شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه جانبه نگری و نگاه عمیق به مسایل باید در مسئولان به وجود آید

  به گزارش کرونا ، رئیس مجلس با اشاره به مشکلات کنونی کشور در مسائل اقتصادی گفت: به طور قطع در شرایط کنونی برای حل مشکلات به نگاه عمیق و همه جانبه نگری نیاز داریم.   علی لاریجانی امروز (دوشنبه 5 خرداد) در مراسم تجدید پیمان نمایندگان مجلس با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3425
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

کرونا :

همه جانبه نگری و نگاه عمیق به مسایل باید در مسئولان به وجود آید

 

به گزارش کرونا ، رئیس مجلس با اشاره به مشکلات کنونی کشور در مسائل اقتصادی گفت: به طور قطع در شرایط کنونی برای حل مشکلات به نگاه عمیق و همه جانبه نگری نیاز داریم.

 

همه جانبه نگری و نگاه عمیق به مسایل باید در مسئولان به وجود آید 3

علی لاریجانی امروز (دوشنبه 5 خرداد) در مراسم تجدید پیمان نمایندگان مجلس با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی عملا موجب تحقق تفکرات صدر اسلام به ویژه در صحنه جهانی شدند، یعنی ایشان همه فکر توحیدی را برجسته کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بنیانگذار کبیر انقلاب در مبارزه با استکبار، افزود: کمتر کسی است که با این عدل و تلاش برای مبارزه با استکبار اقدام کرده باشد و آنهایی که هم بوده‌اند در این مسیر دوام نیاورده‌اند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر امام خمینی تفکر مردم سالاری دینی یا همان نه شرقی و نه غربی را به وجود آوردند که این موضوع عزت را برای ملت ایران محقق کرد که قطعا پایه این حرکت و یکی از محورهای آن عقلانیت بود یعنی اگر عقلانیت نبود این دستاوردها به وجود نمی‌آمد.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز متاسفانه گرفتار جریان‌هایی هستیم که به دنبال تعطیلی عقل هستند این افراطیون با اقدامات خود عامل وهن اسلام بوده و مشکل‌شان این است که عقل را تعطیل کرده‌اند.

همه جانبه‌نگری یکی از شاخص‌های تفکرات امام خمینی بوده است

لاریجانی با اعلام اینکه همه جانبه‌نگری یکی از شاخص‌های تفکرات امام خمینی بوده است، تصریح کرد: امام گزینشی نگاه نمی‌کرد و در کارهای خود همه محورهای اسلام را مورد توجه قرار می‌داد از این رو شاهد بودیم در اجرای قوانین اسلامی هم به این موضوعات توجه می‌شد و ثمره آن پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب»
دنبال کنید

وی افزود: امیدواریم در شرایط حساس  کشور به ویژه با اقدامات و رفتارهای غرب و بروز مشکلات کنونی اقتصادی به علت سوء مدیریت نگاه عمیق و همه جانبه نگری در مسئولان به وجود بیاید، از طرفی دیگر امیدواریم حرکت امام خمینی، با میثاق نمایندگان با امام خویش صیانت و حفاظت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز در محضر یادگار حضرت امام هستیم زیرا حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از بزرگان دینی کشور بوده و برای ما محبوب هستند.

وی ادامه داد: در آستانه بعثت پیامبر هستیم که آغازگر یک حرکت تکاملی اسلامی بود و هر روز رونق آن را مشاهده می‌کنیم. این انقلاب بر محور توحید، مبارزه با ظلم و ایجاد عدالت در جهان بود و با تحقق قوانین اسلامی و حکومت مردم‌سالاری و توحید تشکیل شد.

لاریجانی تصریح کرد: هر چند که پیامبر (ص) و علمای دینی زحمات بسیاری کشیده‌اند اما در طول حوادث به ویژه در دوران امویان و عباسیان این موضوع تا حد زیادی به سکون گرایید به ویژه در زمان دوران عباسیان این حکومت با پرچم اهل بیت (ع) کار می‌کردند، اما در عمل ضد آن اقدام می‌کردند و در آن دوران آرمان‌های نبوی عملا به یک روحیه اشرافی تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در طول تاریخ برخی نهضت‌ها در جهت تحقق بعثت نبوی حرکت کردند، اما در طول سال‌های مختلف این نهضت‌ها دوام جدی نداشت و حرکت تکاملی پیدا نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به منزلت و جایگاه بالای امام خمینی (ره) گفت: شاید به علت اینکه ما در آن شرایط با امام خمینی (ره) بودیم کاملا منزلت ایشان را حس نکردیم، اما قطعاً تمام تفکرات اسلام با تلاش‌های امام راحل محقق شد./

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi