جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون معدنی وزیر صمت درحوزه معدن تخصص ندارد/آلودگی آب در برخی مناطق کرمان تا ۲۰ برابر حد قانونی است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان کرمان گفت: دولت بایستی میزان ۱۵ درصد از حقوق دولتی را بدون گذاشتن سقف به استان ها بازگشت دهد؛ مگر می شود تمامی منابع یک استان را ببریم و فقط آلودگی و فقر برجای بگذاریم؟؛ آلودگی آب در برخی مناطق کرمان تا ۲۰ برابر حد قانونی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82905
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

معاون معدنی وزیر صمت درحوزه معدن تخصص ندارد/آلودگی آب در برخی مناطق کرمان تا ۲۰ برابر حد قانونی است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور و عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان کرمان با بیان اینکه ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن سهم استان کرمان است، گفت: از معاون معدنی وزیر صمت گلایه داریم زیرا به حوزه معدن تخصص ندارد.

وی افزود: بازگشت کامل سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن به استان‌ها  از خواسته های قانونی ما و ایجاد سقف برای آن تخلفی محرز از سوی مسئولان است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: دولت بایستی میزان ۱۵ درصد از حقوق دولتی را بدون گذاشتن سقف به استان ها بازگشت دهد؛ مگر می شود تمامی منابع یک استان را ببریم و فقط آلودگی و فقر برجای بگذاریم؟؛ آلودگی آب در برخی مناطق کرمان تا ۲۰ برابر حد قانونی است.

وی بیان کرد: قانون اجازه ایجاد سقف برای بازگشت سهم استان ها از حقوق دولتی را نداده و طبق قانون باید میزان ۱۵ درصد از درآمد حقوق دولتی به استان معدنی پرداخت شود که اگر در این زمینه مدیری تخلف کند و سهم استان ها را پرداخت نکند، پرونده را قطعا قضایی خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به ماده ۱۴ قانون معادن اظهار کرد: ماموریت بازرگانی داخلی و خارجی مربوط به کمیسیون اقتصادی است؛ مبنای ما نگاه کارشناسی و ضمانت اجرایی قوانین است و در قانون جدید نیز هیچ چیز را نباید به آیین نامه محدود کرد.

پورابراهیمی افزود: آمادگی داریم با تمامی توان در رفع تامین مالی، مشکلات مالیاتی و بیمه واحدهای تولیدی فعالیت کنیم.

مناقصه فاضلاب جنوب شهر بوشهر برگزار شده است
دنبال کنید

وی بیان کرد: سرفصل‌های اصلاح قانون معادن را احصا کردیم و در این خصوص گزارش کمیسیون صنایع مجلس در حال نهایی شدن است که می توان گفت اکنون طلایی ترین فرصت برای کشور پیش آمده زیرا امکان اصلاحات قانونی با نگاه کارشناسی و آسیب شنایی فراهم شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس گفت: این کمیسیون در حال تصمیم گیری در خصوص اصلاح مقررات حبس پهنه معادن است و مسائل فعال سازی معادن حبس شده را احصا و اجرای قانون در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حبس معادن موجب شده نتوانیم ظرفیت های معدنی کشور را عملیاتی کنیم و پهنای امیدبخش را نباید در اختیار سازمان های دولتی قرار دهیم تا بلوکه شوند.

پورابراهیمی با بیان اینکه تدوین احکام ذیل قانون موجود اولویت سرفصل اصلاحات قانونی است اظهار کرد: دومین دستور کار ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به منظور اکتشافات مواد معدنی است زیرا تاکنون عملیات اکتشافی حداکثر روی هفت درصد از کل ذخایر کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت استان در کنار صنعت مس قرار گرفته تا تولید خود را توسعه دهد؛ این فاجعه است که ما در رتبه پنجم ذخایر مس دنیا و رتبه ۱۹ تولید این محصولات دنیا باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت مس خود می خواهد اکتشافات انجام دهد و عده ای در این مسیر سنگ اندازی می کنند که این باعث تاسف است.

وی ادامه داد: با استفاده از روش های مختلف باید در کوتاه مدت به شاخص تولید مورد نظر برسیم زیرا جریان بیکاری در حوزه های اجتماعی و امنیتی سرریز می کند و نتیجه آن می شود نا آرامی های اخیر کشور.

شیرینی مسکن جوانان زارچ در حال تلخ شدن است
دنبال کنید

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در کمال وقاحت در مسائل داخلی ایران مداخله می کنند که بخش عمده ای از آن مربوط به حوزه اقتصادی است.

پورابراهیمی با اشاره به بازدید از برخی مناطق کشور گفت: یک روستا تعداد فراوانی بیکار داشت و امروز مردم آنجا آنقدر دنبال کارند که فرصت شعارنویسی ندارند؛ حتما از اشتغالزایی حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های ایجاد اشتغال در کشور توسعه اکتشافات است گفت: منابع دولتی برای اکتشاف یک‌هزارم نیاز کشور هم نیست لذا شرکت ها باید در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: کشور ایران را به فضل الهی و باوجود نخواستن های دشمن در قله موفقیت قرار خواهیم داد به برکت شهید سلیمانی که دشمنان نسبت به او بغض دارند؛ دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی در قله موفقیت است.

وی تاکید کرد: معتقدیم با تلاش و مجاهدت کشور را با ظرفیت داخلی خواهیم ساخت و پیشرفت خواهیم کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi