چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

امیدوارم هر چه سریعتر سفیر ایرلند در تهران معرفی شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان و هیات همراه در روز دوم از سفر خود به ایرلند با برندن اسمیت رئیس کمیسیون روابط خارجی و تجارت مجلس نمایندگان ایرلند دیدار و گفتگو کردند. کواکبیان در ابتدای این دیدار هدف سفر هیات پارلمانی کشورمان را به دوبلین تسهیل مناسبات فیمابین عنوان کرد و گفت: با توجه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46659
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۳۹

کرونا :

امیدوارم هر چه سریعتر سفیر ایرلند در تهران معرفی شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان و هیات همراه در روز دوم از سفر خود به ایرلند با برندن اسمیت رئیس کمیسیون روابط خارجی و تجارت مجلس نمایندگان ایرلند دیدار و گفتگو کردند.

کواکبیان در ابتدای این دیدار هدف سفر هیات پارلمانی کشورمان را به دوبلین تسهیل مناسبات فیمابین عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در زمینه‌های مختلف، گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ایرلند می‌توانند نقش موثری در استفاده از این ظرفیت‌ها ایفا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت روابط دو جانبه و چشم‌اندازهایی که برای همکاری در آینده مشاهده می‌شود، لازم است سفارت ایرلند در تهران هر چه سریعتر بازگشایی شود.

وی افزود: بازگشایی سفارت ایرلند در تهران علاوه بر تسریع در روند همکاری‌های دو جانبه، تامین کننده منافع ایرلند در منطقه نیز هست.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی ضمن تاکید بر اهمیت برجام در ارتقاء سطح مناسبات ایران و ایرلند گفت: برجام یک سند بین‌المللی چند جانبه است که توسط قطعنامه شورای امنیت تایید شد و نقض این تعهد توسط آمریکا در واقع نقض قطعنامه شورای امنیت است.

وی افزود: با توجه به ۱۲ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر متعهد بودن ایران به تعهدات برجامی خود، سایر اطراف برجام وظیفه دارند دسترسی ایران به تجارت بین‌المللی را تسهیل و موجبات انتفاع ایران از مزایای برجام را عملی نمایند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در پایان این دیدار با اشاره به تحولات غرب آسیا و بحران کشورهای سوریه و یمن گفت: این آمادگی وجود دارد که در حل مشکلات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، ممانعت از تجاوز و توسعه طلبی و  ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه با ایرلند و اتحادیه اروپا همکاری نماییم.

دولت باید از تصدی به نظارت برسد
دنبال کنید

برندن اسمیت رئیس کمیسیون روابط خارجی و تجارت مجلس نمایندگان ایرلند نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای همکاری در بخش مواد غذایی و لبنی، صنایع، فناوری اطلاعات، صنایع دارویی و بهداشت و درمان گفت: استفاده از ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دو جانبه می‌تواند موجب توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایران و ایرلند شود. وی نقش مجالس دو کشور را در این زمینه ممتاز ارزیابی کرد.

برندن اسمیت با اعلام حمایت دولت و مجلس ایرلند از تداوم برجام گفت: ما از حامیان تداوم برجام هستیم و دولت ایرلند هم تاسف خود را از خروج آمریکا از این توافق بارها اعلام کرده است چون معتقدیم برجام علاوه بر کمک به ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور، بر صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی هم تاثیر فراوانی دارد.

وی همچنین از یکجانبه‌گرایی در صحنه سیاست بین‌الملل انتقاد کرد و بر لزوم همکاری هر چه بیشتر کشورهای مستقل تاکید نمود.

برندن اسمیت رئیس کمیسیون روابط خارجی و تجارت مجلس نمایندگان ایرلند در پایانگفت: تحولان یمن و سوریه برای ایرلند بسیار مهم هستند و کشتار مردم این کشورها موجبات نگرانی افکار عمومی ایرلند را فراهم کرده است.

وی بر ضرورت استقرار صلح و آرامش در منطقه و پایان دادن به تجاوز و کشتار مردم بی گناه تاکید کرد./

پایان پیام

 

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹

امیدوارم هر چه سریعتر سفیر ایرلند در تهران معرفی شود مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند با برندن اسمیت رئیس کمیسیون روابط خارجی و تجارت مجلس نمایندگان ایرلند دیدار و گفتگو کردند. http://cdn.icana.ir/d/019/201812105698636906.jpg امیدوارم,هر,چه,سریعتر,سفیر,ایرلند,در,تهران,معرفی,شود Icana

مراسم شهادت حضرت رقیه در شهرستان باشت + تصویر
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi