جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال تصاویری از وضعیت نامناسب بهداشتی و خدمات دهی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ابراز گلایه کرد و در خواست پیگیری موضوع را داشت. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ علیرغم پیشرفت های چشمگیری که د رابطه با مسائل بهداشتی در دهه های اخیر در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41476
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

کرونا :

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر
یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال تصاویری از وضعیت نامناسب بهداشتی و خدمات دهی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ابراز گلایه کرد و در خواست پیگیری موضوع را داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ علیرغم پیشرفت های چشمگیری که د رابطه با مسائل بهداشتی در دهه های اخیر در کشورهای در حال توسعه بویژه در کشور ما، اتفاق افتاده است  متاسفانه هنوز هم مسئله نظافت و ضد عفونی در بیمارستانها به جد پیگیری و پایش نمی شود.

این موضوع که چندین بار از سوی رسانه های استان در بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج انعکاس داده شده است بازهم برای بار دیگر خود را به رسانه های استان رسانده است که نیاز است مسئولان استانی در این خصوص تدابیر ویژه ای بسنجند تا سلامتی که یکی از رکن های اصلی برای هر فردی است به بهترین نحو ممکن بررسی و مرتفع گردد.

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال تصاویری از وضعیت نامناسب بهداشتی و خدمات دهی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج گلایه داشتند و در خواست پیگیری موضوع را داشتند.

این شهروند خبرنگار چهارفصل در ابتدا با بیان اینکه تهویه مطبوع این بیمارستان ضعیف بود و ظاهراً با مشکل مواجه بود، گفت: در این بیمارستان مسئله عدم بهداشت محیط بیمارستان بسیار به چشم می خورد و در قسمت های مختلف این موضوع خود را نشان می دهد.

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 10

این شهروند یاسوجی در ادامه به موضوع آسانسور اشاره کرد و گفت: خرابی آسانسور یکی دیگر از مواردی بود که توجه من را به خود جلب کرد چرا که بسیاری از اوقات و به دفعات شاهد خرابی آسانسور بوده ایم.

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 11

وی اظهار کرد: در قسمتی از بیمارستان زباله های عفونی در کنار تخت بیمار گذاشته شده بود و این زباله ها ممکن است عفونی باشند و ایجاد خطر و مریضی را به دنبال داشته باشد چرا که این زباله ها بسته نشده بود و این موضوع دور از ذهن نیست.

گلایه امام جمعه بهمئی از توقف پروژه آبرسانی روی عدد 65 درصد
دنبال کنید

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 12

این مراجعه کننده به بیمارستان امام سجاد (ع) از مردم نیز گلایه کرد و گفت: چیزی که خیلی در یکی از بخش های به چشم می خورد، دیوارنویسی بر روی دیوارهای مختلف این بخش است که واقعاً چهره زشتی را برای این بیمارستان ایجاد کرده است و در این مورد نیز مردم باید از اینگونه کارها که نوعی آسیب به یک مکان عمومی است خودداری کنند چرا که این مکان عمومی برای دیگر مردم نیز استفاده دارد و شاید در آینده دوباره همین مردم بخواهند از این بیمارستان استفاده کنند.

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 13

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 14

شهروند یاسوجی در نگاهی دیگر گفت: یک آب سرد کن در این بیمارستان وجود داشت ولی آنقدر وضعیت این آب سردکن نامطلوب و نامناسب بود که ترجیح دادم از این آب سرد کن برای آب خوردن استفاده نکنم که این موضوع با توجه به همراهان بیماران نیز نیاز به حل شدن دارد.

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 15

همچینن این شهروند خبرنگار با ارسال تصاویر به کثیفی کف و دیوارهای بخش هایی از بیمارستان اشاره کرد و گفت: نقاط مختلفی بود که از لحاظ نظافت و بهداشت وضعیت نامناسبی داشت و این موضوع برای یک بیمارستان نقطه قرمز است چرا که مهمترین مقوله ای که در یک بیمارستان باید رعایت شود، بحث نظافت است.

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 16

این شهروند یاسوجی در ادامه ابراز داشت: وجود بوی نامطبوع و نا خوشایند موضوعی آزاد دهنده بود که عدم تهویه مطلوب چیزی بود که بیش از همه ذهن مرا از ابتدای ورود به بیمارستان به خود مشغول کرده بود چرا که بیماران در وضعیتی قرار دارند که شبانه روز باید این بوی نامطلوب را تحمل کنند.

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج/یک نوید و یک زنگ خطر از رئیس دانشگاه
دنبال کنید

وی در ادامه تصریح کرد: یکی بخشی به نام استریلزاسیون در بیمارستان وجود داشت که حدود نیم ساعتی که من در آنجا حضور داشتم باز بود و این با کلمه استریلزاسیون بنوعی در تضاد است چرا که تهویه نامطلوب باعث پخش شدن میکروب ها در هوای و جو بیمارستان شده بود و این بخش باید از این موارد در امان باشد.

وضعیت نامطلوب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/ بیمارانی که در غبار بی توجهی ایستاده اند+تصاویر 17

مرکز استریل مکانی است که کلیه وسایل مورد لزوم بخش ها و اتاق عمل بیمارستان در آنجا ضدعفونی و استریل می گردند. این بخش شامل فور، اتوکلاو، دستگاه های دستکش شویی و کلیه وسایل برقی است که جهت شست وشوی ابزار جراحی به کار می روند. این بخش بصورت 24 ساعته فعال می باشد و کلیه وسایل استریل سایر بخش های بیمارستان را تامین می کند.

قسمتی از دستورالعمل این بخش: 

۱-از ورود افراد متفرقه به محل استریلیزاسیون بایستی خودداری گردد.

۲-هنگام خروج از واحد کلیه پرسنل بایستی کفش ولباس خود را تعویض نمایند.                     

۳- هنگام کار از ماسک ودستکش استفاده گردد

هر چند نمی توان خدمات این بیمارستان  به بیماران را نیز نادیده گرفت و در طی چند سال گذشته تغییراتی در این بیمارستان ایجاد شد و بخش های مختلف آن نیز راه اندازی شد از جمله اینکه دومین سی تی اسکن این بیمارستان در اردیبهشت ۹۵ افتتاح شد که باعث کاهش مهاجرت بیماران به استان های همجوار شد، تکمیل و تجهیز بخش ای سی یو این بیمارستان از دیگر اقدامات انجام شده است همچنین افتتاح سه بخش فوق‌تخصصی قلب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج است که در سفر هیئت دولت به بهره برداری رسید.

پایگاه خبری چهارفصل آماده انتشار جوابیه بیمارستان امام سجاد (ع) در خصوص موارد مطرح شده از سوی این شهروند خبرنگار است.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi