جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صورت مسئله پاک نمی شود / سرقت لوله انتقال نفت در بام نفت ایران

دردنیای کنونی دیگر نه میشود واقعیتی را پنهان کرد و نه حقیقتی را انکارشد چرا که سرعت انتقال اخبار وحوادث در فضای مجازی به شکلی است که امپراطوریهای  رسانه ای نیز در این میدان مغلوب شده اند وامکان پذیر نخواهد بود که هر فرد مسئول وغیر مسئولی با وارونه جلوه دادن اخبار و اتفاقات بران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55873
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

کرونا :

صورت مسئله پاک نمی شود / سرقت لوله انتقال نفت در بام نفت ایران

دردنیای کنونی دیگر نه میشود واقعیتی را پنهان کرد و نه حقیقتی را انکارشد چرا که سرعت انتقال اخبار وحوادث در فضای مجازی به شکلی است که امپراطوریهای  رسانه ای نیز در این میدان مغلوب شده اند وامکان پذیر نخواهد بود که هر فرد مسئول وغیر مسئولی با وارونه جلوه دادن اخبار و اتفاقات بران باشند که همت و تلاش به موقعه عمل کردن مردم را در کمک رسانی به مردم اسیب دیده مناطق زلزله زده  را به نفع جریانی وگروهی مصادره کنند ویا امور اجرا یی کشور را که در بخشهایی وسیعی از کشور ودر دولتهایی  بصورت غیر فنی ونادرست به مرحله اجرا در امده است توجیه کرد.

خبرگزاری فارس خبر از سرقت خط لوله با مقیاس مالی کلان خبر می دهد و شرکت نفت آنهم در سطح پایین این شرکت خبر را بازتعریف می کند و مواردی از آن را تکذیب و مواردی را می پذیرد .

اول آنکه اصل سرقت لوله نفت در بام نفت ایران را می پذیرد و مقدار لوله به سرقت رفته را هم می پذیرد اما روی روی قیمت آن چانه زنی می کند و در اطلاعیه ای  آن هم توسط روابط عمومی خود در شهرستان گچساران اینگونه بیان می کند:

۱ – خط لوله ۸ اینچ مذکور که در اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه ۱ را به تلمبه خانه گوره منتقل می‌نموده لیکن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جایگزین آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسید و خط لوله قدیمی در دستور کار جمع‌آوری قرار گرفت.

تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴۰۰ تخت می‌رسد
دنبال کنید

۲-این خط لوله در سال ۱۳۹۹ پنج نوبت مورد بازرسی دوره ای قرار گرفته که در بازرسی مورخ۹۹/۷/۲۰ موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. لیکن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتیجه انجام سرقت در بازه ی دوساله و نیز عدم انجام بازرسی های دوره ای روی خط لوله مذکور قویاً تکذیب می‌گردد..

۳ – باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود یک میلیارد تومان برآورد می شود که درنتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب می شود.

۴- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی ومجازات سارقین خواهد بود، به نظر می رسداقدام خبرگزاری فارس در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی های دوره ای، پیش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.

پایان

تمام موارد بالا بر فرض قبولی توسط مردم ، اما آیا اصل قضیه با داشتن هزاران حراستی و نیروهای تحت امر این شرکت قابل قبول است.

مگر مناطق خطوط لوله دارای حراست نیستند که بدین راحتی خط لوله شرکت نفت به سرقت می رود؟؟!!

کجای این مسئله قابلیت پاک کردن دارد؟!!

کدام بخش حراست یک ماه در خواب خرگوشی بوده است که سرقت بدین عظیمی اتفاق افتاده است؟؟

برگزاری نشست سیاسی و بصیرت افزایی فرماندهان بسیج خداآفرین + تصویر
دنبال کنید

و عجیب هم این است که نیروی انتظامی شهرستان گچساران اعلام می کند که سرقت در حوزه استحفاظی گچساران نیست!!!

اما سوال اینجاست چه کسی گفته هست یا نیست چه کسی نیروی انتظامی را خطاب قرار داده است و چرا سعی در پاک کردن صورت مسئله را دارید.

برادران و خواهران ایرانی و مخاطبان گرامی اینجا یک مسئله مهم رخ داده است:

سرقت ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت جمهوری اسلامی ایران بسرقت رفته است و همگی ما اهم از حراست شرکت نفت و نیروی های انتظامی و حتی مردم شاهد بر قضیه در این سرقت مقصر هستند و این صورت مسئله است که قابل پاک شدن نیست…

اما چرا طاقت افراد اینقدر طاق شده

بنابراین معلوم نیست که چرا طاقت   افراد انقدر طاق شده که در برابر هر واقعیتی که در جامعه وجود دارد و مردم هم با تمام وجود ان را لمس می کنند و بیشتر ان واقعیتها به دلیل ندانم کاری و عدم رعایت مقررات و مشخصات فنی ان حوزه ها هزینه های فراوان جانی و مالی فراوانی بر مردم روا داشته شده است بدون توجه به اینکه فرد عنوان کنده چه کسی است عکس المعلهایی توام با ناراحتی و عصبانیت  نشان داده می شود و با قیاسی مع الفارق به دنبال توجیه و پاک کردن صورت مسئله بر می ایند که باید گفت این نوع برخوردها نوعی توهین به فهم و شعور مردم و پاک کردن صورت مسئله است ونه حل کردن خود مسئله .

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi