چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

تور گردشگری لاله زار گشت ویژه مشهد مقدس

طوس که نامش امروز مشهد مقدس است و یکی از پایتخت های فرهنگی جهان اسلام است، دسته های متفاوتی از هنر و صنایع دستی مشهد را در خود جا داده است. مشهد مقدس با داشتن هشتمین گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت، علی ابن موسی الرضا (ع) همیشه میزبان مهربانی برای زائران حضرت بوده است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61868
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

کرونا :

تور گردشگری لاله زار گشت ویژه مشهد مقدس

طوس که نامش امروز مشهد مقدس است و یکی از پایتخت های فرهنگی جهان اسلام است، دسته های متفاوتی از هنر و صنایع دستی مشهد را در خود جا داده است. مشهد مقدس با داشتن هشتمین گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت، علی ابن موسی الرضا (ع) همیشه میزبان مهربانی برای زائران حضرت بوده است و به خوبی توانسته آن چه که در شان حضرت بوده است را برآورده کند. البته لازم به ذکر است که مشهد جدا از تمام ابعاد مذهبی که دارد، یکی از شهرهای مهم ایران در عرصه فرهنگ و هنر نیز به حساب می آید و توانسته بسیاری از مشاهیر و هنرمندان ایرانی را در خود تربیت کند و هنرهای دست این بزرگان را برای همیشه جاودانه کند. امروز مروری بر هنر و صنایع دستی مشهد خواهیم داشت.

فیروزه تراشی، شاهکار هنر و صنایع دستی مشهد

هر جا صحبت از انگشتر و گردنبندهای فیروزه به میان می آید، نام مشهد بلافاصله بر زبان ها جاری می شود که بهترین فیروزه جهان متعلق به مشهد مقدس است. این مدعا کاملا درست است. مشهد بزرگ ترین معادن سنگ فیروزه را در خود دارد و به همین خاطر هنر و صنایع دستی مشهد در ساخت و پرداخت این نوع سنگ زیبا حریف ندارد. البته گفتنی است که یافتن این سنگ و جدا کردن آن بدون این که به بدنه فیروزه آسیبی برسد، یکی از سخت ترین کارهای ممکن است که تنها به دست هنرمندان مشهدی قابل انجام است. اگر رزرو هتل مشهد خود را در نزدیکی حرم مطهر انجام داده باشید می توانید به راحتی سری به بازار رضا بزنید و از دور صدای سنگ فرزهای ویژه ای را بشنوید که در حال تراشیده زائده ها از بدنه سنگ هستند و بعد از یک چشم به هم زدن سنگ فیروزه تراش خورده را از دل آن همه لای و خاک بیرون بکشند. خوش تراش ترین سنگ های فیروزه را می توان در شهر مشهد پیدا کرد. از گردنبند و انگشتر گرفته تا تمثیل های خاص در مشهد همگی به سنگ فیروزه مزین شده اند.

باید افتخار ملی «واکسن ایرانی» را پاس بداریم
دنبال کنید

کمپ تابستانه مسافرین مشهد مقدس

با توجه به شروع تعطیلات تابستانی عده زیادی از هموطنانمان قصد سفر به شهر مقدس مشهد و زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) همراه با خانواده را دارند. در این میان عده زیادی تصمیم می گیریند از خودروی شخصی برای سفر استفاده کنند و هنگام اقامتشان در کمپ های مسافرتی اقامت کنند. با توجه به ممنوع بودن چادر زدن در خیابان ها و پارک ها، محل هایی بخصوصی برای اسکان مسافرین در مشهد تعبیه شده است.  با دفتر زیارتی و گردشگری لاله زار گشت همراه شوید تا سفری بدور از حاشیه و امن را تجربه کنید.

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ، سفر مشهد مقدس ویژه خرداد ماه و تابستان ۱۴۰۰ با مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری

سفرهای ۶ روزه 
سفرهای ۷ روزه برگشت از جاده ی زیبای شمال

اسکان سوئیت آپارتمان با امکانات مجزا
اتوبوس اسکانیا

مکانهای زیارتی و تفریحی بین راه:

امامزاده شاه رضا

حرم حضرت معصومه

مسجد مقدس جمکران

قدمگاه امام رضا

خواجه مراد

حرم امام خمینی (ره)

شاه عبدالعظیم

پارک ملت مشهد

موزه نادرشاه

ساحل فرح آباد ساری

جنگل جوارم…

آدرس: گچساران،کوچه داروخانه شبانه روزی.ساختمان دکتر قائدی طبقه ی سوم.

تلفن های تماس:  ۰۹۱۷۲۶۵۰۰۸۵ و  ۰۹۳۸۳۴۳۸۸۰۰

شماره دفتر :  ۳۲۲۲۴۴۳۰   

دفتر زیارتی و گردشگری لاله زار گشت

تور گردشگری لاله زار گشت ویژه مشهد مقدس 3

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi