جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیل کشاورزی شهرستان دلگان را نابود کرد

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان گفت: در دو هفته اخیر با ورود چند سامانه بارشی پی درپی بدلیل نبود زیرساخت ها بویژه در حوزه جاده ها و ارتباطات مخابراتی خسارت سنگینی به جنوب استان وارد شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67535
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

سیل کشاورزی شهرستان دلگان را نابود کرد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ عبدالناصر درخشان  نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، بمپور، سرباز، لاشار، راسک، فنوج و بخش های بنت، آشار و آهوران و رئیس مجمع استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو هفته اخیر با ورود چند سامانه بارشی پی درپی بدلیل نبود زیرساخت ها بویژه در حوزه جاده ها و ارتباطات مخابراتی خسارت سنگینی به جنوب استان وارد شده است.

وی افزود: ماشین آلات راهداری هم فرسوده هستند و هم بدلیل تعداد محدود جوابگوی نیاز شهرستان ها نیست ،در سیل های اخیر شاهد بودیم مردم شهرستان های دلگان،فنوج،دشتیاری،کنارک و چابهار با توجه به فقر زیرساختی دچار مشکلات فراوانی شده اند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد:  بنده همزمان با آخرین هشدار سازمان هواشناسی درخصوص بارش سنگین در غرب استان بویژه دلگان با مسولان ستاد مدیریت بحران کشور و استان تماس گرفتم و خواستار اتخاذ تدابیر لازم شده ام.

درخشان بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات متاسفانه سیل اخیر خسارت بسیار سنگینی به حوزه کشاورزی شهرستان دلگان و بخش جلگه چاه هاشم وارد کرده است.

وی ادامه داد: مهندس حسین زهی عضو مجمع نمایندگان استان و نایب رییس کمیسیون عمران با هماهنگی های صورت گرفته هم اکنون در مناطق سیل زده دلگان و کنارک و چابهار حضور دارند تا با جمع‌بندی میزان خسارات و نیازمندی های استان بصورت ریشه ای این موارد را در مرکز کشور از طریق نهاد مجلس پیگیری کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان سیستان  و بلوچستان در مجلس افزود: متاسفانه در دولت های گذشته علی رغم شرایط مناسب اعتباری توجه چندانی به حوزه راه های استان که بیش از ۹۰ درصد بعنوان راه فرعی و روستایی تعریف شده اند نشده،جاده های هزاران کیلومتر راه استان فاقد ابنیه فنی می باشند که با کمترین بارندگی راه دسترسی صدهها هزار نفر دچار مشکل می شوند.

پیشتازی سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن در کشور
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ناوگان راهداری ما بویژه در جنوب استان بسیار فرسوده و تعدادشان جوابگوی منطقه نیست، گفت: ما در مجلس دو مورد را حتما دنبال خواهیم کرد ،هم تقویت ناوگان راهداری شهرستان ها که اکثرا فقط با یک لودر و کمپرسی و گریدر خدمات رسانی می کنند و هم ارتقا جاده های بین شهرستانی بعنوان راه اصلی که با افزایش عرض جاده و ساخت ابنیه فنی همراه خواهد بود.

درخشان اظهار کرد: انتظار داریم در دولت مردمی همانطور که استانداری توانمند و ویژه منصوب شده است نگاه دولت هم همانند مجلس در بحث تخصصی اعتبار به سیستان و بلوچستان ویژه باشد چرا که با اقدامات مقطعی و اعزام اکیپ ها از خارج استان غبار محرومیت از استان پاک نمی شود.

وی افزود: بنده بعنوان رییس مجمع نمایندگان استان در کنار سایر همکارانم با تمام وجود پیگیر جبران خسارت سیلاب های اخیر  بویژه به بخش کشاورزی،منازل مسکونی و جاده ها خواهیم بود.

رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش های شبانه روزی استاندار محترم معاونین ایشان و مدیران کل ،فرمانداران و نهادهای نظامی و انتظامی تشکر کنم. براساس آخرین اطلاعات دریافتی از استاندار محترم و جناب مهندس حسین زهی تمامی محورهای مواصلاتی بازگشایی شده اند و هم اکنون در حال ارزیابی خسارت می باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi