شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گزارش تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در کمیسیون کشاورزی بررسی و تایید شد/گزارش به صحن ارسال می‌شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از تایید گزارش تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در کمیسیون متبوعش و ارسال این گزارش به صحن علنی با هدف بررسی آن توسط نمایندگان در صحن و رای‌گیری برای ارسال به دستگاه قضا خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110311
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۲

کرونا :

گزارش تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در کمیسیون کشاورزی بررسی و تایید شد/گزارش به صحن ارسال می‌شود

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در این کمیسیون، گفت: دریاچه ارومیه به دلیل مواجه با مشکل به یکی از موضوعات مهم کشور تبدیل شده است، البته حدود ۱۰ سال گذشته ستاد احیای دریاچه تشکیل شد و یک سری دستگاه‌ها موظف به انجام اقداماتی در راستای احیای این دریاچه شدند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین یکی از دانشگاه‌های کشور نیز در راس کار کارشناسی این تیم قرار گرفت اما سال ۱۴۰۱ تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه به کمیسیون کشاورزی رسید که کمیسیون با انجام این تحقیق و تفحص موافقت کرد و امروز گزارش نهایی حاصل از آن در کمیسیون قرائت شد.

وی افزود: متاسفانه طبق گزارش هیات تحقیق و تفحص عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه رضایت‌بخش نبوده و دستگاه‌های مامور برای احیای دریاچه به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند و حتی دانشگاه صنعت شریف به‌عنوان مسئول اصلی این کار گزارشات مستند و دقیقی به اعضای هیات نداده است.

عباسی اضافه کرد: اگرچه بخشی از اعتبارات برای احیای دریاچه به‌طور کامل پرداخت نشده اما همان اعتبارت پرداخت شده نیز در مسیر درست خود هزینه نشده‌اند و در کل طبق نتیجه نهایی تحقیق و تفحص، از عملکرد این ستاد رضایتمندی حاصل نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نهایت مقرر شد؛ این گزارش به منظور بررسی بیشتر و رای‌گیری جهت ارسال به دستگاه قضایی به صحن علنی ارسال شود، مطرح کرد: همچنین باید الگوی کشت مناسب برای کشاورزان مسیر دریاچه دیده شود تا علاوه‌بر حفظ معیشت کشاورزان منطقه و عدم کاهش تولید، برداشت آب به حداقل خود برسد تا حقابه مورد نیاز دریاچه ارومیه تامین شود لذا دستگاه‌های مختلف همچون وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صمت و سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست باید به تکالیف خود عمل می‌کردند.  

حدود 30 پروژه ورزشی شهرستان های استهبان، بختگان و نی ریز در سال 1401 به بهره برداری می رسند
دنبال کنید

وی به دستور کار دیگر جلسه امروز کمیسیون اشاره کرد و گفت: در راستای پیگیری دستور کار کمیسیون کشاورزی در حوزه بررسی عملکرد برخی از دستگاه‌ها در حوزه رشد تولید و ارائه برنامه خود برای تحقق شعار سال، امروز مسئولان سازمان شیلات به کمیسیون دعوت شدند و گزارش آن‌ها در این حوزه‌ها استماع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات برنامه هفتم در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آب، گفت: انتظار است دستگاه‌ها از سال نخست اجرای برنامه هفتم درصدد اجرای این برنامه برآیند تا در پایان برنامه با عملکرد صرفا ۲۰ تا ۳۰ درصدی برنامه هفتم رو به رو نشویم، به همین منظور کمیسیون کشاورزی از اکنون پیگیر اجرای برنامه هفتم توسط دستگاه‌ها است./

پایان پیام  

    

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi