جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لحظه‌شماری برای افتتاح رسمی پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد / پایانی بر ۲۸ سال چشم انتظاری یک طرح

به گزارش کرونا از یاسوج، سال ۱۳۷۳ و در سفر پر از خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت برای خروج از محرومیت مصوب شد و یک سال بعد عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شد. عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ شروع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83219
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

لحظه‌شماری برای افتتاح رسمی پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد / پایانی بر ۲۸ سال چشم انتظاری یک طرح

به گزارش کرونا از یاسوج، سال ۱۳۷۳ و در سفر پر از خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت برای خروج از محرومیت مصوب شد و یک سال بعد عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شد.

عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

محور پاتاوه به دهدشت طوری طراحی شده که در عبور از استان تعداد زیادی از روستاهای شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه را پوشش داده و از محرومیت خارج می‌کند، با تکمیل جاده پاتاوه – دهدشت ،۴۰۰ روستا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت رسانی دولت به ساکنان آنها به سهولت صورت می‌گیرد.

۲۸ سال از مصوب شدن این پروژه‌ ملی می‌گذرد و هر چند تردد محلی از این محور انجام می‌شود اما مردم چشم انتظار افتتاح رسمی این پروژه حیاتی و مهم است که خبرها از پیشرفت خوب این پروژه حکایت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت پروژه ملی پاتاوه به دهدشت گفت: پروژه طی ۲۶ سال گذشته ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما طی یکسال اخیر با تزریق اعتبار پیشرفت پروژه به ۹۸ درصد افزایش یافته است.

کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه ایمن‌سازی و کارهای تکمیلی این پروژه باید انجام شود، افزود: آسفالت گالری لوداب هر چه سریعتر انجام شود و مصوب کردیم این پروژه تا پایان آبان به اتمام برسد.

۸۰ نفر در ادارات کهگیلویه و بویراحمد از طریق برگزاری آزمون جذب می‌شوند
دنبال کنید

وی با تاکید بر نصب روشنایی تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت گفت: علی‌رغم اینکه پروژه زیربار ترافیک رفته اما روستایی برخی تونل‌ها انجام نگرفته که دستگاه مربوطه را ملزم کردیم تا اوایل آذر ماه روشنایی قطعه دوم انجام شود.

حاجی‌زاده با اشاره به ریزش تونل سوم این محور گفت: کار آواربرداری ۵۰ متر از تونل که فروریخته بود انجام گرفته و ۳۵ متر آن مانده که شرکت زیرساخت به عنوان متولی قول داد ظرف سه ماه آینده عملیات در تونل سوم را به اتمام برساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور پاتاوه به دهدشت نیازمند استقرار پاسگاه پلیس راه است که با فراهم شدن زیرساخت‌ها پاسگاه مستقر شود.

پیشتر هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پروژه ملی پاتاوه به دهدشت در دهه فجر خبر داد و گفت: با حضور رئیس جمهور ابر پروژه‌های پتروشیمی گچساران، سد چم‌شیر و پروژه ملی پاتاوه به دهدشت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi