جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

توزیع امکانات آموزشی باید در همه مناطق کشور به صورت یکسان و عادلانه انجام شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توزیع امکانات آموزشی باید در همه مناطق کشور به صورت یکسان و عادلانه انجام شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85427
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

توزیع امکانات آموزشی باید در همه مناطق کشور به صورت یکسان و عادلانه انجام شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ؛ سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت : در این شرایط سخت معلم بودن جز عشق و علاقه چیز دیگری نیست و باید فعالیت معلمان را در این اوضاع و شرایط ستود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بعد از گذشت ۱۲ سال طرح رتبه‌بندی را اجرایی و عملیاتی کرد تا بخشی از مشکلات فرهنگیان برطرف و دغدغه مالی آنها رفع شود، ادامه داد: تلاش ما بر این است تا تنها راه ورود به عرصه معلمی دانشگاه فرهنگیان باشد چرا که زیبنده آموزش و پرورش نیست که با گذشت سال‌ها از فعالیت سرباز معلمان و یا حق‌التدریسی‌ها بخواهیم آنها را دوباره به این حوزه فراخوان بدهیم.

نظری با تاکید بر اینکه باید سرگردانی‌های گذشته در حوزه آموزش و پرورش به اتمام رسیده و تبعیض و بی‌عدالتی آموزشی نیز جای خود را به برقراری عدالت واقعی بدهد، افزود: در حالی که در مدارس روستایی با کمترین امکانات و حتی فعالیت بخاری‌های نفتی روبه‌رو هستیم اما در برخی از مناطق کشور و مدارس خاص حتی اردوهای خارج از کشور برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود در حالی که این حرکت بی‌عدالتی آموزشی است.

نظری با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در حوزه قانون‌گذاری شرایطی را فراهم کند تا بهترین امکانات آموزشی حتی در دورترین مناطق نیز فراهم آید، بیان کرد: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، نوعی بی‌عدالتی است و این مصوبه در حقیقت به فرزندان پزشکان فرصتی را مهیا کرده تا پزشکی درس بخوانند و فرزندان کارگران ساده نیز در اوج محرومیت بمانند.

رهبر انقلاب یمن: برای ضربات بیشتر به دشمن برنامه داریم
دنبال کنید

نظری با انتقاد از بی‌عدالتی آموزشی به ویژه با فعال کردن مدارس خاص و غیردولتی با امکانات متنوع بیان کرد: باید در همه مناطق کشور توزیع امکانات آموزشی به صورت یکسان و عادلانه انجام شود.

وی با بیان اینکه مجلس در بودجه سال‌جاری منابع آموزش و پرورش را برخلاف سایر دستگاه‌ها تا ۱۳ درصد افزایش داد اما این افزایش اعتبارات در عمل خروجی مشخصی نداشته و ملموس به نظر نمی‌رسد، ادامه داد: به هیچ وجه امکانات مدارس به ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و شهرستان‌های جنوبی این استان کفاف و جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست و به شدت مدیران مدارس ما در تنگنای مالی هستند.

وی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد و گفت: رئیس سابق نوسازی مدارس در یکی از روستاهای خلخال کلنگ‌زنی را انجام داده که بعد از گذشت یک سال هنوز آثار کلنگ بر زمین است و هیچ حرکتی برای ساخت مدرسه در این روستا انجام نشده است.

نظری این بدقولی‌ها را تولیدکننده بی‌اعتمادی در جامعه اعلام کرد و افزود: مردم وقتی در عمل از مسئولان بدعهدی می‌بینند، اعتماد خود را از دست داده و در حقیقت از مدار عدالت آموزشی خارج می‌شوند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال نیز در بررسی بودجه تلاش خواهیم کرد تا منابع مناسبی را برای توزیع امکانات آموزشی و تربیتی اختصاص دهیم که امیدواریم سهم استان اردبیل و شهرستان‌ها به شکل مناسب در نظر گرفته شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi