جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حال خوش بورس با تزریق پول به صنعت داروسازی/ سطوح مقاومتی و حمایتی شاخص کل کجاست

به گزارش خبرنگار اقتصادی کرونا ، بازار سرمایه امروز هم روندی کم رمق و کم افت و خیز داشت تا مشکل خروج پول حقیقی از بازار سرمایه برای هفتمین روز متوالی اتفاق افتد و همین مساله نیز سبب تردید سهامداران برای روند روزهای آینده را بیشتر کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند از نظر تکنیکال و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84479
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

حال خوش بورس با تزریق پول به صنعت داروسازی/ سطوح مقاومتی و حمایتی شاخص کل کجاست

به گزارش خبرنگار اقتصادی کرونا ، بازار سرمایه امروز هم روندی کم رمق و کم افت و خیز داشت تا مشکل خروج پول حقیقی از بازار سرمایه برای هفتمین روز متوالی اتفاق افتد و همین مساله نیز سبب تردید سهامداران برای روند روزهای آینده را بیشتر کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند از نظر تکنیکال و بنیادی، و در چنین شرایطی بازار انرژی لازم برای رشد دارد. اما ارزش و حجم معاملات پائین است و همین مساله تبدیل به پاشنه آشیل صنایع بورسی شده است. به عبارت دیگر، بازار برای رشد به افزایش ارزش و حجم معاملات نیاز دارد.

به عقیده کارشناسان شاخص کل درگیر یک سطح جدی از مقاومت است که طی هفته‌های گذشته به عنوان یک حمایت نتوانست ریزش بورس را کنترل کند.

معمولاً در آخرین روز کاری هفته عرضه‌ها بیشتر از تقاضاست و امروز هم معاملات نشان می دهد همین روند رخ داده است. برخی کارشناسان هم می‌گویند کاهش قیمت ارز و کاهش رشد نرخ تورم نیز سیگنال منفی برای بورس ‌است. امروز صنعت داروسازی مورد توجه سهامداران حقیقی بوده است و بیشترین ورود پول به این صنعت رخ داده است. نمادهای دارویی نیز امروز توانستند موجب سبزپوشی بازار سرمایه شوند.

* بورس فعلا توان شکستن مقاومت پیش رو را ندارد

حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی کرونا ، اظهار داشت: سطح یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحدی یک مقاومت جدی برای شاخص بورس است و در صورت عبور از این مقاومت، می‌ توان امیدوار بود شاخص به روند صعودی خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: در صورت کاهش شاخص از سطح حمایتی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی هم کار برای صعود سخت‌ می‌شود و در چنین شرایطی افت بیشتر دور از انتظار نیست. امروز با وجود اینکه شاخص رویه مثبتی داشته است، اما نتوانست از پس مقاومت‌ها و سقف‌های قیمتی خود برآید و بالاتر برود.

رئیسی: کمبود برخی اقلام دارویی به سرعت رفع و با اهمال‌کاران برخورد شود
دنبال کنید

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: شاخص بورس با توجه به حواشی موجود فعلا توان عبور از مقاومت خود را ندارد و در صورتی که اوضاع بر همین منوال باشد، باید شاهد نوسان شاخص میان حمایت و مقاومت باشیم.

* رشد یکپارچه شاخص های بورس

در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل بورس نسبت به روز کاری قبل ۳ هزار و ۱۴۹ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. بازدهی این شاخص مثبت ۲۲ صدم درصد بوده است.

شاخص کل هموزن نیز با صعود هزار و ۶۹۷ واحدی در سطح ۴۰۱ هزار و ۴۶۶ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص مثبت ۴۶ صدم درصد بوده است. همچنین شاخص کل فرابورس، ۴۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۷۸ واحد قرار گرفت.

* افت ارزش کل معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان بود که ۴۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می ‌دهد. 

ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۹۲ میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بورس ۲۱ درصد بوده است.

* تداوم خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات چهارشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و ۲۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که ۱۹ درصد نسبت به روز گذشته افت داشته است.

پلیس کمک‌کار مردم در جاده‌های برفی شمال
دنبال کنید

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان)، وبملت (بانک ملت) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندعباس) اختصاص داشت و نمادهای غدشت (دشت مرغاب)، همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران) و شفا (سرمایه گذاری شفادارو) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

* افت ارزش صف‌های فروش بازار سرمایه

در پایان معاملات امروز، ۶۲ درصد نمادها با رشد قیمت و ۳۸ درصد سهم ها با افت قیمت روبرو شدند. در جریان معاملات روز چهارشنبه، ۹۳ نماد صف خرید داشتند و ۲۳ نماد با صف فروش مواجه بودند.

مجموع ارزش صف‌های خرید با افزایش ۷۸ درصدی به ۲۲۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۱ درصد کاهش یافت و ۲۰۵ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نمادهای شپلی (پلی اکریلوسدید (گروه ‌صنعتی ‌سدید) و تفارس (تامین سرمایه خلیج فارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

سهم های وسالت (بانک رسالت)، آبین (کشت و صنعت آبشیرین) و فنفت (صنایع تجهیزات نفت) بیشترین صف فروش را داشته اند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi