جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایشگاه توانمندی زنان روستایی و عشایری در استان قم برگزار می شود

به گزارش کرونا کاظم شکوریان فرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفت و گو با ایسنا، نمایشگاه توانمندی زنان روستایی و عشایری استان قم با شعار نقش آفرینی زنان روستایی در امنیت غذایی از تاریخ ۲۹ آذر تا یکم دی‌ماه در سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار می شود. شکوریان فرد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85689
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

کرونا :

نمایشگاه توانمندی زنان روستایی و عشایری در استان قم برگزار می شود

به گزارش کرونا کاظم شکوریان فرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفت و گو با ایسنا، نمایشگاه توانمندی زنان روستایی و عشایری استان قم با شعار نقش آفرینی زنان روستایی در امنیت غذایی از تاریخ ۲۹ آذر تا یکم دی‌ماه در سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار می شود.

شکوریان فرد ایجاد شرایط مناسب برای رشد و بهبود ارائه محصولات و شناساندن توانمندی های زنان روستایی و عشایری شناساندن و برجسته کردن نقش سازنده زنان روستایی در تولید و امنیت غذایی کشور، آشنایی تولید کنندگان با روش های مختلف بازاریابی، برگزاری جلسات با هدف تبادل تجربیات زنان از روستاهای مختلف استان را از جمله اهداف این نمایشگاه معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی با حضور اساتید مجرب و با هدف به‌روز کردن نحوه ارائه محصولات، برند سازی و بسته بندی، بازار رسانی و فروش مجازی محصولات از دیگر برنامه ها در راستای این نمایشگاه است.

شکوریان فرد با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور ۳۰ نفر از زنان روستایی برگزار می شود، یادآور شد: بخش مهمی از تولید کنندگان در این نمایشگاه کسانی هستند که از قبل تحت آموزش های جهاد کشاورزی در روستاها قرار گرفتند و محصولاتی را که تولید کردند در این نمایشگاه عرضه می کنند همچنین بخشی هم اعضای صندوق زنان روستایی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان وجود دارد، اضافه کرد: آموزش هایی در خصوص مباحث برندسازی و بسته بندی، ایده پردازی و خلاقیت و همچنین مباحث تخصصی همچون نحوه تهیه عرقیات، تهیه خشکبار، فرآوری محصولات دامی و باغی، تولید عسل و فرآورده های زنبور عسل، کشت و فرآوری گیاهان دارویی به زنان روستایی داده شده و با وام‌های خردی که از صندوق اعتبارات زنان روستایی دریافت کردند محصولاتی تولید و در این نمایشگاه ارائه می کنند.

پیام غدیر شایسته گزینی است/زیرساخت‌های اربعین فراهم شود
دنبال کنید

شکوریان فرد تصریح کرد: جهاد کشاورزی مباحث آموزشی و ترویجی را در تمام طول سال در روستاهای مختلف و برای گروه های هدف متنوع در رشته های شغلی متفاوت همچون دام، زراعت، باغبانی و فرآوری محصول با هدف افزایش سطح تولیدات به لحاظ کمی و کیفی برگزار می کند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: برخی از زنان روستایی توانستند استاندارد های تشویقی را دریافت کنند به این معنا محصولاتی تولید کردند که حد استاندار استفاده از سموم شیمیایی در آن ها رعایت شده و سالم است و گواهی سلامت هم از طرف اداره استاندارد برای این محصولات صادر شده که در این نمایشگاه عرضه می شود.

شکوریان فرد با بیان اینکه دو کانون جوانان روستایی و عشایری را در شهرستان جعفرآباد و کهک ایجاد کردیم، یادآور شد: در این کانون ها با هدف تربیت کشاورزان جوان، توانمند و مدیر در روستاها آموزش مهارت های زندگی و آموزش های تخصصی در زمینه پرورش قارچ، زنبور عسل، ماهیان زینتی و پرندگان زینتی و… را ارائه می کنیم.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi