دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اراضی شیب دار مانعی برای حفظ آب و خاک خراسان شمالی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای گفت: اراضی شیب دار مانعی برای حفظ آب وخاک استان است و باید برای بهبود عملکرد این اراضی چاره‌ای اندیشیده شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93658
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

اراضی شیب دار مانعی برای حفظ آب و خاک خراسان شمالی

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان که با حضور معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه بالاترین سطح برداشت آب‌های تحت الارض را درکشور داریم، تصریح کرد: حجم فرسایش خاک در استان به دلیل وجود اراضی شیب دار و کمبود بارندگی دراستان زیاد است و این امری نگران کننده برای آینده زمین های استان است.

بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس  ادامه داد: خراسان شمالی به دلیل این‌که در منطقه کوهستانی قرار دارد دارای زمین‌های کشاورزی با شیب زیاد در دامنه کوه ها است که شرایط نامناسبی را برای مراتع استان به وجود می آورد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به برپایی صنعت سیمان در کنار پارک جنگلی گلستان، گفت: ضرری که این صنعت به مراتع و دشت های استان وارد می‌کند بیشتر از سود آن است و باید از سوء استفاده از مراتع و منابع طبیعی جلوگیزی شود.

وی با بیان اینکه معیشت مردم استان بیشتر از دام پروری و کشاورزی است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه باید در حفظ آب وخاک استان کوشا باشیم باید نگاه مردم را نسبت به کشاورزی در استان تغییر دهیم و معیشت مردم را بهبود ببخشیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بهره برداری از مراتع، عنوان کرد: این طرح یک اولویت مهم است که باید مردم را نسبت به این طرح آگاه کنیم.

وحیدی ادامه داد: در بخش‌های مختلف منابع طبیعی استان افراد فرهیخته‌ای وجود دارند که این افراد باید با آموزش های خود نگاه مردم را به کشاورزی تغییر دهند و موجب بهبود اوضاع  معیشت مردم  با آموزش‌ هایشان نیز شوند.

دانشگاه کوثر باید به جایگاه ویژه‌ای در شمال شرق کشور دست یابد
دنبال کنید

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی روش هایی چون کِشت جایگزین، کِشت گیاهان دارویی، تقویت اقلیم مراتع و… را ازجمله راهکار هایی برای افزایش درآمد کشاورزان و دامداران عنوان کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi