چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

۲۱ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی باشت تشکیل شد

گچساران – کرونا نیوز – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طی سه ماهه گذشته ۲۱ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شده و متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62239
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

۲۱ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی باشت تشکیل شد

سید حمید حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: ۶۰ درصد از این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع درختان، قاچاق چوب و زغال بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ نفر متخلف امسال در زمینه قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند ، اظهار داشت:متخلفان اقدام به کت زدن چهار اصله درخت بلوط و قطع ۱۰ بوته گون کرده بودند.

به گفته حسینی همچنین طی مدت یاد شده ۳۰ هزارو ۴۳۵ مترمربع  از اراضی ملی شهرستان امسال رفع تصرف شده، که این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست پنج نفر سودجو خارج شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: در این ارتباط هفت پرونده  تصرف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

حسینی با بیان اینکه متخلفان اقدام به تصرف ۷۰ هزارو ۳۷۸ متر مربع اراضی ملی کرده بودند. تصریح کرد:دره باشت،  پشت کوه خان احمد و  امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.

وی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

حسینی افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

وی ادامه داد:  همچنین در این مدت سه پرونده تخلف قاچاق چوب و زغال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان امسال تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد: در این زمینه بیش از ۳۳۲ کیلوگرم  چوب و سه دستگاه خودرو  کشف و ضبط شد که متخلفان اقدام به قطع  درختان بلوط جنگلی، بلوط و بنه و کلخنگ کرده بودند.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان بشمار می رود.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi