جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماز جمعه، قرارگاه وحدت و سنگر مطالبه‌گری پیگیری مشکلات است

به گزارش کرونا از کهگیلویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد. حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این جلسه به اهمیت جایگاه نماز جمعه در قرآن پرداخت و اظهار کرد: بعد از حج، بزرگترین اجتماع مسلمانان پایگاه‌های نماز جمعه هستند. امام جمعه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77718
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

نماز جمعه، قرارگاه وحدت و سنگر مطالبه‌گری پیگیری مشکلات است

به گزارش کرونا از کهگیلویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این جلسه به اهمیت جایگاه نماز جمعه در قرآن پرداخت و اظهار کرد: بعد از حج، بزرگترین اجتماع مسلمانان پایگاه‌های نماز جمعه هستند.

امام جمعه دهدشت تاکیدات امامین انقلاب در خصوص نماز جمعه را یادآور شد و خواستار بیان فضائل این فریضه الهی از مسئولان در نهادها شد.

وی با توجه به در پیش بودن سالروز اولین اقامه نماز جمعه گفت: نماز جمعه جز ارکان عبادی مهم است و مسئولان در این هفته یک حرکتی در فضای شهر و اداره خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از نماز جمعه به عنوان یک جایگاه حاکمیتی نام برد و با بیان اینکه نماز جمعه فقط مختص حدیث و خطبه نیست، گفت: نماز جمعه‌ای موفق است که به بیان مشکلات مردم بپردازد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه دهدشت را از فضای خطبه و سخنرانی بیرون آوردیم و بیشترین صحبت‌ها بیان مشکلات مردم است گفت: نماز جمعه فقط چهاردیواری مصلی نیست، بلکه باید عموم مردم از آن بهره ببرند.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: نماز جمعه‌ای که صرفا خطبه‌خوانی باشد آن نماز جمعه در تراز انقلاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه باید وحدت‌گیر باشد و نه مچ‌گیر، و امام جمعه باید ظرفیت‌ها را ببیند اما کار اجرایی به عهده او نیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار اهتمام جدی مسئولان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نماز جمعه شد و اظهار کرد: ظرفیت‌های دانشگاهی در نقد نماز جمعه را به کمک می‌طلبم.

انتقاد شدید نایب رئیس شورای شهر لیکک از وضعیت اینترنت در بهمئی
دنبال کنید

نماز جمعه، قرارگاه وحدت و سنگر مطالبه‌گری پیگیری مشکلات است 5

ایمان قنبری مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت نیز در این نشست، نماز جمعه را مصداق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب عنوان و خواستار ترویج فرهنگ این مهم در جامعه شد.

وی به تشریح برخی از برنامه‌های ستاد نماز جمعه دهدشت به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پرداخت و از غبارروبی گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برپایی میز خدمت ادارات در مصلی نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت، تجلیل از ۱۵ نوجوان فعال نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه عکس، همایش پیاده‌روی، مسابقه کتابخوانی، تجلیل از اعضای ستاد ادارات، برپایی ایستگاه صلواتی، فضا سازی مصلی، ساخت فیلم و تجلیل از ورزشکاران قهرمانی بین‌المللی به عنوان بخشی از این برنامه‌ها نام برد.

نماز جمعه، قرارگاه وحدت و سنگر مطالبه‌گری پیگیری مشکلات است 6

نماز جمعه، قرارگاه وحدت و سنگر مطالبه‌گری پیگیری مشکلات است 7

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi