شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ و پرشور مردم استان البرز در کرج

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:   بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه بسیار خوشحالم در ایامی که بوی عطر حسینی به مشام همه مردم ما

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29154
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

کرونا :

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ و پرشور مردم استان البرز در کرج

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

بسیار خوشحالم در ایامی که بوی عطر حسینی به مشام همه مردم ما می‌رسد، میهمان دلاوران این خطه، البرز قهرمان باشم.

البرز، استان جوان، جامعه البرز، جامعه جوان و سرزمینی که سرزمین دلاوران، در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و امروز قهرمانان و تلاشگران خطه آبادانی کشور هستند.

در خیابان‌های کرج امروز آنچه دیده می‌شد، جوان بود دختران و پسران جوان، میان سالان و پیرمردان هم با روحیه جوان و نشاط جوانی حضور داشتند.

اینجا سرزمین، مرد بزرگ نهضت اسلامی ما ، مرحوم آیت‌الله طالقانی است، او که امام عزیز و بزرگوار ما او را ابوذر زمان نامید.

اینجا خطه امیران شهید، شهید فلاحی، اینجا سرزمین نوجوانان غیور شهید فهمیده، اینجا سرزمین لشکر دلاور سیدالشهداء در میدان‌های نبرد بود. اینجا سرزمین تولید، توسعه و عظمت ایران عزیز است. گر چه همسایگی این استان کنار تهران ضمن نعمت‌های فراوان بار سنگینی هم بر دوش مردم این استان و شهرستان کرج گذاشته از جمله بار ترافیکی در این استان.

نظرسنجی‌هایی که ما قبل از سفر استانی انجام می‌دهیم، استان البرز تنها استانی است که بعد از بیکاری مسأله ترافیک را به عنوان مشکل دوم خود مطرح کردند و این نشان می‌دهد که دولت باید در طرح‌های حمل و نقل‌اش نسبت به این استان بیش از پیش فعال باشد.

اولین نکته‌ای که در حضور شما مردم غیور استان البرز و ملت ایران می‌خواهم عرض کنم، عشق این مرز و بوم و این ملت به خاندان رسالت است، چه خبر بود من دو روز پیش که به بدرقه زائرین زیارت اربعین حسینی در شلمچه رفتم. شلمچه‌اش، چزابه‌اش و مهران‌اش دو میلیون ایرانی در حال حرکت به سمت کربلاست، آن ندای حسین را در روز عاشورا که در اوج غربت و تنهایی گفت هل من ناصر ینصرنی و هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله.

مردم امروز بعد از ۱۳۷۰ سال جواب حسین را با دلاوری با صدای رسا که وقتی من مردم مختلف ایران را در شلمچه دیدم همه فریاد زدند لبیک یا حسین.

واقعاً راهپیمایی، مسلمانان، شیعیان، از ایران، کشورهای مختلف و خود عراق چه عظمتی را در عراق آفریده و کربلا به عنوان نگین درخشان عشق مسلمان‌ها و شیعیان به اهل بیت و خاندان رسالت در افکار عمومی سراسر جهان تلألؤ می‌کند.

من ضمن سپاسگزاری از همت، عشق و حرکت و پیاده‌روی مردم در اربعین حسینی، می‌خواهم از همه دستگاه‌های اجرایی، همه دستگاه‌های کشور، همه مردم، فرمانداران، استاندارن، هلال احمر، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، ارتش، ارشاد اسلامی، حج و زیارت، وزارت خارجه و وزارت کشور، کار بزرگی انجام شده. این همه گذرنامه، ویزا، صف‌ها، آن همه وسایلی که در مرز در پایانه‌های مرزی برای مردم فراهم شده، از سال گذشته تا امسال، لیست بلندی از تلاش و فداکاری همه نیروها به عشق امام حسین، ما شاهدیم.

امیدواریم به زودی بتوانیم راه‌آهن ایران را به راه‌آهن عراق در بصره متصل کنیم تا مردم به راحتی بتوانند در ایام اربعین، عاشورا، ایام زیارتی و هر زمان دیگر بتوانند به عتبات عالیات و بویژه به کربلای معلی مشرف شوند.

امام حسین(ع) نمونه‌ای بود که به ما نشان داد هر آن کس که همه چیز خود را، همه سرمایه، همه عزیزان خود را در راه حق فدا کند، او خدایی می‌شود. جاودانه می‌شود. او برای همیشه در دل مردم جهان زنده خواهد بود و حسین(ع) به ما نشان داد که چگونه در راه خدا فداکاری کردن، خداوند عظمت دنیا، عشق افراد را در دل مردم، عشق مجاهدان را در دل مردم قرار می دهد. آخرت هم که دیگر روشن است. همه آرزوی ما این است که به نام امام حسین(ع) در روز قیامت ما را صدا بزنند «یوم ندعوا کلّ أُناس بإمامهم». آن روز هر شعبه‌ای از مردم و هر گروهی از مردم را به نام امام‌شان صدا می‌زنند و امیدواریم آنگاه که فریاد پیروان و شیعیان حسین(ع) در قیامت بلند می‌شود همه ما زن و مرد در آن صف باشیم و زیر پرچم ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم.

نکته دوم که می‌خواهم به عرض شما برسانم مسأله آلودگی هوا و محیط زیست است.

مردم ما دشمنان فراوانی پیش رو داریم و دوستان بسیار زیادی پشت سر. دشمنی مثل فقر، بیکاری،  پیش روی ما است. دشمنی به نام رکود روبروی ما صف کشیده. دشمنی به نام تورم در روبروی خود می‌بینیم. دشمنی به نام قهر طبیعت، خشکسالی، کم‌آبی در سراسر کشور پیش روی‌مان می‌بینیم. مشکلات زیست‌محیطی، گرد و غبار، ریزگرد، آلودگی هوا، آلودگی آب و زمین، آلودگی محیط زیست پیش روی خود داریم.

خصم خارجی را هم پیش روی خود داریم و از همه بدتر، گاهی هوای نفس عده‌ای هم به عنوان بدترین دشمن انسانیت، با دروغ و تزویر و بداخلاقی و تهمت در جامعه ما آنها هم به عنوان دشمنان جلوه می‌کنند. البته انسجام و وحدت به عنوان قدرت بزرگ در کنار ماست. استعداد ایرانی به عنوان نعمت بزرگ در کنار ماست. رهبری شجاع و آگاه در کنار ماست، اتحاد قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در کنار ماست.

تلاش، کوشش و همه زحماتی که برای آبادانی کشور کشیده می‌شود، به عنوان لشکر رحمت در کنار ماست. ما از روزهای بسیار سخت، عبور کرده‌ایم. ما از دوران استبداد و استعمار عبور کردیم. ما از دوران هشت سال جنگ تحمیلی عبور کردیم. از حدود ۱۲ سال دوران تحریم با قدرت عبور کردیم. امروز در برابر این لشکریان صف کشیده این ملت بزرگ ما هر روز پیروزی جدیدی را به دست آورده و به دست خواهد آورد. توانستیم در برابر تورم، تورم بی‌مهار و خطرناک اولین قدم‌های مهم را برای مهار تورم برداریم.

گفت معما چون حل شود، آسان شود. آن روز که ما کار را شروع کردیم و تورم ۴۵ درصد بود، وقتی می‌گفتیم یک روزی باید به تورم تک رقمی زیر ۱۰ درصد برسیم، عده‌ای به ما لبخند می‌زدند. نه لبخند خوشحالی که لبخند تمسخر. می‌گفتند تورم تک رقمی؟! چه آرزوهایی! بعضی‌ها هم می‌گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست، با اینکه سن ما سن جوانی نبود.

اما شما ملت با قدرت شما کارآفرینان، کارگزاران، دانشگاهیان، کشاورزان، صنعتگران، روستاییان، مردم شهرهای مختلف، کلان‌شهرها دست به دست هم دادیم و اسب تورم را مهار کردیم. تورم را به یک رقمی رساندیم. این افتخار از آن ملت ایران است. به ما می‌گفتند از رکود توان گذشت، اما رکود مشکل بزرگی است که قابل مهار و عبور نیست. امروز یک موج بسیار خوبی در کشور ما شاهدیم. عده‌ای می‌خواهند مردم را به سمت یأس دعوت کنند. مردم ما آگاهند. مردم ما بیدارند. آمار با ما سخن می‌گوید در ۷ ماه اول امسال ۴۹٫۶ تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی، خدمات، برای حرکت به سمت تولید نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است. نزدیک ۵۰ درصد تسهیلات بانکی بیشتر پرداخت شده. ۱۵ هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک در طول این ۷ ماه شناسایی شدند که برخی از آنها با دریافت تسهیلات راه اندازی شده و بقیه نیز در ماههای آینده راه‌اندازی خواهند شد.

من از طرف همه استاندارانی که هفتگی معمولاً از سه استان استانداران را می‌بینم و با آنها صحبت می‌کنم، همه جا حرکت آغاز و شروع شده است. وعده‌ای که ما امسال به مردم داده‌ایم، شکستن رکود، شکستن خاموشی اقتصاد، شروع رونق اقتصادی و رشد ۵ درصدی اقتصاد تا پایان امسال است. ان شاء‌الله به کمک شما به وعده‌مان عمل خواهیم کرد.

در برابر همه مشکلاتی که پیش رو داریم باید مقابله کنیم. برخی از مشکلات را می‌شود یکساله، دو ساله حل و فصل کرد. برخی از مشکلات در دوران سه ساله و چهار ساله باید حل شود. برخی از مشکلات زمان بیشتر نیاز دارد. نباید ناامید و خسته شویم. همه باید دست به دست هم دهیم و راه و حرکت را ادامه دهیم.

حاتم بخشی از کیسه ملت!/توهین نکنید/همه را یاد دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌اندازد
دنبال کنید

مسأله محیط زیست و آلودگی هوا که همین روزها، حتی امروز در کلان‌شهرها از جمله کرج دامن ما را گرفته، هر ساله این ایام، اواخر آبان و آذر بخاطر وارونگی هوا ما مشکل داریم. این مشکل قابل حل است. البته این مشکل تنها مخصوص ایران نیست، در بسیاری از کشورهای پیشرفته امروز این مشکل را دارند. اما همه دارند تلاش می‌کنند بر این مشکل فائق بیایند.

ممکن است شما بگویید دولت یازدهم در این ۳ سال چه کرده برای آلودگی هوا. ما در طول این ۳ سال، برخی از آلودگی‌ها مثل آلودگی هوا که امروزها شاهد آن هستیم، باید عوامل آلوده‌کننده هوا را بتوانیم مهار کنیم، هر سال هم جلساتی در دولت به این منظور تشکیل شده، من دیروز به معاون اول رییس‌ جمهور دستور دادم که امروز در هیأت دولت اولین دستور، موضوع مقابله با آلودگی هوا باشد در کلانشهرها و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ما در طول این ۳ سال، اولین اقدامی که کردیم این بود که بسیاری از مراکز صنعتی و نیروگاه‌های ما که با سوخت مایع کار می‌کرد، بتوانیم آن سوخت را به سوخت گاز تبدیل کنیم و این کار را کردیم. در غیر از یکی دو ماه فصل سرما، همه نیروگاه‌های ما با گاز کار می‌کنند. اما یکی دو ماه در فصل سرما مشکل داریم و این مشکل هم ان شاء الله امسال خواهد بود. وضع گاز و تولید گاز ما در پارس جنوبی به گونه‌ای خواهد بود که سال آینده هیچ مشکلی در زمینه گاز ما نخواهیم داشت.

شما می‌دانید امسال نسبت به پارسال بیش از صد میلیون متر مکعب در روز ما اضافه بر پارسال تولید گاز داریم، این به ۱۴۰ میلیون متر مکعب هم امسال خواهد رسید و اضافه خواهد شد.

در زمینه نفت و گاز حرکت بسیار خوبی در این سه سال داشتیم. دو روز پیش هم در منطقه غرب کارون چند پروژه تولید نفت را افتتاح کردم که تولید نفت منطقه از ۴۵ هزار بشکه رسید به ۳۰۰ هزار بشکه در روز. این کار بزرگی است که صنعت نفت ما انجام داده است. در زمینه گاز پیشرفت‌های بسیار خوبی کردیم و همین امسال شاهد فازهای جدید در عسلویه خواهید بود برای افتتاح.

پس اولین کار مسأله تغییر سوخت بوده که داریم تلاش می‌کنیم این کار را تکمیل کنیم.

کار دوم تغییر بنزین بوده و آوردن بنزین یورو ۴ در جایگاه‌ها مخصوصاً در کلانشهرها که این کار آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

اوایل سال آینده با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم وضعیت بنزین ما بهتر خواهد شد و هم برای اولین بار در تاریخ ایران ما دیگر نیاز به واردات بنزین از سال آینده نخواهیم داشت. حتی بخشی از بنزین را در اواخر سال آینده قادر به صادرات خواهیم بود.

در زمینه گازوییل، ما امسال داریم صادر می‌کنیم. قبلاً واردکننده گازوییل بودیم، از امسال صادرکننده گازوییل و نفت و گاز هستیم؛ این قدم دوم در زمینه بنزین.

قدم سوم خارج کردن ماشین‌های فرسوده است. بسیاری از این آلودگی توسط اتومبیل‌های فرسوده مخصوصاً وسایل حمل و نقل عمومی است، مثل تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس. فرسوده‌ها باید خارج شوند ما باید اتومبیل نو در اختیار آنها بگذاریم با تسهیلات و ماشین‌های فرسوده را از بین ببریم.

این تصمیم جدی ما از آغاز این دولت بوده و اقدامات خوبی در این سه سال انجام گرفته است. برای اینکه این نکته را دقیق‌تر خدمت شما عرض کنم در سال ۹۲ ما ۶۶ هزار و ۱۹۹ خودرو فرسوده را خارج کردیم و از بین بردیم و خودرو نو تحویل دادیم.

در سال ۹۳ که بهترین سال ما در این زمینه بود، ۳۳۶ هزار و ۸۰ خودرو فرسوده را خارج کردیم. کار بسیار بزرگی بوده و خودرو نو در اختیار مردم گذاشتیم. در سال ۹۴ که وضع بودجه در سختی بودیم ۲۵۶ هزار و ۳۴۴ خودرو فرسوده را خارج کردیم. در سال جاری سال ۹۵ در ۷ ماهه امسال ۱۵۰ هزار و ۳۸۳ خودرو فرسوده را از خیابانها خارج کردیم. مجموعاً در این سه ۸۰۹ هزار و ۶ خودرو فرسوده خارج شده و این قدمی است که امسال با سرعت بیشتر و در سال‌های آینده باید برداریم. مخصوصاً برای تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها که آمارش هست، اما الان نمی‌خواهم وقت این جمع را بگیرم چون سخنان دیگری هم دارم.

نکته بعد در معاینه فنی است. هم مردم، هم پلیس و هم مسئولین همه باید دست به دست هم دهیم. مسأله آلودگی هوا تنها به دست دولت حل و فصل نخواهد شد. باید همه، مردم و دولت، پلیس، همه نیروها، همه استعدادها باید بکار گرفته شود. آلودگی محیط زیست یک خطر بزرگی است که همانند تروریسم دارد دنیا و سلامتی جهانی را تهدید می‌کند و حواس ما باید جمع باشد.

اقدام بعدی ما مسأله تحول در ساخت خودرو داخلی است. یکی از مشکلات ما این است. خودروهای داخلی ما با موتورهایی که امروز دارند، هم مصرفشان بالاست و هم گاهی آلودگی درست می‌کنند. راهش چیست؟

قدم‌های متعددی در این زمینه برداشتیم، اما می‌خواهم در این زمینه یک نکته خدمت شما بگویم. ما برای ساخت اتومبیل‌هایی که با کیفیت یورو ۵ و یورو ۶ هستند، اقدام مان را آغاز کردیم. بعضی‌ها می‌گویند بعد از برجام آن تحولاتی که بوجود آمده کدام است حالا امروز من فرصت این بحث را ندارم شاید در جلسات عصر و غروب اشاره کنم.

یکی اقدامات بزرگی که انجام دادیم، اولاً چند روز پیش شاهد بودید که با شرکت توتال فرانسوی قراردادی را منعقد کردیم در پارس جنوبی، در عسلویه که حجم این قرارداد حدود ۵ میلیارد دلار است. بعضی‌ها می‌گفتند حرف می‌زنند اما سرمایه نمی‌آید. بعضی از مطبوعات، سایت‌ها. گفت به قول برادران آذری ما الهم بیر بیر. به هر حال قدم به قدم. حالا البرز سرزمینی است که شما متنعم هستید، به اقوام و زبان‌های مختلف. تعداد بسیار زیادی از شهروندان البرزی ریشه‌شان از منطقه آذری زبان است. پس اینکه می‌گویند ۴۰ درصد البرزی‌ها آذری زبان است درست است. همه اقوام ایرانی برای ما عزیزند. همه برادران بسیار خوب ما هستند، مخصوصاً آذربایجان عزیز که چشم بینای ایران است.

یکی از قراردادهایی که بعد از برجام بستیم، تولید مشترک اتومبیل و موتورهای جدید خودرو است که این کار آغاز و شروع شده. البته در سفرم به فرانسه تفاهم‌نامه‌ها را امضاء کردیم و امروز قراردادهای آن هم امضاء شده است. اولین بخش ایران خودرو و پژو هستند که با هم مشترکا با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورو سه نوع خودرو جدید را تولید خواهند کرد که اولین دستگاه خودروهای جدید ان شاء‌الله آخر اسفند امسال به بازار خواهد آمد.

این پروژه تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال است که قدم به قدم تکمیل می‌شود. در آغاز کار ۴۰ درصد این خودرو توسط ایرانی‌ها ساخته می‌شود، ۶۰ درصد توسط فرانسوی‌ها و بعد در آینده ۷۰ درصد توسط ایرانی‌ها و ۳۰ درصد توسط خارجی‌ها. اینجا یک تحول بزرگ هم در موتور خودرو ها و هم در خود خودروها بوجود می‌آید. اینها همان خودروها یورو ۵ و ۶ است که برای مبارزه با آلودگی باید این قدم‌ها را برداریم.

البته یک قرارداد هم با سایپا و سیتروئن است که ۳۰۰ میلیون یورو است. آن هم آغاز بکار می‌کند. آن هم ۱۵۰ هزار خودرو را به بازار می‌آورد و برنامه‌ها و طرح‌های دیگر که الان تفصیلش را نمی‌خواهم بگویم.

در زمینه آلودگی ما قدم‌های بزرگی را برداشتیم و قدمهای بزرگی باید برداریم. از پارسال دنبال تولید خودرو و موتور برقی بودیم چون موتور سیکلت‌ها هم آلودگی ایجاد می‌کند. تاکنون مشکل قیمت داریم که برای مردم گران در می آید داریم در این زمینه فکر می‌کنیم. خلاصه کنم بحث را دولت، محیط زیست دستگاه‌های مسئول، نیروی انتظامی، همه دست به دست دادیم و خواهیم داد، صنعت کشور ما، مردم عزیز ما ان‌شاء الله در برابر غول آلودگی هوا به حول قوه الهی پیروز خواهیم شد.

به هر سو که بنگری، بیرق عزا برپاست + تصویر
دنبال کنید

نکته دیگری که اینجا می‌خواهم عرض کنم بعد برویم راجع به البرز صحبت کنیم، مسأله اشتغال است. ما باید با یک تحرک بزرگ در مسأله اشتغال گام بزرگ برداریم. جوان‌های عزیز، پرشور، انقلابی، متدین، ایران دوست و اسلام‌دوست ما. آخر بعضی‌ها در مخیله‌شان این است که جوان ها از پسر و دختر یکی از مشکلات جامعه ما هستند، چه کار بکنیم. این خطای بزرگی است. جوان‌ها سرمایه بزرگ کشور ما هستند.

بعضی‌ها نسبت به جوان‌های ما متأسفانه اظهار بدبینی می‌کنند. یادتان هست روز تاسوعا که روز مناسبی نبود برای مسابقه فوتبال، اما چاره‌ای نبود. بعضی‌ها چقدر غصه خوردند که چه می‌شود؟ گفتند اگر گل بزنیم چه می‌شود، بعد چه می‌شود؟ واقعاً جای تعجب است، آقا این جوان عزیز متدین، عاشق امام حسین(ع) و عاشق ایران است.

دیدید با چه زیبایی در ورزشگاه آزادی هم تشویق کردند و هم به دینشان احترام کردند و هم به خاندان رسالت احترام کردند و هم عشق‌شان را به ایران نشان دادند و هم علاقه‌شان را به ورزش فوتبال نشان دادند. اینقدر بدبین نباشیم. میدان دهیم به جوان‌های عزیزمان. جوان‌های غیور ما، جنگ را اداره کردند. امروز افتخار ایران جوان‌ها هستند. ما باید برای جوان‌ها میدان فعالیت و کار درست کنیم. برای این کار قدم‌های خوبی بحمدالله برداشته شده است. این خبر خوش را در البرز به همه روستاییان سراسر کشور، چه استان البرز، چه سایر استان‌ها این خبر را بدهم، ما امروز یک لایحه دو فوریتی تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم تا از مجلس مجوز بگیریم ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاییان عزیز، این لایحه را به مجلس بردیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در مجلس دهم ما دلگرم‌تر داریم کار می‌کنیم. با مجلس قبلی هم کار می کردیم، با هم تعامل داشتیم، اما مجلس جدید ما را دلگرم‌تر کرده. وقتی سه وزیر را که عمدتاً برای جوان‌های کشور بود، ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش که عمدتاً برای آموزش و نشاط جان‌های ما است، به مجلس بردیم، مجلس به ما دلگرمی داد. به غیر از آنکه رأی اعتماد داد به سه وزیر عزیز و محترم ما، یک پیام بزرگی داد در این رأی اعتماد. من لازم می‌دانم یک بار دیگر از مجلس سپاسگزاری و تشکر بکنم. مجلس به مردم پیام داد که این مجلس می‌خواهد در کنار دولت برای خدمت به ملت ایران کار کند. این مجلس پیام داد به همه مردم که من تابع شایعات و پرونده‌سازی‌های غلط و نابجا نیستم. مبنای ما این است که هرکس لیاقت دارد باید پست‌های کشور را به عهده بگیرد. برای ما اصولگرا و اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا این و آن همه یکی هستند. همه ملت بزرگ ایران هستند.

تمام اقوام ایرانی، تمام مذاهب ایرانی همه استان‌های ایران همه برادریم. باید دست به دست هم دهیم، دولت و ملت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور را بسازیم و در مسیر تعالی قرار دهیم. ما کشوری نیستیم، ما ملتی نیستیم که اگر رییس‌ جمهور اینجا یا آنجا عوض شد تأثیری در اراده ملت ما بگذارد.

مردم عزیز، ملت ایران، دنیا دست اراده یک فرد و یک حزب نیست. دنیا اینقدر مسایل و مشکلات و واقعیت دارد، واقعیت جهان همه چیز را بر افراط‌گران جهان تحمیل خواهد کرد.

بر مبنای عهد و پیمان‌مان، همان طور که رهبر معظم انقلاب گفت، به عهدمان عمل می‌کنیم. اما کسی فکر نکند و خیال نکند که می‌شود با ملت بزرگ ایران، با رهبری ایران، با نیروهای مسلح، با ملت متحد و منسجم شوخی کرد.

همه پیروزی ما در سایه حمایت شما و رهنمودهای رهبر، در سایه وحدت و انسجام بوده و ما به عنوان دولت آنچه را که با شما عهد کردیم، از روز اول، از خرداد ۹۲، من با شما عهد کردم در هر مسأله‌ای با نظر کارشناسان متخصص عمل خواهم کرد.

ما دولت شعار نیستیم، دولت عمل هستیم. ما دولت شعار نیستیم، ما دولتی هستیم که همان دستگاه و ارگانی که ما را تحریم کرد مجبورش کردیم که همان ارگان تحریم را بشکند.

به حول و قوه الهی در مسیر آبادانی این کشور با امید و نشاط حرکت می‌کنیم. در اینجا می‌گویم به برخی رسانه‌ها، آب در هاون نکوبید. شما قادر نیستید این مردم را ناامید کنید و بین وحدت دولت و ملت فاصله بیفکنید. شما قادر نیستید بین نیروهای سه گانه کشور فاصله بیندازید. شما قادر نیستید بین دولت، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مسلح فاصله بیندازید و بین اقوام مختلف و مذاهب مختلف فاصله بیندازید. اینقدر آب در هاون نکوبید.

مردم بزرگ و غیور البرز، ما دست به دست هم خواهیم داد برای آبادانی ایران، آبادانی این استان عزیز. می‌دانم ترافیک تعطیلات تابستان، ایام عید، می‌دانم چه زحمتی برای البرز و کرج دارد. خود من در این ترافیک بودم. یکبار ۱۵ ساعت در ترافیک بودم. می‌دانم یعنی چه؟ می‌دانم شما چه مشکلاتی دارید.

خدا شاهد است اولین هفته‌ای که رییس‌ جمهور شدم در همان هفته وزارت راه، بنیاد مستضعفان را صدا زدم گفتم این آزادراه شمال که ۱۷ سال پیش به مردم گفتیم داریم درست می‌کنیم، کی می‌خواهد درست شود. تا کی مردم که باید به سمت شمال بروند دائم بیایند در این اتوبان‌های اطراف کرج و همه زندگی مردم را مستأصل کنند و خودشان ساعت‌ها بمانند.

همه تلاش‌مان را کردیم. خیلی دلم می‌خواست عید امسال، ما قسمت اول این آزاد راه که به گچسر تقریباً می‌رسد از تهران ما این را افتتاح کنیم. ولی ان شا‌الله سال آینده این کار انجام خواهد گرفت.

به طور مداوم وزیر را بالا سر پروژه می فرستم. معاون اول بالای سر پروژه آمده و خودم به زودی خواهم رفت بالا سر این پروژه که این پروژه عظیم را انجام دهیم. البته این همه راه‌حل نیست. مردم را از اینجا رد می‌کنیم به یک قیف دیگر هدایت می‌کنیم در گچسر، ولی در عین حال به فکر مراحل بعدی هم هستیم که ان شاء الله مشکل این جاده حل شود و مردم بتوانند راحت شوند.

مسأله بعدی که ما دنبال آن هستیم و تلاش می‌کنیم، اتصال اتوبان همت است که این هم مدت‌هاست شما منتظر هستید متصل شود به کرج. خیلی تلاش کردم امسال. آقای دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه چند نوبت آمد بالاسر این کار که بلکه بتوانیم این کار را امسال تکمیل کنیم ولی این کار هم به حول قوه الهی سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد با همت شما مردم.

مردم عزیز البرز، برای حمل و نقل که این استان مشکل دارد. در این سفر ۴۲۸ میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل اعتبار گذاشتیم. برای قطار شهری‌تان که از برنامه بسیار عقب است ۱۸۶ میلیارد تومان برای قطار شهری گذاشتیم، ۷۰ میلیارد تومان برای همین اتصال همت به کرج گذاشتیم که سریع‌تر عملی شود. برای بهداشت و درمان شما که مشکل زیادی اینجا وجود دارد، کلاً ۹۶۰ تخت دارد که تا پایان امسال به ۱۳۵۰ تخت بیمارستانی خواهیم رسید و تا پایان دولت برنامه ما ۲ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی است. یعنی هر چه برای این استان از اول تا حالا از وقتی که کرج شهرستان بوده تا حالا انجام شده، در این دولت بیش از آن ۹۶۰ تخت بوده کلا آن را می‌رسانیم به ۲ هزار و ۱۰۰ در این دولت که خدمتی در زمینه بهداشت و درمان داشته باشیم.

در بقیه زمینه‌ها هم همینطور است که من در شورای اداری به تفصیل خواهم گفت. گازرسانی شهری و روستایی را ان شاء‌الله قدم‌های خوبی برمی‌داریم. گازرسانی شهری ما اول این دولت ۶۹ درصد بوده می‌رسانیم تا آخر دولت به ۹۹ درصد. روستایی ۶۳ درصد بوده می‌رسانیم به ۸۱ درصد. مجموعاً در این سفر ما ۴۰ طرح و پروژه را تصویب کردیم که همه اینها را در سال ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهیم کرد با اعتبار ۹۹۵ میلیارد تومان ان شاء الله.

شاد و موفق و سربلند باشید.

 

<%title%/>

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi