت غذایی توسط افراد دیگری در مجلس در حال پیگیری و بررسی است.

نماینده مردم قزوین البرز آبیک در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به شدت در حال سقوط جمعیتی بودیم لازم بود که این قانون هر چه سریعتر اعلام شود بنابراین بازوان قانونی که در قانون نیامده است را به دستگاه‌های دیگر محول کردیم که به صورت قانون در بیاید.

وی یادآور شد: باتوجه به اهمیت مسئله جمعیت از استاندار قزوین می‌خواهم جلسه شورای اداری برای قرارگاه برگزار شود، با توجه به عمق بحران باید برای سال‌های بعد براساس این بحران برنامه‌ریزی کنیم، دولت در این مسئله ورود پیدا کرده است و انتظار داریم تمام مدیران استان پای کار باشند.

محمدبیگی تصریح کرد: نقش محوری حوزه بهداشت و سلامت دارای اهمیت است باید کمبودهای این حوزه را برطرف کرد، سلامت بارداری سلامت کودک و سلامت مادر باید مورد توجه قرار بگیرد از طرف دیگر استحکام خانواده جلوگیری از طلاق و سقط جنین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، اگر ۱۰ درصد از سقط‌ها جلوگیری کنیم می‌توانیم بحران جمعیت را کنترل کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi