جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزیدگان پنجمین دوره جایزه کتاب سال تجلیل شدند

به گزارش کرونا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی عصر سه شنبه در این آئین بر ضرورت ترویج فرهنگ تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه کتاب سال کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید کتابی نوشته شود که به درد جامعه بخورد و ترویج دهنده فرهنگ و کتابخوانی باشد. علیرضا نوروزی با بیان اینکه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

کرونا :

برگزیدگان پنجمین دوره جایزه کتاب سال تجلیل شدند

به گزارش کرونا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی عصر سه شنبه در این آئین بر ضرورت ترویج فرهنگ تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه کتاب سال کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید کتابی نوشته شود که به درد جامعه بخورد و ترویج دهنده فرهنگ و کتابخوانی باشد.

علیرضا نوروزی با بیان اینکه امروز بحث فضای مجازی و سیستم دیجیتال به سرعت جایگزین بسیار بدی به جای کتاب شده که اگر کاری نکنیم عواقب بسیار بدی خواهد داشت، اظهار کرد: صرفاً نوشتن کتاب کافی نیست باید فرهنگ کتابخوانی رواج یابد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کتابخوانی جامعه قابل قبول نیست، اظهار کرد: وضعیت فرهنگ جامعه از دو حالت خارج نیست یا در این حوزه کار نکردیم یا درست کار نکردیم که فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه این گونه پایین است.

نوروزی با اشاره به اینکه در دین اسلام بزرگترین افتخار این است که تنهاترین و ماندگار ترین معجزه الهی کتاب است، تصریح کرد: نویسندگان خالق با ارزش ترین چیزی‌های هستند که بشر نیاز دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: صنعت چاپ باید در استان مورد حمایت قرار گیرد واین نیازمند ایجاد شهرک صنعتی چاپ یا هلدینگ چاپ در ارومیه و تولید کاغذ از مواد معدنی موجود در استان است.

وی همچنین افزود ۱۵۰ عنوان در مرحله نخست ارسال شده، ۲۷ عنوان به مرحله دوم راه یافت و از این تعداد ۴ اثر عنوان کتاب و ۱۰ ناشر جزو برترین‌ها انتخاب شدند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi