جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است/ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان که در راس هیاتی از اعضای این گروه به تفلیس سفر کرده است صبح روز دوشنبه با آقایان شالوا کیکناولیدزه گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، رومان کاکولیا رییس کمیته بخش ها و سیاستگذاری اقتصادی پارلمان و ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42429
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

کرونا :

ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است/ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان که در راس هیاتی از اعضای این گروه به تفلیس سفر کرده است صبح روز دوشنبه با آقایان شالوا کیکناولیدزه گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، رومان کاکولیا رییس کمیته بخش ها و سیاستگذاری اقتصادی پارلمان و ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

علیرضابیگی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدارها با اشاره به سفرهای دو جانبه مقامات دو کشور در طول چند سال اخیر و اهتمام آنها برای تقویت هر چه بیشتر همکاری های فی مابین گفت: نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در ایجاد بستر مناسب و نظارت بر تفاهم نامه و توافقات کمیسیون های مشترک دو کشور حایز اهمیت است و باید از ظرفیت پارلمانها در مسیر تحقق این توافقات استفاده کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به لغو روادید دو کشور در چند سال اخیر اشاره و آن را نشانه ای از حسن نیت دو کشور در گسترش مراودات دانسته و گفت: برخلاف تبلیغات دولت های غربی و آمریکا، ایران به عنوان مظهر مبارزه با تروریسم در منطقه معرفی شده است.

این نماینده مجلس افزود: ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است لذا باید ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و از آن در جهت منافع دو ملت و دو کشور بیش از پیش بهره مند شویم.

در ادامه علیرضابیگی بر پشتیبانی پارلمان ها بر تفاهمات دولت ها جهت تسریع در روند مناسبات فیمابین تاکید کرد.

توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها/لزوم توسعه همکاری ها برای مبارزه با تروریسم
دنبال کنید

در این دیدارها مقامات گرجی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی کشورمان در تفلیس بر تقویت و تحکیم روابط دوستانه دو کشور تاکید کرده و این سفر را زمینه ساز توسعه همکاری ها در حوزه های مختلف دانستند.

شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران را یکی از اولویت های سیاست خارجی گرجستان بیان کرد و گفت: گروه های دوستی پارلمانی با توجه به ظرفیت های پارلمان ها باید تلاش کند و بسترهای لازم برای گسترش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف را فراهم آورد. 

وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و موقعیت مناسب گرجستان جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف، بویژه گردشگری، آماده هر گونه همکاری و رایزنی در جهت بسط روابط میان دو کشور هستیم.

آقای رومان کاکولیا، رییس کمیته بخش ها و سیاستگذاری اقتصادی پارلمان گرجستان نیز در دیدار با اعضای پارلمانی کشورمان به پیشرفت همکاریهای دو کشور جهت سرمایه گذاری مشترک اشاره کرد و گفت: اهتمام مقامات گرجستان در توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با کشور های دوست از جمله ایران حایز اهمیت است و می توانیم با سیاست عملگرایانه به گونه ای عمل کنیم که ضمن حفظ ملاحظات بین المللی، موانع و مشکلات احتمالی موجود بر سر راه همکاریهای اقتصادی را برطرف نماییم.

در ادامه این دیدارها رییس پارلمان گرجستان آقای ایراکلی کوباخیدزه نیز بر نقش مهم همکاری های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط دوستانه دو کشور در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه طی سالهای اخیر بسیار خرسندیم. تلاش می کنیم این روند استمرار یابد.

چهره های امروز انتخابات شورای شهر گچساران
دنبال کنید

وی افزود: ایران یکی از مهمترین شرکای اقتصادی گرجستان محسوب می شود و اجرای طرح های مشترک مورد تاکید ما است، گرجستان در طول تاریخ پل ارتباطی بین شرق و غرب بوده و تلاش می کنیم مجدداً این اتفاق صورت پذیرد.

رییس مجلس گرجستان در پایان این دیدار بر اهمیت سفر رییس مجلس شورای اسلامی به تفلیس تاکید کرد و گفت امیدواریم در آینده نزدیک میزبان رییس پارلمان ایران در گرجستان باشیم./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶

ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است/ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در ایجاد بستر مناسب و نظارت بر تفاهم نامه و توافقات کمیسیون های مشترک دو کشور حایز اهمیت است. http://cdn.icana.ir/d/019/201803101020285915.jpg ایران,دارای,شرایط,با,ثبات,اقتصادی,است/ضرورت,استفاده,از,ظرفیت,های,اقتصادی,دو,کشور Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi