جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عقل خاکستری

خرگوش نمی‌توانیم باشیم، لاک‌پشت بودن؟! / وقتی سنگ بزرگ علامت‌ نزدن است

وقتی سنگ بزرگ علامت‌ نزدن است، باید چه ‌کنیم؟! خیلى از ما خیلى از کارها رو میخواهیم انجام بدهیم، اما هر جورى نگاه می‌کنیم انجام آن کارها برایمان سنگین و دشوار به نظر می‌رسد و احساس می‌کنیم انجام صحیح آن‌ها خارج از توان ماست. بنابراین اصلا سراغشان نمی‌رویم و خب موفقیتى هم به دست نمیاوریم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71187
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

کرونا :

عقل خاکستری

خرگوش نمی‌توانیم باشیم، لاک‌پشت بودن؟! / وقتی سنگ بزرگ علامت‌ نزدن است

وقتی سنگ بزرگ علامت‌ نزدن است، باید چه ‌کنیم؟!

خیلى از ما خیلى از کارها رو میخواهیم انجام بدهیم، اما هر جورى نگاه می‌کنیم انجام آن کارها برایمان سنگین و دشوار به نظر می‌رسد و احساس می‌کنیم انجام صحیح آن‌ها خارج از توان ماست.

بنابراین اصلا سراغشان نمی‌رویم و خب موفقیتى هم به دست نمیاوریم.

اما بگذارید ببینم ما در دوران دبستان یک چیزى داشتیم به نام تقسیم! این تقسیم برای همین جور مواقع بوده است.

ما براى موفقیت در هر کارى نیاز داریم که براى یک مدت مشخص و به طور مستمر یکسرى کارها را انجام بدهیم تا به موفقیت برسیم.

مثلا براى اینکه آیلتس ۶ بگیریم (به عنوان مثال) باید براى ۶ ماه روزى ۴ ساعت زبان بخوانیم و چون نمیتوانیم بی خیال آن می‌شویم.

اما اگر به جاى روزى ۴ ساعت، روزى ١ ساعت در نظر بگیریم و این ١ ساعت رو به ۴ تا ١۵ دقیقه تقسیم کنیم قطعا میتوانیم و البته که در این صورت بعد از ٢ سال آیلتس ۶ میگیریم نه بعد از ۶ ماه. به قول معروف اگر خرگوش نمی‌توانیم باشیم، لاک‌پشت بودن که بلدیم؟!

برای موفقیت در یک هدف، انجام مستمر وظایف تعریف شده الزامی است. وقتی می‌گوییم: «سنگ بزرگ علامت نزدن است» منظور آن است که انجام این وظایف به صورت مستمر (عادت‌ها) سخت است، بنابراین انجام این وظایف را رها می‌کنیم و شکست را می‌پذیریم. نجنگیده میدان را ترک می‌کنیم!

این بدان دلیل است که وزنه‌ای سنگین برداشته‌ایم و زیر بار آن مانده‌ایم، اگر سنگ بزرگ را خورد می‌کردیم می‌توانستیم با حمل خورده‌سنگ‌ها در دفعات متعدد سرانجام سنگ بزرگ را جابه‌جا کنیم. درست همانند کاری که مورچه‌ها انجام می‌دهند! مورچه‌ها از موفق‌ترین موجودات در انجام وظایف‌شان هستند و جالب اینجاست که ضعف ظاهری آن‌ها باعث موفقیت‌شان می‌شود.

فوت ۲ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد/ ۵۵ درصد تست‌ها مثبت شد
دنبال کنید

منتقدان این روش ممکن است متوسل شدن به این راهکار را ملال‌انگیز و طولانی‌کننده‌ی مسیر قلمداد کنند، اما فراموش کرده‌اند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

خرگوش نمی‌توانیم باشیم، لاک‌پشت بودن؟!

در پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد این اتفاق به مراتب زیادی انجام شده است و این روند ها سالیان سال هست ادامه دارد اما آیا هنوز که هنوزه بعد از ۴۱ سال از گذشتن انقلاب هنوز نمی توانیم به سرعت خرگوش برسیم یا به این سرعت لاک پشتی عادت کرده ایم؟!

در این استان اتفاقات بیش از حد زیادی در خصوص پروژه های تعریف شده رخ داده است بگونه ای که باید از مسئولان پرسید آیا لاک پشت بودن هم بلد نیستید ؟؟

پروژه تونل دیل؟؟؟

پروژه آبرسانی به دشت مور؟؟

پروژه پردیس هنری؟؟

پروژه جاده کمربندی؟؟

پروژه سینمای شهر؟؟

پروژه لاستیک سازی؟؟

پروژه پتروشیمی؟؟

پروژه سد ها……….؟؟؟؟؟

و….

لطفا اگر لاک پشت بودن هم بلد نیستید کار را به دست کاردانش بسپارید … و یا حداقل با مردم شفاف باشید تا کمک تان کنند و کار را به اتمام برسانند….

نویسنده:عقل خاکستری

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi