جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سریال غرض‌ورزی‌ها در گچساران/دولت مردمی در یک سال اخیر چه کرد؟

کرونا گچساران- ندا نعمتی- یقینا هر گونه ساخت و ساز و عمران و آبادانی باعث توسعه شهر یا استان می شود و می تواند بارقه های امید را در دل مردم زنده نگه دارد. گچساران این بام نفتی ایران با مشعل های شعله‌ور گاز و چاه های عمیق ریشه دار نفتی خود مانند نگینی از آتش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83759
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

سریال غرض‌ورزی‌ها در گچساران/دولت مردمی در یک سال اخیر چه کرد؟

کرونا گچساران- ندا نعمتی- یقینا هر گونه ساخت و ساز و عمران و آبادانی باعث توسعه شهر یا استان می شود و می تواند بارقه های امید را در دل مردم زنده نگه دارد.

گچساران این بام نفتی ایران با مشعل های شعله‌ور گاز و چاه های عمیق ریشه دار نفتی خود مانند نگینی از آتش و آب در دل کهگیلویه و بویراحمد می درخشد.

این شهرستان نفتی به برکت نظام جمهوری اسلامی توانسته دستاوردهای خوبی را در راستای توسعه منطقه برای مردم ایجاد کند هرچند این دستاوردها برای این بام نفتی هنوز کم است.

با توجه به پتانسیل های خوب حوزه آب و کشاورزی و ترانزیتی بودن گچساران پروژه های مهمی در این شهرستان در دست اجراست.

هر چند تعداد بسیاری از آنها در دولت گذشته به خواب زمستانی رفته بودند خوابی که چند بهار نیز نتوانست آنها را بیدار کند تا با ایجاد دولت سیزدهم و همت والای استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت و فرماندار گچساران در دل نا امیدی شکوفه های پیشرفت، با به حرکت درآمدن چرخ های قطار شروع به کارپروژه ها باز هم امیدی بهاری در دل مردم بام‌نفتی جوانه زد.

شاید همه چیز در اینجا گل و بلبل نباشد ولی با تلاش دولت مردمی، استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت و فرماندار و مسئولان استانی و شهرستانی خبرهای خوبی از پروژه های راکد و افزایش اعتبارات این شهرستان به گوش می رسد، هر چند عده ای از روی نا آگاهی یا با قصد و غرض به دنبال خاموش کردن چراغ امید و بی اجر کردن زحمات مسئولان دولت سیزدهم در گچساران هستند.

از سال گذشته تا کنون گچساران توانست در زمینه های مختلف که برخی آنها اعم از افزایش سهم آلایندگی ، کسب رتبه اول فرمانداری این شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد، راه اندازی سالن انتظار فرودگاه پس از چندسال با تلاش فرماندار و فعال شدن کارخانه ماشین سازی پس از چند سال توقف در دی ماه سال ۱۴۰۰ و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر جویای کار را تجربه کند.

از صفر تا ۱۰۰ پروژه های گچساران/ افزایش ۵۴ درصدی اعتبارات عمرانی گچساران در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته تا افزایش ۷۳ درصدی سهم آلایندگی این شهرستان بوده است

روانبخش دیهیم فرماندار گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی است و باید خودمان را نیز با شرایط دولت شهید رجایی وفق دهیم و به شایستگی به مردم خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در زمینه افزایش سهمیه خدمات درمانی و رفاهی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای دارد.

دیهیم خوب با اشاره به اعتبارات عمرانی گچساران در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته یکهزار و ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت و متوازن برای این شهرستان در نظر گرفته شد که بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

وی عنوان کرد: در سال مالی جاری ۲ هزارو ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی این شهرستان در نظر گرفته شد.

فرماندار گچساران ادامه داد: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

۱۸۸۵ دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد
دنبال کنید

دیهیم خوب بیان کرد: در یکسال گذشته بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال در بخش زیر ساخت های مخابراتی ، یکهزارو ۵۲۰ میلیارد ریال آب، ۱۱۰ میلیارد ریال اصلاح و توسعه شبکه روستایی، ۱۱۰ میلیارد ریال در زمین بهسازی منازل روستایی در قالب تسهیلات، ۵۳۵ میلیارد ریال بنیاد مسکن گچساران، ۵۲ میلیارد ریال دهیهاران، ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش زیر ساخت بهداشتی ، ۲۳۵ میلیارد ریال زیر سازی معابر روستایی ، یکهزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه راه های استان و ۲۰۰ میلیارد ریال عمران شهری و ۱۲ میلیارد ریال در زمینه زیر ساخت های جاده های عشایری و تامین منابع آب آنها در این مدت هزینه شد.

فرماندار گچساران گفت: ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای احیای بافت فرسوده این شهر و بازسازی مسکن روستایی از سال گذشته تاکنون در این شهرستان هزینه شد.

روانبخش دیهیم خوب افزود: این میزان تسهیلات برای بازسازی ۳۴۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و مناطق روستایی این شهرستان از سال گذشته تاکنون پرداخت شد.

وی بیان کرد: از این میزان تسهیلات ۱۰۸ میلیارد ریال برای بازسازی ۲۱۵ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و ۱۲۵میلیارد ریال برای بازسازی ۱۲۵ واحد مسکن روستایی هزینه شد.

فرماندار گچساران گفت: دولت سیزدهم به توسعه زیر ساخت های روستاهای این شهرستان توجه ویژه ای داشته است.

وی بیان کرد: دهیاری های گچساران از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۲ میلیارد ریال اعتبار در زمینه اجرای سنگ فرش روستاها، زیر سازی ، سنگ فرش ، جدول گذاری، اجرای پل روی کانال فصلی در روستاهای این شهرستان هزینه کردند.

فرماندار گچساران گفت: بیش از یکهزارو ۵۵۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای طرح های کنار گذر، جاده گچساران- باباکلان و گچساران به گناوه هزینه شد.

فرماندار گچساران گفت: ۱۱۰ میلیارد برای توسعه زیر ساخت های بخش آب برای اصلاح و توسعه آب روستا و شهر، خط انتقال روستایی ، ساخت مخزن، واگذاری انشعابات آب هزینه شد.

وی تصریح کرد: شهرداری دوگنبدان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در زمینه جدول گذاری، بدنه سازی ، زیر سازی، آسفالت، پیاده رو سازی ، مبلمان شهری و ایجاد و توسعه سطح شهر در یکسال گذشته هزینه کرد.

دیهیم خوب ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد ریال برای بازگشایی جاده های عشایری، ساخت راه و ساخت منبع ذخیره آب هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه پروژه مچتمع فرهنگی و هنری پردیس گچساران در سال گذشته به دلیل عدم اعتباردتعطیل بود افزود: در سالحاری به این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شد.

بیس و آسفالت ۱۴۸ هزار متر مربع معابر روستایی گچساران/ فعالیت پروژه فاز دوم طرح تامین آب اراضی دشت امام زاده جعفر.

فرماندار گچساران اظهار کرد: از جمله پروژه هایی که در سال گذشته تعطیل و امسال با پیگیری های بسیار مجددا فعال شد می توان به جاده کمربندی این شهرستان با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال، جاده گچساران – گناوه قطعه سوم با اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام پروژه های راکد با پیگیری های نماینده مجددا فعال شده است، گفت:،جاده گچساران- چرام – دهدشت به دلیل مشکل فنی کارفرما و پیمانکار متوقف شده است.

کشف ۹ تن برنج احتکار شده در یاسوج
دنبال کنید

دیهیم خوب با اشاره به اجرای طرح های تامین آب اراضی کشاورزی در گچساران ادامه داد: طرح تامین آب اراضی رودبال، نازمکان، سرتیره و سیدجمال الدین با اعتباری افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال ترمیم و بازسازی گردید این طرح با هدف بهبود اراضی سطح زیر کشت تا ۷۰۰ هکتار شالیزار انجام شده است.

فرماندار گچساران ادامه داد: در فاز یک آبیاری امام زاده جعفر ۷۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات، تعمیر و بهسازی هزینه شد و ۱۰۵ میلیارد ریال نیز برای این‌پروژه در نظر گرفته شده است.

دیهیم خوب اضافه کرد: افزون بر ۸۹ میلیارد ریال برای تکمیل ۴ ایستگاه پمپاژ شبکه لیشتر هزینه شد،پروژه تامین آب ۲۵۰ هکتار اراضی تنگ انگشترک تکمیل و به صورت آزمایشی وارد مدار گردید و پروژه آبرزی نیز در دست اجراست.

وی افزود: در دو سال اخیربرای فاز دوم طرح تامین آب اراضی دشت امام زاده جعفر افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و امسال نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه مهم مصوب گردید، این طرح تاثیر گذار در حال حاضر نیز فعال و در دست اجراست،در این پروژه از ۳ هزار و ۱۵۰ هکتار اراضی ۷۰۰ هکتار آن در خان احمد باشت قرار دارد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: پس از ۱۰ سال اتصال انشعاب آب پتروشیمی این شهرستان از سد کوثر انجام شد.

دیهیم خوب بیان کرد: پروژه دشت مور در حال طراحی جدید با توجه به سیاست های دولت و تغییر الگوی کشت با اخذ نظارت کشاورزی در دست اقدام است.

وی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و عمران روستاهای گچساران هزینه شد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به توسعه عمران روستاها توجه ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: اجرای زیرسازی،بیس و آسفالت یکصدو چهل و هشت هزار مترمربع معابر روستایی، ۳۱۰ متر دیوار حایل، ساخت ۲ دهنه پل، ساخت ۲ پارک محله ای، ۵۰۰۰ متر مربع سنگفرش و..از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در زمینه عمران روستایی در این شهرستان است.

دیهیم خوب ادامه داد: امسال ۱۰ هزار و ۳۶ تن قیر رایگان به آسفالت معابر مناطق روستایی گچساران اختصاص یافت.

وی بیان کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

دیهیم خوب اضافه کرد: امسال با پیگیری های نماینده مردم گچساران و باشت در مجاس افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال معوقه سهم آلایندگی گچساران در سال ۹۳ تخصیص داده شد که این میزان نسبت به گذشته که ۵۵ درصد بوده ۷۳ درصد رشد داشته، که بالاترین تخصیص سهم آلایندگی تا کنون بوده است.

فرماندار گچساران با اشاره به وجود شرکت نفت و گاز در گچساران عنوان کرد: درتعامل بیسابقه و بسیار خوب شرکت نفت گچساران در حوادث و بحران به خوبی مشارکت کرده و در تمام‌میادین مورد نیاز حضوری فعال داشتند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi