چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

گره کور بی توجهی بر تار و پود فرش بیجار

نماینده مردم بیجار در مجلس از کم لطفی و عدم حمایت برخی مسئولان از فرش آهنین بیجار گلایه کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68802
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کرونا :

گره کور بی توجهی بر تار و پود فرش بیجار

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،علیرضا زندیان در جریان سفر استاندار کردستان به شهرستان بیجار و در افتتاح نمایشگاه دائمی فرش کهن دیار گروس از کم لطفی و عدم حمایت مسئولان به صنعت فرش دستباف گلایه کرد و گفت: متاسفانه کم لطفی مسئولان و عدم حمایت آنان باعث شده که تا حدودی این صنعت به فراموشی سپرده شود.

 نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، فرش بیجار را به معنای واقعی فرش آهنین نامید و عنوان کرد: فرش دستباف بیجار به دلیل نوع بافت به فرش آهنین شهره است و همواره مورد توجه کشورهای اروپایی قرار می گرفت.

زندیان ضمن تاکید به اینکه متاسفانه کم لطفی مسئولان و عدم حمایت آنان باعث شده که تا حدودی این صنعت به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: امید است بتوانیم با احیای این صنعت، برای جوانان مناطق روستایی و شهری شغل ایجاد کنیم.

وی همچنین بیان کرد: با همکاری اتحادیه فرشبافان و تولیدکنندگان برای آماده سازی این نمایشگاه در این فضای تاریخی حدود یک سال زمان صرف شده است.

وی با اعلام اینکه بیجار از نظر استراتژیکی موقعیت چهار راهی دارد، افزود: در صورت تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان و حضور گردشگر در این مناطق، شهرستان بیجار محلی برای اتراق گردشگران خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه افزود: ایجاد زیر ساخت از جمله احداث هتل برای حضور گردشگران امری ضروری است و این حضور می تواند با بازدید از نمایشگاه دائمی فرش بیجار به اقتصاد این شهرستان نیز کمک کند.

نماینده  مردم بیجار در مجلس با بیان اینکه مردم بیجار پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره پشت این نظام و آرمان های انقلاب بوده اند، یادآور شد: امید است در راستای طرح آمایش سرزمین بتوانیم مشکلات این شهرستان را مرتفع سازیم.

رئیس جمهور وارد مازندران شد
دنبال کنید

وی ضمن تشکر از اقدامات استاندار کردستان در این مدت، به طور ویژه حمایت از صنعت فرش دستباف بیجار با هدف ایجاد اشتغال را خواستار شد.

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi