جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیامد بی‌توجهی به وجه تولیدی روستاها بروز آسیب‌های اجتماعی است

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم روستاها از تولید باز بمانند، گفت: بردن امکانات و خدمات به روستاها باید در راستای تقویت تولید باشد نه اینکه به آنها ظاهر و کالبدی شهری بدهد و از تولید خالی شود؛ روستا محل تولید است و اگر یک روستا وجه تولیدی خود را از دست بدهد، با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه خواهیم شد‌.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77302
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

پیامد بی‌توجهی به وجه تولیدی روستاها بروز آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در همایش دهیاران این استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و معاونان ایشان، جانشین سپاه و جمعی از مدیران کل و دهیاران استان برگزار شد، بر حفظ توان تولیدی روستاها تاکید کرد.

وی ادامه داد: ثروتمند بودن استان ایلام برای مردم ایجاد سؤال می‌کند که چرا با چنین ظرفیت‌های بالایی، استان ایلام چنین فقیر و در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب افتاده است؟ درست است که شرایط کنونی کشور و بزنگاهی که در آن قرار داریم سخت است اما اگر همه ما دست در دست هم دهیم می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در شرایطی که ایلام به درستی در کشور معرفی نشده است، چگونه انتظار داریم سرمایه‌گذار به استان بیاید و برای ما ایجاد ثروت و اشتغال کند؟ باید از ترسیم چهره منفی و سیاه از استان ایلام دست بکشیم و بر معرفی حداکثری ثروت و داشته‌های ایلام تمرکز کنیم؛ ما متأسفانه از میزان سرمایه‌ای که در استان داریم درست استفاده نکرده‌ایم و باید با مدیریت صحیح جلوی هدررفت منابع را بگیریم به قول سردار سلیمانی مدیر باید خلاق باشد و بتواند از داشته‌ها، بیشترین استفاده را کند نه اینکه اگر بودجه بود، کار کند و اگر نبود بنشیند یا منتظر باشد بحرانی پیش بیاید تا وارد میدان مدیریت شود.

فلاحی یادآور شد: با بسیاری از مشکلات دهیاران و روستاها آشنایی داریم و هر جا بودجه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی از وزارت نفت گرفتیم و یا از محل هدفمندی یارانه ها، آن را کاملا در اختیار روستاها قرار دادیم چرا که اعتقاد داریم روستا محل تولید است و اگر یک روستا وجه تولیدی خود را از دست بدهد، با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه خواهیم شد‌؛ بردن امکانات و خدمات به روستاها باید در راستای تقویت تولید باشد نه اینکه به روستاها ظاهر و کالبدی شهری بدهد و از تولید خالی شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: از دهیاران و شوراهای روستا که به شکل عینی و میدانی با مشکلات روستاها آشنا هستند تقاضا داریم که پیشنهادهای قابل عملیاتی شدن را به نمایندگان بدهند تا پیگیری شود؛ امنیت شغلی دهیاران باید حفظ شود و بودجه لازم در اختیارشان قرار بگیرد و ما هم هر کمکی لازم باشد دریغ نمی کنیم./

پایان پیام

خروش انقلابی مردم باشت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی+تصاویر
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi