جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوگواره مردمی «سرباز زهرا(س)، سردار دل‌ها» در قم برگزار شد

به گزارش کرونا از قم، مرتضی حیدری فرماندار قم ظهر امروز در سوگواره مردمی “سرباز زهرا، سردار دل‌ها” که به همت اهالی منطقه بنیاد قم برگزار شد، با تایید بر برپایی چنین مجالس دینی و مذهبی، اخلاص، صداقت و ارادت را سه نقطه برجسته اینگونه محافل برشمرد و اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بر اساس آنچه قرآن‌

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66927
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

سوگواره مردمی «سرباز زهرا(س)، سردار دل‌ها» در قم برگزار شد

به گزارش کرونا از قم، مرتضی حیدری فرماندار قم ظهر امروز در سوگواره مردمی “سرباز زهرا، سردار دل‌ها” که به همت اهالی منطقه بنیاد قم برگزار شد، با تایید بر برپایی چنین مجالس دینی و مذهبی، اخلاص، صداقت و ارادت را سه نقطه برجسته اینگونه محافل برشمرد و اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بر اساس آنچه قرآن‌ بِدان اشاره کرده، زنده و حاضرند و یقیناََ این سوگواری ها و عرض ارادت ها، مورد توجه خالصانه و صادقانه آنها قرار خواهد گرفت.

فرماندار قم “انقلاب خمینی” را در امتداد “انقلاب حسینی” دانست و با بیان اینکه آوازه اسلام در قرون ۲۰ و ۲۱، احیا شد و به یکباره به گوش تمام جهانیان رسید، افزود: بی اراده و برنامه نیست که بعد از چهارده قرن، یکی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها، یعنی حضرت روح الله الموسوی الخمینی، با ابتکار و درایت خود، قیامی را همانند قیام امام حسین علیه‌السلام تدارک می ببیند و حتما تقدیر خداوند، پشتوانه آن بوده است.

وی با بیان اینکه کفّار، شیاطین و دشمنان اسلام تصوّر می‌کردند، بنیاد مستحکمی که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بنا نهاده، به خیال خام خود به زودی از بین خواهد رفت، گفت: قوم یهود، با ایجاد غدّه سرطانی در خاورمیانه و در کنار خانه کعبه و قبور مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در بقیع، به هر توطئه ای متوسل شدند تا بنای پیامبر را نابود و در نتیجه، اسلام را محو کنند.

حیدری افزود: امام با تیزبینی، هوشیاری، شجاعت و قدرت، علیه کفر و ابلیس به پا خواست و در کشور پهناور ایران، نظامی را مبتنی بر دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام بنا نمود.

۳۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال جاری در استان کشف شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ما ۴۲ سال است در سایه نظام اسلامی، در اوج عظمت و اقتدار در منطقه زندگی می‌کنیم گفت: در همه این سال ها، تمام کفّار با هم‌ جمع شدند تا این انقلاب را نابود کنند؛ اما نتوانستند و از ۳۲ سال پیش تا کنون، پرچم امام راحل، بر دوش سید اولاد پیامبر صلی الله علیه و آله، از سلاله همان شجره طیبه، یعنی امام سید علی خامنه ای گذاشته شد.

فرماندار قم با برشمردن آثار مدیریت و رهبری امام بزرگ و عظیم الشان و پس از ایشان رهبر فرزانه، با درایت و حکیم ایران اسلامی گفت: در طول این ۴۲ سال، چه توطئه ها و ستم هایی بر فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها روا داشتند؛ اما تیزبینی، استقامت، پایداری و مقاومت این رهبر فرزانه، تمام این توطئه ها را بر ملا کرد و دشمنان را مایوس و ناامید نمود.

فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی قم گفت: در دهه پنجم انقلاب، فرزندی از فرزندان این رهبر به مصاف دشمن رفت که قطره قطره خون او، جهان را متحوّل و متاثّر از این حرکت عظیم نمود.

وی با تاکید بر اینکه خون سردار سلیمانی، باعث آبیاری، مجد و عظمت اسلام شد گفت: وقتی به زندگی او نگاه می کنیم، جز اخلاص، پاکی، صداقت و ایمان نمی بینیم؛ زیرا او تربیت یافته مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها بود و مانند فرزندان فاطمه علیهاالسلام، خودش را فدای این مکتب کرد.

فرماندار قم زندگی شصت و چند ساله سردار سلیمانی را مملو از حوادثی دانست که لحظه به لحظه، عظمت و ارزش یافتن در مکتب زهرای مرضیه سلام الله علیها را نشان می‌دهد و گفت: شهید سلیمانی تا لحظه آخر عمر خود، تاکید بر تبعیت از ولایت داشت و چیزی که سردار سلیمانی را بر اوج عظمت دنیا نشاند، پیروی از ولایت بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد چمشیر مشکلی ندارد و در حال آبگیری است/ عده‌ای کارشان وارونه جلوه دادن کارهای بزرگ نظام است
دنبال کنید

وی با نثار درود و سلام به عظمت، شوکت، حشمت و جلالت حاج قاسم که توانست تمام دنیا را تحت تاثیر قرار دهد، به تبعیت وی از ولی فقیه زمان خود اشاره کرد و افزود: مرام و عقیده شهید سلیمانی را در التزام به ولایت فقیه، از چندین نوبت قسم با لفظ جلاله “والله والله” می توان فهمید که چگونه همه را به تبعیت از ولایت دعوت می‌کند.

فرماندار قم در پایان، ضمن تشکر از دست اندر کاران سوگواره مردمی “سرباز زهرا سردار دلها”، از حجت الاسلام احمد قادری دبیر این سوگواره تشکر کرد و گفت: بنده به این برنامه آمدم تا هم در این مراسم حضور پیدا کنم و هم از ایشان و همه عزیزانی که در برپایی این گونه محافل تلاش می کنند، تشکر کنم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi