جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

واحد فولاد سازی زنجیره آهن اسفنجی غدیر نی ریز به بهره برداری می رسد

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس گفت: با پیگیری های صورت گرفته احتمالا در تیرماه سال جاری واحد فولاد سازی زنجیره آهن اسفنجی غدیر نی ریز به بهره برداری برسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71970
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

واحد فولاد سازی زنجیره آهن اسفنجی غدیر نی ریز به بهره برداری می رسد

فرهاد طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: در شهرستان نی ریز که به عنوان یکی از شهرستان های صنعتی استان فارس محسوب می شود صنایع مختلفی را از قبیل کارخانجات رینگ اسپرت نی ریز، سیمان سفید و خاکستری و واحد آهن اسفنجی فولاد غدیر وجود دارد.  

وی افزود: پس از شروع فعالیت بنده به عنوان نماینده مردم مصمم شدم سایر واحدهای فولادی زنجیره را فعال و تکمیل کنم که حق آبه صنعت فولاد از سد چشمه عاشق را حذف و به بخش شرب و کشاورزی شهرستان اختصاص دادم و برای تامین آب بخش صنعت نیز از خط انتقال آب خلیج فارس مجوزهای لازم را دریافت کردم و در حال اجرای خط لوله هستند لذا واحد فولاد سازی این زنجیره که راکد مانده بود با تعیین ضرب الاجل راه اندازی خواهد شد و احتمالا در تیرماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد که حدود ۵۰۰ نفر نیز مشغول به کار می شوند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان و بختگان در مجلس اظهار کرد: واحد گندله سازی این زنجیره را نیز پس از اخذ مجوز توسط فولاد غدیر نی ریز کلنگ زنی و شروع به ساخت شده است.

طهماسبی عنوان کرد: یک معدن سنگ آهن جدید در منطقه کت آباد توسط بخش خصوصی ثبت و در حال انجام فعالیت های اکتشافی است که با همکاری استانداری فارس، فرمانداری و دیگر بخش های اجرایی مشکلات و موانع آن مرتفع و امیدوارم که اشتغال ۵۰۰ نفر را در شهرستان فراهم نماید.

اختصاص اعتبار جهت تکمیل پروژه بازسازی استخر شوش
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: پیگیری هایی برای اخذ مجوز یک واحد ۲ و نیم میلیون تنی کنسانتره سازی سنگ آهن صورت گرفت تا سرمایه گذار بخش خصوصی در صورت اکتشاف سنگ آهن کافی در شهرستان نی ریز بخش پشت کوه احداث شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi