جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احداث 9 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان پس از انقلاب اسلامی

علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت زیرپوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب پیش از انقلاب ۱۵۴ هزار نفر بود که این شاخص در شرایط کنونی به یک‌میلیون و ۲۴۲ هزار نفر ارتقا یافته است. وی تصریح کرد: طول شبکه فاضلاب در استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76732
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

احداث 9 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان پس از انقلاب اسلامی

علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت زیرپوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب پیش از انقلاب ۱۵۴ هزار نفر بود که این شاخص در شرایط کنونی به یک‌میلیون و ۲۴۲ هزار نفر ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: طول شبکه فاضلاب در استان از ۱۲۱ کیلومتر به ۲ هزار و ۱۸۶ کیلومتر و تعداد انشعاب فاضلاب نیز از ۱۰ هزار و ۹۳ فقره به ۳۹۲ هزار و ۱۷۴ فقره رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه فاضلابی در استان کردستان وجود نداشت، گفت: هم اکنون ۹ تصفیه خانه فاضلاب در کردستان در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

تخت‌شاهی تصریح کرد: در حالی که پیش از انقلاب هیچ آزمایشگاه فاضلابی در استان وجود نداشت در حال حاضر ۸ آزمایشگاه فاضلاب و ۳ آزمایشگاه آب و فاضلاب در استان فعال است.

وی به وضعیت خدمات‌رسانی شرکت آبفای استان در قبل و بعد از انقلاب در سطح روستاها هم گریزی زد و گفت: در بخش روستایی پیش از انقلاب کار چندانی برای آبرسانی به روستاها انجام نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۳۵۶ هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه تأمین آب شرب قرار دارند.

به گفته وی، طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی استان بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر، تعداد انشعابات آب قریب به ۱۳۲ هزار فقره، تعداد تصفیه‌خانه‌ها یک واحد و تعداد آزمایشگاه های آب ۷ واحد است.

هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۲ خانوار سیل‌زده امدادرسانی کرد
دنبال کنید

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi