سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدار رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو با مقامات کنگو

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو که در راس هیاتی از اعضای این گروه دوستی پارلمانی به برازاویل پایتخت کنگو سفر کرده است، در ادامه سفر خود با رئیس کمیسیون روابط خارجی، نایب رئیس کمیسیون طرح و برنامه و آمایش سرزمین، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس ملی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46667
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

کرونا :

دیدار  رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو با مقامات کنگو

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو که در راس هیاتی از اعضای این گروه دوستی پارلمانی به برازاویل پایتخت کنگو سفر کرده است، در ادامه سفر خود با رئیس کمیسیون روابط خارجی، نایب رئیس کمیسیون طرح و برنامه و آمایش سرزمین، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس ملی و قائم مقام وزیر خارجه کنگو دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو در ابتدای این دیدار با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده و ١٣ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاییدی بر این امر است.

وی افزود: ایران و کنگو (برازاویل) باید در مجامع بین‌المللی نیز همکاری‌های خود را تقویت کنند و حمایت‌های لازم را از یکدیگر بعمل آورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش  گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و آرامش منطقه شهدای زیادی را تقدیم کرده است اما آمریکا و هم پیمانان آن در منطقه خلاف این مسیر را پیمودن و به نا آرامی منطقه دامن می زنند.

فولادگر در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ۱۰ محور مهم همکاری‌های ایران و کنگو پتروشمی، صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دارویی، انرژی، صنایع چوب، صنایع دریایی و شیلات، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی و آموزش است که باید در این زمینه ها گفتگو و همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان این دیداربر تبادل هیأتهای سیاسی و پارلمانی و رایزنی های مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور تأکید کرد .

از سال گذشته در شرق و شمال شرق کشور مستقر شدیم
دنبال کنید

رئیس کمیسیون روابط خارجی و نواب رئیس کمیسیون (طرح و برنامه) و (اقتصاد و داریی) نیز در این دیدار با اشاره به استقبال کشورشان از توسعه روابط دو جانبه با ایران گفتند: پارلمان کنگو از توسعه روابط همکاری‌های دوستانه فی مابین با ایران در زمینه‌های مورد علاقه طرفین به ویژه همکاری اقتصادی و تجاری حمایت می‌کند.

قائم مقام وزارت خارجه کنگو در این دیدار ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از توافق بین‌المللی(برجام) و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان گفت: برجام دستاورد بین‌المللی بین کشورهای ١+۵ بود که آمریکا  از آن خارج و تحریم های ظالمانه‌ای علیه کشور ایران اعمال کرده است.

وی در پایان بر لزوم بازگشایی سفارت ایران در برازاویل تاکید کرد و گفت: امیدواریم شاهد بازگشایی سفارت ایران در برازاویل برای گسترش روابط و ادامه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف باشیم./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

دیدار رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو با مقامات کنگو رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو با رئیس کمیسیون روابط خارجی، نایب رئیس کمیسیون طرح و برنامه و آمایش سرزمین، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس ملی و قائم مقام وزیر خارجه کنگو دیدار و گفت‌وگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201812103476764519.jpg دیدار,,رئیس,و,اعضای,گروه,دوستی,پارلمانی,ایران,و,کنگو,با,مقامات,کنگو Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi