جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

واحدهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در معرض خطر سیلاب/ خطر در مارگون بیشتر از همه نقاط است

به گزارش کرونا از یاسوج سید علی معتمدی‌پور با اشاره به موج بارشی اخیر اظهار کرد: اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی در آماده‌باش است و هشدارهای لازم به کشاورزان داده شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بارش برف وباران برای روز شنبه سوم دی ۱۴۰۱ در شمال و غرب کشور  پیش‌بینی شده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85934
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

واحدهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در معرض خطر سیلاب/ خطر در مارگون بیشتر از همه نقاط است

به گزارش کرونا از یاسوج سید علی معتمدی‌پور با اشاره به موج بارشی اخیر اظهار کرد: اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی در آماده‌باش است و هشدارهای لازم به کشاورزان داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بارش برف وباران برای روز شنبه سوم دی ۱۴۰۱ در شمال و غرب کشور  پیش‌بینی شده و کانون بارش‌ها در حوزه زاگرس مرکزی خواهد بود.

معتمدی‌پور با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی و ستاد بحران کشور، کانون بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر است، ادامه داد: اگرچه همه کشاورزان در همه نقاط استان باید هوشیار باشند اما در شهرستان مارگون خطر سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها بیشتر است. 

وی گفت: در این مدت احتمال قطعی برق و کاهش شدید دما وجود دارد و از این حیث، گلخانه‌داران، مرغداران و طرح‌های پرورش ماهی، باید نسبت به ذخیره‌سازی سوخت و تامین برق اضطراری و اقداماتی که برای کاهش خسارات به استخرهای پرورش ماهی لازم است، اقدام کنند. 

معتمدی‌پور افزود: همچنین لازم است که دامداران عشایری دام‌های خود را سریعا به مناطق گرمسیری منتقل کنند.

متولی بخش کشاورزی با تاکید بر توجه به توصیه‌های کارشناسان تصریح کرد: زنبورداران نیز با توجه به کاهش شدید دما و امکان تلفات کلنی‌های زنبور عسل در مناطق سردسیری لازم است نسبت به کوچ زنبورستان خود به مناطق گرمسیری اقدام کنند.

وی گفت: تجربه بحران‌ها و حوادث گذشته نشان داده که واحدهای تولیدی که نکات ایمنی و توصیه‌های علمی و کارشناسی را رعایت کردند، آسیبی در حوادث قهری ندیدند و لذا انتظار می‌رود همه تولیدکنندگان و کشاورزان قبل از وقوع هر حادثه‌ای به فکر باشند و به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند.

2 شبانه‌روز قطع ارتباط کامل بهمئی به دلیل اشتباه یک راننده لودر
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi