جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

موانع بانکی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و رومانی باید رفع شود/رومانی می تواند نقش مهمی در صادرات کالاهای ایرانی به اروپا ایفا کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی که در راس هیاتی از اعضای این گروه به بخارست پایتخت رومانی سفر کرده است، سه شنبه (۲۷ فروردین ماه) با ویرجیل دانیل پوپسکو رییس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42964
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

کرونا :

موانع بانکی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و رومانی باید رفع شود/رومانی می تواند نقش مهمی در صادرات کالاهای ایرانی به اروپا ایفا کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی که در راس هیاتی از اعضای این گروه به بخارست پایتخت رومانی سفر کرده است، سه شنبه (۲۷ فروردین ماه) با ویرجیل دانیل پوپسکو رییس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی نیز در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار گروه های دوستی پارلمانی دو کشور گفت: نمایندگان پارلمان های ایران و رومانی به عنوان تسهیل و تسریع کننده روابط دو کشور باید با دیدارها و گفتگوهای دو جانبه، شناخت خود را از یکدیگر افزایش دهند.

وی افزود: در همین راستا گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی از دیدارهای متناوب با همتایان خود در پارلمان رومانی استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی همچنین گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و رومانی، دو کشور می توانند همکاری های خوبی در زمینه حمل و نقل کالا داشته باشند و نمایندگان پارلمان ایران از این همکاریها استقبال می کنند.

جلالی افزود: رومانی می تواند به عنوان دروازه ورود به اروپا نقش مهمی در صادرات کالاهای ایران به کشورهای اروپایی داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی در ادامه با اشاره به ثبات و امنیت ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه گفت: با توجه به توانمندی های فراوان جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف،منابع معدنی و طبیعی غنی و امنیت بی بدیل ایران در منطقه، بسترهای لازم برای کار تجار و بازرگانان در ایران فراهم است.

جلالی در ادامه گفت: یکی از موانع مهم همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و رومانی روابط بانکی است که باید دو طرف در رفع این مانع و تسهیل ارتباطات بانکی فی‌مابین بکوشند. وی گفتگوی مقامات بانکی دو کشور را در این زمینه موثر خواند.

تصویر زیبایی ازکهگیلویه و بویراحمد در ذهن دولت نقش بسته است
دنبال کنید

جلالی در پایان بر اهمیت تشکیل جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور تاکید کرد و گفت: برای عملیاتی کردن مواردی مثل انتقال گاز ایران به اروپا یا ایجاد کریدورهای انتقال کالا میان دو کشور، باید سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و رومانی تشکیل شده و موارد مورد علاقه طرفین در این کمیسیون مطرح شوند لذا ما انتظار داریم گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران نیز حمایت لازم را از تسریع در تشکیل جلسه بعدی این کمیسیون بعمل آورد.

شایان ذکر است آقایانمحمد دهقانی نقندر ، احمد همتی، محمد کاظمی و سیداحسن علوی در این سفر کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی را همراهی می کنند که در این جلسه حضور داشتند و با همتایان خود در خصوص توسعه مناسبات ایران و رومانی گفت‌وگو کردند.

تسهیل صدور روادید تجار در ایران و رومانی موضوعی مهم در جهت توسعه روابط دو کشور

پوپسکو در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط دو جانبه ایران و رومانی گفت: گروه های دوستی پارلمانی دو کشور باید پشتیبانی و حمایت لازم را از توسعه روابط ایران و رومانی با هدف افزایش سطح تبادلات فیمابین به عمل آورند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران در ادامه تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی دوکشور را ضروری خواند و گفت:علیرغم افزایش سطح مبادلات تجاری دوکشور بعد از برجام،هنوز در آغاز راه هستیم و این سطح از روابط تجاری با ظرفیت های موجود دو کشور هم خوانی ندارد.

ویرجیل دنیل پوپسکو رییس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران تسهیل صدور روادید تجار در دوکشور را عنصری مهم جهت حمایت از توسعه روابط دو کشور خواند و گفت:اگر تجار نتوانند به موقع با همتایان خود دیدار کرده و دادوستد نمایند،تجارت صورت نخواهد گرفت لذا ما باید جهت تسهیل صدور روادید تجاری قدم های محمکمی برداریم.

تاکید بر تشکیل پلیس اطفال با هدف رسیدگی عادلانه به جرائم کودکان و نوجوانان/ تخصص گرایی سیاست قوه قضاییه است
دنبال کنید

وی در پایان بر اهمیت تنوع بخشی به منابع انرژی اروپا تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اروپا سعی در تنوع بخشی به منابع تامین انرژی خود به ویژه گاز دارد، ما از انتقال گاز ایران به اروپا از طریق رومانی استقبال می کنیم./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸

موانع بانکی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و رومانی باید رفع شود/رومانی می تواند نقش مهمی در صادرات کالاهای ایرانی به اروپا ایفا کند رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی گفت: یکی از موانع مهم همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و رومانی روابط بانکی است که باید دو طرف در رفع این مانع و تسهیل ارتباطات بانکی فی‌مابین بکوشند. http://cdn.icana.ir/d/019/201804100570011461.jpg موانع,بانکی,در,همکاری‌های,اقتصادی,و,تجاری,ایران,و,رومانی,باید,رفع,شود/رومانی,می,تواند,نقش,مهمی,در,صادرات,کالاهای,ایرانی,به,اروپا,ایفا,کند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi