سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

عبدالله گنجی؛درباره نامه منسوب به کروبی

علیرغم اینکه نامه منسوب به وی سراسر آمیخته به دروغ،بی تقوایی،کینه ،تنفر و حسادت است و انسان را یاد نوری زاد ومهدی خزئلی می اندازد .برای اثبات سستی منطق کینه توزان(نگارندگان) پاسخ مختصری به سه اتهام می دهم تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41489
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

کرونا :

عبدالله گنجی؛درباره نامه منسوب به کروبی

نامه منسوب به کروبی را چند بار خواندم. بیش از سی اتهام در آن نهفته است و چون نویسندگان این متن ،دیگرانی هستند که این پیر مرد را بازی دادند و بر کم ظرفیتی وی سوار شدند،نقدی را نباید متوجه او دانست.زیرا خناسان شناخته شده هستند.قبلا نوشتم که کروبی در طراحی فتنه ۸۸ نقشی نداشت اما شوک ناشی از تحقیر(رقیب آراء باطله) از یک سو و کم ظرفیتی از سوی دیگر وی را به وادی اتهام پراکنی یا بازتاب اتهامات دیگران علیه نظام وارد کرد.البته کروبی از طراحی فتنه ۸۸ در اردوگاه کاندیدای همسو خبر داشت و این را در دانشگاه آزاد نجف آباد لو داد که: “نگذارید بگویم در خونه های تیمی چه می کنید” این سکوت خیانت بار (در اطلاع رسانی به نظام)بر کروبی نابخشودنی است.

اما علیرغم اینکه نامه منسوب به وی سراسر آمیخته به دروغ،بی تقوایی،کینه ،تنفر و حسادت است و انسان را یاد نوری زاد ومهدی خزئلی می اندازد .برای اثبات سستی منطق کینه توزان(نگارندگان) پاسخ مختصری به سه اتهام می دهم تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.در بخشی از نامه می خوانیم:

“اگر در آن روزها به امام حسن مجتبی (ع) امام دوم شیعیان و فرزند امیر‌المومنین علی(ع) اشکال کرده بودم رأی بیش از۵ میلیون اینجانب در انتخابات۸۴ در خرداد ۸۸ که هم حامیان بیشتری از گروهها و جمعیت‌ها به‌خصوص دانشجویان، روشنفکران، زنان، محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگراندیشان،‌ اقلیت‌های حقوقی و مذهبی، دراویش و اهل حق داشتم و هم حضور مردم در انتخابات نزدیک به بیست درصد افزایش پیدا کرده بود به آمار مضحک ۳۰۰ هزار رأی تنزل پیدا نمی‌کرد. برای نمونه بد نیست یادآور شوم که در سال ۸۴ تنها در استان خودم لرستان از مجموع ۸۰۰ هزار رأی واریز شده به صندوق ها بیش از ۴۴۰ هزار رأی داشتم و در سال ۸۸ در همین استان از مجموع ۹۵۵ هزار رأی واریز شده به صندوق‌ها سهمیه مرا ۴۴ هزار رأی در نظر گرفتند.”

اول اینکه وی رای ۱۳۸۴ را هم قبول نداشت و مساله معروف بیدار شدم دیدم… را عنوان می کرد حال برای دفاع از خود در ۱۳۸۸ به رای ۱۳۸۴ -که قبول نداشت -استناد می کند و این منطق متعارض ناشی از سردر گمی است یا بی تقوایی است
دوم اینکه هنگام رای ۵ میلیونی ۱۳۸۴ ایشان،همین آقا رهبر بوده و همون آقا(احمدی نژاد) رای آورده پس چرا عدد ۵میلیون شما همان سال به ۳۰۰ هزار تقلیل نیافت؟
سوم:استدال ایشان که در فلان استان چرا ۸۴ اینقدر رای آوردم و ۸۸ اینقدر؟شبیه همان استدلال داماد لرستان و فرزند آذر بایجان است.واقعا ایشان نمی فهمد که دو قطبی حداکثری (موسوی- احمدی نژاد)۸۸ جایی برای ایشان و هیچ کس دیگر باقی نمی گذاشت؟نمی فهمد که جریان متبوعش وی را برای جک و مسخره کردن می خواستند و جریان یکپارچه پشت سر موسوی بود؟ درست کردن حزب از سوی ایشان برای اعتراض به جریان خود نبود؟

ایستگاه‌های آتش نشانی یاسوج جوابگوی نیاز شهر نیست
دنبال کنید

چهارم: فرض کنید چهار میلیون از رای احمدی نژاد و یک میلیون از رای موسوی را به ایشان بدهیم که مثل ۸۴ شود .باز احمدی نژاد با بیست میلیون اول و موسوی با ۱۲ میلیون دوم می شد و ایشان همچنان عصبانیت ناشی از دست رد مردم را با اتهام به نظام به آرامش درونی تبدیل می کرد و تفاوتی نداشت و مساله ای ازش حل نمی شد. واقعا ایشان ثابت کرده است که فقط باید خروجی صندوق خودش باشد وگرنه توطئه ای در کار است.

در بخش دیگری این اتهام را وارد می کند:
“در این سه دهه بخش مهمی از نیروهای اصیل انقلاب را کنار گذاشتید تا سیاست‌های مورد نظرتان را اجرا کنید و امروز با نتایج همان سیاست‌ها مواجه هستید”

همه کسانی که از نزدیک آشنا هستند و یک جو تقوی دارند می دانند رهبری هیچ یک از منصوبین امام را چه نمایندگان امام در استانها و چه مدیران را کنار نگذاشت.اما برخی ایشان را تنها گذاشتند و به هوای درس و بحث و اجتهاد عازم قم شدند.برخی هم مثل خود کروبی از بنیاد شهید رفت.اما خوب است ایشان کسانی که می گوید رهبری کنار گذاشت نام ببرد.
خود ایشان بعد از امام:
۱- رئیس بنیاد شهید ۲- دو دوره رئیس مجلس ۳- دو حکم همزمان از رهبری پس از پایان مجلس ششم و تشکر ویژه از وی.
۴- دو دوره کاندید ریاست جمهوری و عدم توفیقی که اکنون باید رهبری به جای مردم پاسخش را بدهد.

پس بعد از امام نه کروبی رد صلاحیت شده است و نه کنار گذاشته شده است.بعد از امام پست نخست وزیری حذف شد رهبری دوحکم به موسوی دادند(مشاور و عضو مجمع) به خوئینیها حکم مشاور و به کروبی هم مشاور و عضو مجمع و خاتمی هم بعد از ریاست جمهوری نپذیرفت که عضو مجمع شود.

این برد را تقدیم مردم خونگرم گچساران می کنم
دنبال کنید

در جای دیگری از نامه منسوب به کروبی آورده اند :”شما فردای انتخابات۱۳۸۸ پیام تبریک صادر کردید” و این را حمل بر طرفداری از کاندیدای خاص قلمداد کرده اند.
حماقت نویسندگان نامه از یک سو و مظلومیت رهبری از سوی دیگر اینجا بسیار برجسته است. حتی حاضر نشده اند برای پیش گیری از آبروریزی خود به سیره رهبری در انتخابات قبلی سرکی بکشند تا این اتهام فاحش را نزنند. رهبری در سوم خرداد۱۳۷۶ و ۱۹ خرداد۱۳۸۰ _یعنی یک روز پس از انتخابات_همین پیام تبریک را صادر کردند و چهارم تیر ۱۳۸۴ و بیست سوم خرداد ۱۳۸۸ نیز به همان سیره عمل کرده اند.امید است نویسندگان جسارت اصلاح داشته باشند.
این جمله امام همیشه آویزه گوشمان باشد که:”نفوذیها بارها اعلام کرده اند که حرف خود را از دهان‏‎ ‎‏ساده اندیشان موجّه می زنند”
این هم اظهار نظر کروبی بعد از گذشت ده سال از رهبری مقام معظم رهبری:
من اعلام می کنم برای ما نه تنها امام ، بلکه شخص حضرت_آیت_الله_خامنه_ای هم مقدس است و رعایت حرمت و جایگاهش بر همه واجب است و کسی حق ندارد حریم ایشان را بشکند ، اگر هم کسی استحاله پیدا کرده و دیگر انقلابی یا معتقد نیست حق ندارد سر سفره امام ، به باورهای مردم و اعتقادات و مقدسات اسلامی توهین و جسارت کند.

#کیهان ، ۲۰ شهریور ۱۳۷۸

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi