شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

رشد ایران در حوزه هوش مصنوعی و صنایع پالایشی دستاورد بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمایشگاه سال جاری را در حوزه‌های مختلف مانند صنایع پالایشی و هوش مصنوعی بسیار فعال و رو به رشد دیدم، گفت: قراردادهای بسیار خوب در حوزه میادین و کنترل هوشمند میادین نفت و گاز در این دوره از نمایشگاه منعقد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110317
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۳

کرونا :

رشد ایران در حوزه هوش مصنوعی و صنایع پالایشی دستاورد بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به کم و کیف برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، گفت: نمایشگاه سال جاری تفاوت بسیار خوبی نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته داشت چراکه حدود ۱۷۰۰ شرکت داخلی و حدود ۲۵۰ شرکت خارجی از ۱۲ کشور شامل چین، آلمان، روسیه، کانادا، هند، فرانسه، ژاپن، آرژانتین، بلاروس و… در این نمایشگاه بین‌المللی با وجود تمامی تحریم‌ها حضور یافتند که نشان از پیش‌ران بودن صنعت نفت و گاز در اقتصاد کشور دارد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و رونمایی از دستاوردهای برخی از شرکت‌ها برای نخستین بار -که در مرحله انبوه‌سازی و تجاری‌سازی رسیده‌اند- را باید یکی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه عنوان کرد.

وی به انعقاد قراردادهای بسیار خوب در حوزه میادین و کنترل هوشمند میادین نفت و گاز در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نقش‌آفرینی ایران در حوزه دیپلماسی انرژی در این دوره از نمایشگاه کاملا مشهود بود.

حسین زاده با اشاره به حضور در حدود ۲۰ نمایشگاه از بیست و هشت نمایشگاه برگزار شده طی سال‌های متمادی، افزود: امسال برای نخستین بار هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نفتی شامل صنایع بالادست و صنایع پایین دست به خوبی نقش‌آفرینی کردند، درواقع طراحی و کاربری هوش مصنوعی بهینه شده که تمامی این موارد نشان‌دهنده پویایی صنعت نفت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ۵ مجتمع پتروشیمی آماده افتتاح است، مطرح کرد: این پتروشیمی‌ها نوید خبرهای خوبی مانند ارزآوری، صنایع سبز، اشتغال‌سازی و… را می‌دهند و در مجموع نمایشگاه سال جاری را در حوزه‌های مختلف مانند صنایع پالایشی و هوش مصنوعی بسیار فعال و رو به رشد دیدم./

امیدوارم در جلسه امروز راهکاری منطقی برای حل قطع برق چاه‌های کشاورزی پیدا شود
دنبال کنید

پایان پیام          

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi