جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سد فینسک؛ مهم ترین دغدغه مردم مازندران

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس در دیدار با رییس سازمان حفاظت محیط زیست موضوع سد فینسک را به عنوان مهم ترین دغدغه مردم مازندران مطرح کرد و گفت: برای این سد منحوس از نظر زیست محیطی خلاف قوانین عمل شده و سد فینسک به عنوان طرح ملی باید مجوز زیست محیطی در سطح ملی می گرفت اما در گزارشات آمده که این طرح مجوز استانی دریافت کرده که خواهان بررسی کامل این موضوع هستیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67354
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کرونا :

سد فینسک؛ مهم ترین دغدغه مردم مازندران

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات مردم استان به ویژه مردم حوزه انتخابیه در حوزه محیط زیست با علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در ابتدا موضوع سد فینسک را به عنوان مهم ترین دغدغه مردم مازندران با رئیس محیط زیست کشور مطرح کرد و افزود: برای این سد منحوس از نظر زیست محیطی خلاف قوانین عمل شده و سد فینسک به عنوان طرح ملی باید مجوز زیست محیطی در سطح ملی می گرفت اما در گزارشات آمده که این طرح مجوز استانی دریافت کرده که خواهان بررسی کامل این موضوع هستیم.

وی طرح تنفس جنگل را به عنوان موضوع مهم دیگر مطرح و پیگیری کرد و خطاب به رئیس محیط زیست کشور بیان کرد: از شما و رئیس جمهور محترم خواستار این هستیم در این زمینه در برنامه هفتم هم به فکر اشتغال استان های شمالی باشید و هم به تامین چوب و مواد اولیه صنایع سلولزی کشور توجه ویژه ای داشته باشید.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی پرداخت حقوق حافظان جنگل را بسیار مهم و حیاتی خواند و خواستار پیگیری جدی ریاست محترم محیط زیست کشور و پرداخت معوقات این عزیزان شد.

نماینده مردم ساری میاندورود در مجلس همچنین بحث پسماند استان های شمالی را مطرح کرد و افزود: باید در حوزه پسماند و حمایت از پروژه های های زباله سوز استان به ویژه زباله سوز ساری اقدامات جدی صورت گیرد.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت دریا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایطی که وجود دارد ساز و کاری باید طراحی شود تا از ظرفیت اقتصادی دریا در چارچوب مسائل زیست محیطی استفاده کنیم.

بابایی کارنامی در پایان از رئیس سازمان محیط زیست کشور خواست در مورد موضوعات مطرح شده پیگیری های لازم را داشته باشند تا مشکلات استان مازندران در این حوزه مرتفع گردد که دکتر سلاجقه نیز قول پیگیری این موارد را دادند./

پایان پیام

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi