شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت ۱۱ روز هوای آلوده در گچساران/ایجاد ۲۰۰ کیلومتر آتش بر

به گزارش کرونا از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه ستاد بحران شهرستان اظهار کرد:برای مهار آتش سوزی برخی مواقع محدودیت هایی در خصوص امکانات وجود دارد. وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید پای کار بوده و از تمام امکانات خود در مواقع لزوم برای مهار آتش سوزی استفاده کنند. فرماندار گچساران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72065
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

ثبت ۱۱ روز هوای آلوده در گچساران/ایجاد ۲۰۰ کیلومتر آتش بر

به گزارش کرونا از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه ستاد بحران شهرستان اظهار کرد:برای مهار آتش سوزی برخی مواقع محدودیت هایی در خصوص امکانات وجود دارد.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید پای کار بوده و از تمام امکانات خود در مواقع لزوم برای مهار آتش سوزی استفاده کنند.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه تمامی ادارات عضو ستاد بحران باید از نظر مالی در راستای مهار آتش سوزی کمک لازم را انجام دهند، تصریح کرد: باید اعتباراتی برای مهار آتش سوزی و هزینه های آن در نظر گرفته شود، نه اینکه بعد از هزینه ها به دنبال جذب اعتبار باشیم.

ثبت ۱۱ روز هوای آلوده در گچساران/ایجاد ۲۰۰ کیلومتر آتش بر 5

دیهیم خوب عنوان کرد: ادارات باید افراد خود را را برای مهار آتش سوزی به صورت کشیک و درحالت آماده باش قرار دهند و پیشنهادات ارائه شده در راستای عملکرد هر چه بهتر در مهار آتش سوزی بررسی خواهد شد.

 وی گفت: دستگاه های دمنده جزو اموال منابع طبیعی محسوب می شوند و این‌دستگاه اجرایی می تواند با صورتجلسه دستگاه ها را به دهیاران روستاها جهت عملکرد سریع در مهار آتش سوزی تحویل دهند.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت ساکنین روستاهای پای کوه در مهار آتش سوزی همان مناطق استفاده کرد، افزود: آماده باش همه ادارات برای مهار آتش سوزی از هم اکنون الزامی است چون مشخص نیست چه زمانی آتش رخ می دهد.

ثبت ۱۱ روز هوای آلوده در گچساران/ایجاد ۲۰۰ کیلومتر آتش بر 6

 امید حسینی رئیس اداره هواشناسی گچساران نیز در این جلسه بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۳۸ روز پدیده گرد و غبار مهمان گچساران بوده است و در سال جاری نیز ۱۱ روز هوای آلوده همراه با گرد و غبار در این شهرستان به ثبت رسیده است.

تخصیص اعتبارات ویژه در سفر نائب رئیس مجلس به کهگیلویه/ ساخت بیمارستان جدید دهدشت فوریت گرفت
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه بارندگی سال زراعی جاری تاکنون نسبت به سال گذشته در این شهرستان ۲۲۹ میلیمتر کاهش داشته، افزود: در سال زراعی گذشته افزون بر ۵۹۰ میلیمتر متر بارندگی در گچساران وجود داشته و در سال جاری زراعی نیز تا کنون ۳۳۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۱ روز هوای آلوده در گچساران/ایجاد ۲۰۰ کیلومتر آتش بر 7

 علی محمد آقایی بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: باید برای آمادگی هرچه بیشتر نیرو ها جهت مهار آتش سوزی های شهرستان مانور برگزار شود.

وی افزود: در گچساران ۱۰ موکب وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها برای پخت غذا در زمان مهار آتش سوزی ها استفاده کرد.

 بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه می توان از پتانسیل سپاه و بسیج برای مهار آتش سوزی با تقویت پایگاه‌های مقاومت در روستاها بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: مردم روستا باید به دستگاه‌های دمنده مجهز شوند زیرا زودتر می‌توانند تا رسیدن نیروها برای مهار آتش‌سوزی اقدامات لازم را انجام را انجام دهند.

 آقایی بیان کرد: گچساران دارای خیرین متعددی است که می‌توان از آنها برای تهیه بیشتر دستگاه های دمنده کمک گرفت.

 وی عنوان کرد: تهیه آب آشامیدنی که اولین نیاز نیروهای مهار آتش در دل گرم‌ می باشد یک امر بسیار مهم و ضروری است و باید از ظرفیت سردخانه های این شهرستان برای خنک نگه داشتن آب معدنی در زمان مورد نیاز استفاده کرد. بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: همه افراد دلسوز نظام و طبیعت دوست برای مهار آتش در این شهرستان از دل و جان مایه گذاشته و پای کار بودند، باید بودجه‌ای برای تجلیل از آنها که اغلب از اقشار متوسط جامعه هستند اختصاص داد.

دشمنان از تفکر انقلابی ایران وحشت دارند
دنبال کنید

آقایی اضافه کرد: در حوزه بخشداری گچساران ۳ دستگاه آتش نشانی وجود دارد که از این تعداد دو دستگاه آن فعال می باشد، که در حوزه تلخاب شیرین، امامزاده جعفر و ده جلیل خیراباد مستقر هستند.

 

 مجید نظری رئیس منابع طبیعی گچساران ادامه داد: متاسفانه در مدیریت بحران خود آتش‌سوزی بحران محسوب نمی شود در صورتیکه آتشسوزی مهمترین عامل خسارت به طبیعت و تغییر آمایش سرزمینی است.

 وی اظهار کرد: بسیاری از منابع جنگل ها بر اثر بیماری های رایج اعم از پروانه چوبخوار در حال از بین رفتن هستند به طوری که با کمی دقت متوجه خالی شدن کوهپایه‌ها درختان می شوید.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: تاکنون در این شهرستان ۲۰۰ کیلومتر آتش بر، انجام شده که نقش به سزایی در کاهش آتش‌سوزی‌ها داشته است، به طوری که در سال ۹۹ در این شهرستان ۲۹ فقره آتش سوزی رخ داد و در سال گذشته این میزان به ۵ فقره آتش‌سوزی رسیده است.

وی عنوان کرد: در زمان مهار آتش سوزی سال گذشته که چندین روز طول کشید منابع طبیعی شهرستان به تنهایی ۱۲ هزار بطری آب معدنی و چندین روز وعده غذایی را برای نیروهای مهار آتش تهیه کرده است، که امید می رود ادارات بتوانند به ما جهت تهیه آب معدنی و وعده های غذایی برای مهار آتش کمک کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi