جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وحیدی: امکان اسکان دائم زلزله زدگان خوی در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است

به گزارش کرونا، احمد وحیدی اظهار کرد: برای انجام مقدمات اسکان دائم، بررسی وضعیت تک تک واحدهای خسارت دیده توسط ارزیابان بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری نیز شروع شده است. وی اضافه کرد: قرار بر این است که ساخت و سازها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی و تعامل نهادهای خدمات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82353
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

به گزارش کرونا، احمد وحیدی اظهار کرد: برای انجام مقدمات اسکان دائم، بررسی وضعیت تک تک واحدهای خسارت دیده توسط ارزیابان بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری نیز شروع شده است.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که ساخت و سازها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی و تعامل نهادهای خدمات رسان آغاز و مصالح لازم برای این امر هم تامین شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکل نگهداری احشام توسط روستاییان به خاطر تخریب آغل ها و محل های نگهداری دام ها، گفت: پیش بینی‌های لازم برای این امر هم انجام شده است.

وحیدی با اشاره به تخریب و خسارت به نزدیک یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله روز چهارشنبه ۱۳ مهر در خوی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به یک هزار خانه نیازمند تعمیر و حدود ۵۰۰ خانه هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی روی آنها صورت گرفته و تعداد بسیار کمی اکنون در مراکز درمانی بستری هستند.

وحیدی یادآور شد: ۲ هزار چادر، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی و در هر وعده پنج هزار پرس غذای گرم برای کاهش مشکلات زلزله زدگان توزیع شده یا در حال توزیع در مناطق زلزله زده خوی است.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور صبح جمعه از طریق فرودگاه خوی وارد این منطقه زلزله‌زده شد، بازدید از دو روستای مرتضی قلی کندی و خنجرخان، شرکت در جلسه مدیریت بحران، عیادت از مصدومان حادثه زلزله بستری در بیمارستان قمربنی هاشم و بازدید از مرکز پخت و توزیع غذای غذای گرم ویژه زلزله‌زدگان از برنامه‌های این سفر بود.

گفتنی است؛ زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

منبع: ایرنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi