چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج/یک نوید و یک زنگ خطر از رئیس دانشگاه

به گزارش کرونا از یاسوج  صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه و جمعی از دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج از پژوهشگران برتر ۱۴۰۱ تجلیل شد. در این مراسم دکتر بهادر کرمی ضمن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89051
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج/یک نوید و یک زنگ خطر از رئیس دانشگاه

به گزارش کرونا از یاسوج  صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه و جمعی از دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج از پژوهشگران برتر ۱۴۰۱ تجلیل شد.

در این مراسم دکتر بهادر کرمی ضمن خیرمقدم و تبریک به پژوهشگران برتر گفت: جلسه تجلیل از برگزیدگان و افتخارآفرینان دانشگاه است، این هفته هم سالروز شهادت و درگذشت دو تن از افتخارآفرینان، برگزیدگان و شخصیت‌هایی است که هر کدام در حوزه خاص خود مایه سرافرازی، درس و عبرت برای همه ما بود، شهادت سردار عزیز همه ما ملت ایران اسلامی و ملت مسلمان، سردار سلیمانی که از افتخارات و برگزیدگان خاص این کشور بود که عزیزترین سرمایه خودش را (که جانش بود) تقدیم کرد به دین، آئین مملکت و جامعه اسلامی و همچنین این هفته سالروز درگذشت استاد علم و فلسفه مرحوم آیت الله مصباح می‌باشد.

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج/یک نوید و یک زنگ خطر از رئیس دانشگاه 5

وی افزود: معتقدم هیچ پژوهشی به هدف نمی‌نشیند و مسیر درستی انتخاب نمی‌کند و به جایی نمی‌رسد، عمقی و گسترده نخواهد بود مگر اینکه ابتدا ما پایه‌های آموزشی و یادگیری را تقویت کرده باشیم، اگر پژوهشی صورت می‌گیرد و به جایی می‌رسد، ایده‌ای طرح شود و بعد به نتیجه می‌رسد و بعد ممکن است به فناوری و کاربرد هم تبدیل بشود، اگر آموزشی نباشد پژوهشی در کار نیست.

 رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: بسیاری از پژوهش‌ها سطحی و در سطح و کیفیت پایین انجام می‎‌شوند که متاسفانه باید اذعان کنم در کشور ما این اتفاق در حال افتادن است و خیلی از پژوهش‌ها عمیق نیست به خاطر ضعف آموزش است، اگر بخواهم یک کار دقیق، علمی و ریشه‌ای انجام دهیم باید اول تمام چارچوب‌های آن را از نظر علمی بلد باشم تا بتوانم کاری انجام بدهم.

ساخت یک مدرسه به ازای هر ۲۵۰ واحد مسکونی در همدان
دنبال کنید

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج/یک نوید و یک زنگ خطر از رئیس دانشگاه 6

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بالاخره همه حضار در جلسه در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند و می‌بینند کار چقدر عمیق است و سطح کار چقدر در دنیا بالاست اگر آن کارها صورت می‌گیرد نتیجه، علت و ریشه آن در آگاهی‌های عمیق و محکمی است که وجود دارد البته متمرکز روی یک حوزه کاری کار کردن تاثیر دارد ولی واقعا آموزش موثر است.

وی افزود: تلاش کنید یک اثر مثبت از خود بجای بگذاریم که همیشه در مجالس و جاهای مختلف و در سطح جامعه به نیکی از آن کار یاد شود، اگر از شهید سلیمانی اسمی هست بخاطر افتخارات ایشان است، اگر از مرحوم امیرکبیر نامی هست بخاطر آن افتخارات است، اگر از مرحوم آیت الله مصباح نامی هست بخاطر آن سماجت هاست، اگر از امام خمینی(ره) یاد می‌شود بخاطر تاثیر گذاری ایشان است، اگر از رهبر معظم انقلاب اسم می‌برند بخاطر هدایت و رهبری است که چندین سال در مقابل استکبار جهانی مملکت را به نحو احسن اداره کردند، اگر در طول تاریخ از رئیسعلی اسم بردند بخاطر افتخاری بود که آفرید و ما اعضای هیئت علمی هم کاری بکنیم که نامی از ما باشد؛ کشف یک دارو، ماشین، روش، راه حل انتظار نداشته باشید که بیرون از این کشور بیایند مشکلات کاری ما را انجام بدهند، افتخار باید برای ایرانی و ایرانی تبار باشد.

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج/یک نوید و یک زنگ خطر از رئیس دانشگاه 7

کرمی همچنین با اشاره‌ به اینکه نباید آموزش را فدای عناوین و رتبه‌ها کنیم گفت: دانشجوی ما و خانواده‌ای که فرزندش را فرستاده از این دانشگاه انتظار دارد که به او خوب آموزش داده شود، من همین‌جا اعلام می‌کنم تدبیری است که وزیر علوم چاره اندیشی کرد.

توضیحات موحدزاده در خصوص شکل‌گیری شورای ائتلاف کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

 

وی در ادامه افزود: اساتید با سابقه‌ای که دروس پایه را حاضر شوند تا تدریس کنند، از یک ضریبی در حق‌الزحمه و پرداختی برخوردار شوند به نوعی مورد تشویق قرار گیرند، به شرطی که دروس، دروس پایه باشد و استاد هم باسابقه و در رتبه بالای استادی و دانشیاری باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج در پایان ضمن تبریک مجدد به پژوهشگران گفت: تبریک می‌گویم به همه پژوهشگرانی که بعنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند و این زنگ خطر را هم برای کلیت دانشگاه به صدا در می‌آورم که اگر حرکت نکنیم از دیگر دانشگاه‌ها عقب می مانیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi