چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

احداث پالایشگاه گیاهان دارویی بروجن الزامی است

نماینده مردم بروجن در مجلس،گفت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌هایی مناسبی در تولید گیاهان دارویی دارد بنابراین بنیاد مستضعفان می‌تواند در شهرستان بروجن پالایشگاه گیاهان دارویی را احداث کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68495
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

کرونا :

احداث پالایشگاه گیاهان دارویی بروجن  الزامی است

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ،حجت‌الاسلام  جعفری در نشست تخصصی مسئولان استانی و شهرستانی با رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور در بروجن با اشاره به وضعیت منابع آبی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به‌علت سیاست‌گذاری‌های غلط در حوزه آب استان با مشکلات زیادی برای تامین آب مواجه شده است و شهرستان بروجن پیشانی خشکسالی در این استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: مسیر ارتباطی فلات مرکزی به خوزستان از این شهرستان عبور می‌کند، همچنین ریل راه‌آهن نیز از این شهرستان عبور می‌کند، بنابراین می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و محرومیت‌زدایی گام برداشت.

وی دامپروری و کشاورزی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه در شهرستان بروجن عنوان کرد و گفت: به این مسئله در سند آمایش نیز توجه شده است، اما کم‌آبی این فعالیت‌ها را مختل کرده است، در تلاشیم کشاورزی را به سمت توسعه گلخانه هدایت کنیم.

 جعفری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: معضل بیکاری باعث  مهاجرت افراد به استان‌های مجاور  شده است، همچنین برخی آسیب‌های اجتماعی تشدید شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌علت محرومیت و شرایط اقتصادی ۴۰ درصد مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، همچنین درآمد سرانه مردم این استان پایین‌تر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجن ارتفاع بالایی از سطح دریا دارد،گفت: این مسئله می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی باشد، هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

دولت در اجرای فیبر نوری کارنامه موفقی دارد
دنبال کنید

جعفری بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌هایی خوبی در تولید گیاهان دارویی دارد، بنابراین بنیاد مستضعفان می‌تواند در شهرستان بروجن پالایشگاه گیاهان دارویی را احداث کنند و استان‌های مجاور از این ظرفیت استفاده کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی امنیت غذایی را تامین می‌کند، یادآور شد: پنج مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بروجن پیش‌بینی شده است،زمین و آب برای این گلخانه‌ها فراهم شده، اما برای تکمیل این گلخانه‌ها نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین می‌تواند در طرح پارک پتروشیمیایی مربوط به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با ۴۹ طرح و سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری کند.

جعفری در پایان یادآورشد: بانوان کارآفرین برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در بروجن اشتغال ایجاد می‌کنند، این بانوان نیازمند سرمایه برای توسعه کسب و کار خود هستند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi