جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بحران ازدواج / نسل گچسارانی ها در خطر قرار گرفت

به گزارش کرونا ، بحران ازدواج در جامعه ایرانی تا آنجا پیش رفت که مسئولان به صراحت از بی رغبتی و بی انگیزگی در جوانان برای ازدواج سخن می‌گویند و این مهم، حکایت از بروز تبعاتی جبران نشدنی دارد. در کشور ما با وجود پیشینه عظیم معنوی و دیدگاه بزرگان، با بحران‌های مختلفی بر سر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3089
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

کرونا :

ابتکار:برنامه های رسانه ملی موجب تغییررفتارفردی نسبت محیط زیست شود

به گزارش کرونا ، بحران ازدواج در جامعه ایرانی تا آنجا پیش رفت که مسئولان به صراحت از بی رغبتی و بی انگیزگی در جوانان برای ازدواج سخن می‌گویند و این مهم، حکایت از بروز تبعاتی جبران نشدنی دارد.

در کشور ما با وجود پیشینه عظیم معنوی و دیدگاه بزرگان، با بحران‌های مختلفی بر سر راه ازدواج جوانان روبه‌رو هستیم که اول باید به بحران بی رغبتی یا بی انگیزگی، همسریابی و همسر گزینی اشاره کرد. در درجه اول باید انگیزه لازم  را در جوانان ایجاد کرد و گروهی از جوانان متمول که توان ازدواج و تشکیل خانواده را در خود می‌بینند تمایل نشان دهند.

30 درصد از جوانان ایرانی ساکن شهرهای بزرگی چون تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز زندگی مجردی را انتخاب کرده‌اند. طبق نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 1390، در شهر تهران در گروه سنی 15 تا 39 سال، 1062059 مرد مجرد (شامل بی‌همسر به دلیل فوت، بی‌همسر به دلیل طلاق، و هرگز ازدواج نکرده) وجود دارد و 789252 مرد دارای همسر. این ارقام برای زنان ساکن تهران در همین گروه سنی عبارت است از 843795  زن مجرد (شامل بی همسر به دلیل فوت، بی‌همسر به دلیل طلاق، و هرگز ازدواج نکرده) و 1043606 زن دارای همسر. اما همه  مجردها به صورت مستقل و مجردی زندگی نمی کنند، بلکه بسیاری از آنها به همراه خانواده و در منزل پدری خود ساکن‌اند. به درستی مشخص نیست که چه تعداد از خانوارهای معمولی تک نفره‌اند و زندگی آنهامجردی محسوب می‌شود. آمار دقیقی نیز از تعداد خانه‌های مجردی دختران و پسران در تهران در دست نیست. اما طبق اظهار نظر وزارت ورزش و جوانان ایران در سال 1391، در شهرهای بزرگ بین 25 تا 30 درصد جوانان زندگی مجردی دارند.

اما امروزه تماشا گر شهرستان گچساران هستیم شهرستانی که آمار طلاق و ازدواج آن برابر شده است…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این یعنی بحران ازدواج

آمارهای ثبت شده ازدواج و طلاق در دفاتر اسناد رسمی نشان می دهد که 16 درصد ازدواج ها در این شهرستان امسال به طلاق ختم شده است.

وظیفه مهم بهزیستی که این روزها بحرانی شده است و در سخنان کشاورز مشاهده می شود

دیگه چه خبر؟

سید مهران کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی ستاد ازدواج و امور جهیزیه بهزیستی در راستای برنامه‌ریزی لازم به منظور حمایت و کمک به ازدواج و تأمین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان توسط اداره بهزیستی گچساران در طول سال اجرایی می‌شود.

وی ابراز داشت: دین مبین اسلام، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تأکیدات فراوانی در زمینه توجه به امر مقدس ازدواج دارند.

رئیس اداره بهزیستی گچساران بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف بهزیستی که متولی اصلی حمایت از معلولان و محرومان جامعه است، برنامه‌ریزی لازم به منظور حمایت و کمک به ازدواج و تأمین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان زیر پوشش خود است.

اینجا چه می گذرد؟!

طنز این بخش راهکار حل مشکل

روش کوزه ای :همان روش قرن های قدیم که دختر کوزه به دوش به سمت رودخانه می رفت پسر به کوزه می خوره کوزه بشکست و بعد چنین گفته اند که : اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi