جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سردخانه ۶ هزار تُنی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می شود

یاسوج- کرونا نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سردخانه ۶ هزار تُنی میوه به زودی در شهر یاسوج مرکز این استان ساخته می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60297
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

سردخانه ۶ هزار تُنی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می شود

به گزارش کرونا نیوز، سید حشمت الله صمیمی دوست روز دوشنبه در نشست اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت این سردخانه مشخص شده و آمادگی کامل خوذ را نیز اعلام کرده است.  

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با مشکل کمبود سردخانه میوه مواجه بوده و برای رفع آن نیز در گذشته با چند سرمایه گذار بخش خضوصی رایزنی شده بود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سردخانه هم اینک در شرایط جانمایی قرار داشته و چند دستگاه اجرایی استان شامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد کشاورزی بدنبال جانمایی برای ساخت آن هستند. 

صمیمی دوست عنوان کرد: تمامی طرح های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با جدیت از سوی متولیان امر و دستگاه های اجرایی این استان حمایت می شوند. 

وی ابراز داشت: بررسی ها نشان می دهد که در شرایط عادی حدود ۶۰ تُن مرغ در شبانه روز برای مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد نیاز است. 

صمیمی دوست گفت: ۳۶ تُن از این میزان در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود و ۲۴ تُن مابقی نیز باید از استان های همجوار تأمین شود. 

وی اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای تولید و تأمین مرغ مورد نیاز برای مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و تلاش بر این است که استان در آینده با مشکل کمبود مرغ مواجه نشود. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi