دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

از باج خواهی آمریکا درشرق آسیا تا بازی هسته ای کره شمالی

نمایندگان ملت بحران خاوردور را تحلیل و بررسی کردند از باج خواهی آمریکا درشرق آسیا تا بازی هسته ای کره شمالی سرویس سیاسی نمایندگان ملت معتقدند که آمریکایی ها عمدا در حال تحریک کره شمالی برای انجام یک معامله تجاری با چین هستند اما در این میان پیونگ یانگ هم مواضع ویژه خود را دنبال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36574
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۲۷

کرونا :

از باج خواهی آمریکا درشرق آسیا تا بازی هسته ای کره شمالی
نمایندگان ملت بحران خاوردور را تحلیل و بررسی کردند

از باج خواهی آمریکا درشرق آسیا تا بازی هسته ای کره شمالی

سرویس سیاسی
نمایندگان ملت معتقدند که آمریکایی ها عمدا در حال تحریک کره شمالی برای انجام یک معامله تجاری با چین هستند اما در این میان پیونگ یانگ هم مواضع ویژه خود را دنبال می کند.

خبرگزاری خانه ملت ، گروه سیاسی: اوضاع شرق آسیا خوب نیست ، در پی آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی مهمترین سوال این است که واکنش آمریکا چه خواهد بود و آیا موشک های بالستیک کره به عمق خاک آمریکا خواهد رسید؟

ظاهر رهبر کره شمالی به گونه‌ای نیست که تصور کرد این مردی است که اگر کشورش با هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا روبه رو شود، در سوق دادن جهان به سمت جنگ هسته‌ای تردید نخواهد کرد اما تصاویر تلویزیونی او را مردی با اعتماد به نفس نشان می دهد که در به چالش کشیدن آمریکا تردیدی ندارد.

در این میان خطر آزمایش بمب هیدروژنی اخیر کره شمالی در این است که خطر بمب جدید ده برابر بمب های مشابهی است که آمریکا با آن شهر ناکازاکی ژاپن را در پایان جنگ جهانی دوم هدف قرار داد.

به گفته کارشناسان غربی موفقیت آزمایش اخیر کره شمالی خیره کننده بود و آنچه آمریکا و همسایگان کره شمالی را بیش از هر زمان دیگری نگران می کند، این است که امکان حمل این بمب از طریق موشک های بالستیک قاره پیما که برد آن به آمریکا می رسد، وجود دارد.

به نوشته رای الیوم، ترامپ با بیان اینکه سیاست آرام با کره شمالی حاصلی ندارد، تیم امنیت ملی را به برگزاری نشست فراخواند حال آنکه برخی اخبار حاکی از این است که وی در صدد ارسال ناوهای هواپیمابر به سواحل شبه جزیر کره است و در نظر دارد نه فقط کره شمالی بلکه کشورهایی را که با آن تعامل دارند نیز تحریم کند.

اگر در نظر داشته باشیم که ۹۰ درصد تجارت کره شمالی با چین انجام می گیرد، متوجه می شویم که تهدیددات آمریکا به پکن مربوط می شود که مهم ترین شریک تجاری واشنگتن به شمار می آید در نتیجه باید پرسید آیا ترامپ چین را مورد تحریم قرار خواهد داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: شکی در این احتمال نیست زیرا حال ترامپ مانند کسی است که به پای خود شلیک می کند.

نشست خبری کمال دهقانی فیروزآبادی ۶۶۹۱۰۰۰۱۲/۲۵/۲۰۱۶ ۵:۴۱:۱۵ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/12/201612104570756204_Thum.jpgنشست خبری کمال دهقانی فیروزآبادی

نشست خبری کمال دهقانی فیروزآبادی

کره شمالی دماسنج تنش های آمریکا با روسیه و چین

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بحران خاور دور به گره ای کور تبدیل شده است که هیچ کس توانایی گشایش آن را ندارد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: یک قرن پیش سنگ بنای رژیم صهیونیستی توسط بریتانیایی ها در سرزمین اشغالی فلسطین گذاشته شد تا غرب آسیا و خاورمیانه درگیر دائمی بحران و جنگ باشد.

وی در ادامه افزود: الگوی تنش سازی بریتانیا به نحوی دیگر در خاوردور در مورد شبه جزیره کره پس از جنگ جهانی دوم عملیاتی شد تا شرق آسیا هم دارای کانون بحران باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بحران کره شمالی در حقیقت پاشنه آشیل آمریکا علیه چین و روسیه است تا قدرت مانور رقبای واشنگتن در شرق آسیا محدود شود.

وی بیان داشت: آمریکا نمی خواهد بحران کره شمالی حل شود زیرا با ادامه یا تشدید بحران می تواند به کشورهای ژاپن و  کره جنوبی به عنوان متحدین اصلی واشنگتن قراردادهای هنگفت نظامی پنتاگون را تحمیل کند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: آمریکا در مورد عربستان و اعضای شورای همکاری های خلیج فارس با تشدید ایران هراسی قراردادهای کلانی به آنها تحمیل کرده که آخرین نمونه آن قرارداد۴۰۰میلیارددلاری با تسلیحاتی ترامپ با محمد بن سلمان است.

وی تاکید کرد: آمریکا در پشت پرده تمام تنش هایی که در خاورمیانه و خاوردور ایجاد می کند به دنبال تثبیت جایگاه کدخدایی واشنگتن در جامعه جهانی است.

تب بالای تنش های آمریکا با روسیه و چین

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در سال های جنگ سرد ، شبه جزیره کره محل برخورد حوزه منافع ژئوپلیتیکی بلوک شرق و بلوک غرب بوده است.

وی در ادامه افزود: امروز همان معادلات جنگ سرد در حال بازنویسی است و همین موضوع جایگاه کره شمالی را مورد توجه قرار داده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این که دونالدترامپ چهره بدون سانسور آمریکا را نشان می دهد، گفت: غلظت و درجه بحران کره شمالی نشان دهنده تب تنش های آمریکا با روسیه و چین است.

وی تاکید کرد: آمریکا در جنگ دیپلماتیک با روسیه و جنگ اقتصادی با چین به سر می برد بنابراین تنش های واشنگتن با پیونگ یانگ تا مرز جنگ پیش رفته است.

راه حل و فصل بحران خاوردور

این نماینده مجلس دهم گفت: بحران کره شمالی تنها در صورتی حل می شود که آمریکا به خواسته های کره شمالی احترام بگذارد و مذاکراتی با محوریت شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود.

وی بیان داشت: تعدیل سیاست های تهاجمی ترامپ علیه روسیه و چین کلیدی ترین موضوع است که می تواند به کاهش سطح تنش ها کمک کند.

دهقانی فیروزآبادی در انتها گفت: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان موافق انجام آزمایش های هسته ای توسط پیونگ یانگ نیست اما آمریکایی ها از این وضعیت خشنود هستند تا جایی که به دنبال درگیری محدود نظامی با کره شمالی هستند.

سید راضی نوری سید راضی نوری۳۴۰۶۷۵۵/۵/۲۰۱۴ ۱۲:۴۷:۴۳ PMhttp://media.icana.ir/Image/2014/05/68223_Thum.jpg

سید راضی نوری

ناآرامی‌های اخیر در شرق آسیا نتیجه فعالیت‌های آمریکا

سید راضی نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی و آثار بین‌المللی این موضوع، اظهار داشت: اقدامات آمریکا در جزیره کره و تاسیس پایگاه‌های نظامی در این منطقه سبب شده تا آرامش این منطقه از بین رود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می‌توان گفت اقدامات آمریکا باعث شده تا کره جنوبی متضرر شود و کره شمالی نیز برای عرض اندام تحریک شود.

وی با بیان اینکه نا آرامی‌های پیش آمده در منطقه شرق آسیا نتیجه اقدامات آمریکا است، افزود: کشورهای ژاپن، کره جنوبی و امثال آن‌ها به آمریکا امتیاز می‌دهند ولی این حرکات کره شمالی سبب شده تا آمریکا درس خوبی بگیرد که همه کشورهای جهان را نمی‌تواند تحت نفوذ خود قرار دهد.

نوری با بیان اینکه ثبات منطقه شرق آسیا نیز به دست آمریکا برهم خورده، متذکر شد: سوغات ورود آمریکا به هر منطقه‌ای از شرق آسیا تا خاورمیانه چیزی جز نگرانی نیست،این گونه اتفاقاتی که کره شمالی رقم زده سبب شده تا مشخص شود، امنیت هرمنطقه‌ای باید به دست کشورهای همان منطقه تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهایی که وابستگی سیاسی امنیتی به آمریکا دارند باید خودشان بیایند، گفت: چین و روسیه نیز در شورای امنیت به آنچه آمریکا می‌خواست رای ندادند و با این وضعیت آمریکا باید بداند که دوران کدخدایی این کشور بر جهان تمام شده و کشورهایی در جهان وجود دارند که باید آنها را جدی بگیرد.

دیدار حمیدرضا فولادگر با سفیر کرواسی ۶۶۹۱۰۰۰۴/۱۸/۲۰۱۷ ۱:۱۵:۳۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/04/201704107749158932_Thum.jpgدیدار حمیدرضا فولادگر با سفیر کرواسی

دیدار حمیدرضا فولادگر با سفیر کرواسی

تشریح دلایل به نتیجه نرسیدن شورای امنیت درباره موشک‌های کره‌شمالی

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی و آثار بین‌المللی این موضوع، اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل در خصوص پرتاب‌های موشکی که اخیراً از سوی کره شمالی انجام شده، تشکیل جلسه داد که بعد از سه ساعت تشکیل جلسه، صرفاً این اقدام را محکوم کردند اما تصمیمی اتخاذ نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار کره شمالی به خودش مربوط می‌شود ولی رفتار نظام سلطه و غرب باید با همه دنیا یکسان باشد، بیان کرد: کشورهای غربی با رژیم صهیونیستی که زیر بار NPT نرفته نیز باید برخورد کنند زیرا فعالیت‌های هسته‌ای این رژیم تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز مانند کره شمالی دارای سلاح بمب هسته‌ای است، رفتار با این کشورها باید یکسان باشد با همه کشورهایی که دارای سلاح هسته ای هستند، نمی‌توان پذیرفت رژیم صهیونیستی از آنجایی که همسو با آمریکا است می‌تواند سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد اما کره شمالی به دلیل همسو نبودن با سیاست‌های آمریکا تحت فشار قرار گیرد، این رفتار متناقض سبب شده تا کشورها معترض شوند و کشوری مانند کره شمالی احساس کند که یک طرفه در موردش  برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود با توجه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای، صرفاً فعالیت‌های خود را در چهارچوب صنعتی و علمی پیش می‌برد.

وی افزود: نظام غرب به گونه‌ای در قبال کره شمالی رفتار کرده که این کشور نیز چنین  رفتاری را از خود بروز می‌دهد، کشورهایی مانند چبن، ژاپن و کره جنوبی هزینه این مشکلات را می‌دهند زیرا آمریکا در موضوعاتی که عربستان پیش آورده نیز از جیب این کشور هزینه می‌کند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه آمریکا برای برخورد با کره شمالی نیز از منابع کره جنوبی و ژاپن استفاده می‌کند، گفت: به نظر من کشورهایی مانند چین و روسیه نیز باید نقشه متعادل کننده داشته باشند، احتمالاً عدم تصمیم گیری شورای امنیت سازمان ملل به همین دلیل بوده است که چین و روسیه مواضعی شبیه به آمریکا ندارند.

مرتضی صفاری نطنزی ۳۴۰۶۷۵۱۱/۷/۲۰۱۶ ۵:۳۸:۵۰ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/11/201611108118021299_Thum.jpg

مرتضی صفاری نطنزی

آمریکایی ها به تعهداتشان در تفاهم با پیونگ یانگ عمل نکردند

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: جمهوری اسلامی به طور اصولی موافق آزمایش تسلیحات اتمی توسط هیچ کشوری نیست و بالتبع این رویکرد تهران موافق آزمایش های هسته ای کره شمالی نیست.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و توسعه تسلیحات کشتارجمعی بنا به فتوای مقام معظم رهبری از سوی جمهوری اسلامی غیرقابل پذیرش است و ما به شدت نگران افزایش حجم تسلیحات اتمی توسط در سطح جهانی هستیم.

وی بیان داشت: کره شمالی تلاش می کند در مقابل تهدیدات آمریکا خط و نشان می کشد تا برای پیونگ یانگ فضای امن ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کیم جونگ اون می خواهد به دونالدترامپ بفهماند که آمریکا اجازه ندارد در خاوردور هرآنچه که می خواهد را انجام دهد و کره شمالی را تهدید نظامی کند.

وی در ادامه افزود: همان گونه که مشاهده می کنیم تاکنون سامانه های موشکی آمریکا مستقر در خاوردورهم نتوانسته موشک های کره شمالی را رهگیری کند که این خود شکست برای پنتاگون است.

صفاری نطنزی گفت: پیونگ یانگ نگرانی های قابل درکی در مورد سیاست تهاجمی دونالد ترامپ دارد و مادامی که این رویکرد تهاجمی واشنگتن ادامه پیدا کند ، کره شمالی هم آزمایش های موشکی و اتمی خود را ادامه می دهد.

وی ضمن تشریح انتقادات مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا ، دموکرات ها و برخی چهره های جمهوری خواه نسبت به رفتار دونالد ترامپ گفت: در نهایت تنش های خاوردور منجر به گفت و گوهای جدید میان پیونگ یانگ و واشنگتن با مشارکت سئول ، توکیو و شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد اما نوع رفتار ترامپ تنها خطر جنگ را تشدید می کند.

این نماینده مجلس دهم گفت:در گذشته هم مذاکراتی درباره حل مسائل اتمی کره شمالی انجام گرفته و حتی تفاهم هایی هم امضا شده بود اما مساله اینجاست که آمریکایی ها به تعهداتشان عمل نکردند و ما نتیجه آن را امروز در آزمایش های اتمی و موشکی پیونگ یانگ می بینیم.

وی تصریح کرد: دود ناامنی و جنگ در خاوردور به چشم همه کشورهای شرق آسیا و آمریکا خواهد رفت ؛ ادامه روند فعلی تنها به جنگ منجر می شود مگر آنکه مذاکرات سیاسی ازسرگرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها گفت: پایان تهدیدات آمریکا علیه کره شمالی و امضای ورژن متفاوتی از تفاهم برجام با پیونگ یانگ تنها راهی است که می تواند آرامش و امنیت را به خاوردور بازگرداند./

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر ۳۴۰۶۷۵۹/۴/۲۰۱۷ ۲:۰۳:۱۳ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/09/201709103475191962_Thum.jpg

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر

خودکفایی پیونگ یانگ بر وابستگی متحدین واشنگتن غلبه دارد

سیدمحمدجوادابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: کره شمالی بیش از ۶ دهه است که تحت فشار آمریکا و تحریم های خصمانه قرار دارد. واشنگتن همواره تهدید کرده است که پیونگ یانگ را با عملیات نظامی تسخیر خواهد کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرق آسیا و خاوردور تاکنون شاهد جنگ های طولانی مدت و خانمان سوزی بوده است. تاریخ خاوردور همانند خاورمیانه دردناک است.

وی بیان داشت: در سال های جنگ سرد ، کره شمالی در اردوگاه بلوک شرق قرار داشت و از جایگاه ویژه ای در تقابل با آمریکا برخوردار بود. پیونگ یانگ در آن دوران حمایت های سنگینی از اتحادیه جماهیرشوروی و جمهوری خلق چین دریافت می کرد.

ابطحی گفت: تحولاتی که پس از فروپاشی شوروی ایجاد شد و تغییر رویکرد چین منجر به تضعیف حمایت ها از کره شمالی شد. پیونگ یانگ در اواسط دهه نود میلادی به این نتیجه رسید که باید به خودکفایی رسیده و روی پای خود بایستد.

موفقیت خودکفایی کره شمالی

این نماینده مجلس دهم گفت: برنامه های کره شمالی در جهت خودکفایی را باید رویکرد موفقی دانست ؛ این کشور علی رغم مواجهه با بلایای طبیعی ، خشکسالی و تحریم های خصمانه غرب توانسته به لحاظ صنایع سنگین، مسکن و رفع نیازهای اقتصادی موفق باشد البته آزادی بیان در سیاست های این کشور مغفول مانده است.

وی تصریح کرد:  زرق و برق زندگی کره جنوبی ، ژاپن و متحدین آمریکا در شرق آسیا نتوانسته بین مردم کره شمالی و خاندان کیم فاصله ایجاد کند. سازمان جاسوسی آمریکا CIA  و پروپاگاندای غول های رسانه ای آمریکا به شدت تلاش کردند با طرح اتهامات گوناگون علیه پیونگ یانگ را طراحی کنند اما هیچ کدام به نتیجه نرسیده است.

ابطحی گفت: اگر کره جنوبی به موفقیتی دست یافته به دلیل وابستگی به آمریکا است . واشنگتن اگر چترحمایتی خود را از سئول بردارد ، کره جنوبی از هم می پاشد. در مالزی شاهد بودیم که با یک منازعه سطحی این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود.

وی گفت: کتاب لسترتارو ، مشاور کلینتون در کتاب رویارویی بزرگ بیان داشته است که آمریکا در قرن بیست و یکم اگر کشورهای متحد واشنگتن اگر نخواهند جور صنایع اقتصادی آمریکا را بکشند باید از بین بروند.

بدعهدی و نقض وعده های آمریکا

ابطحی گفت: هیچ کس نمی تواند منکر شود که بدعهدی آمریکایی ها در اجرای تفاهم با کره شمالی تاثیر زیادی در وخامت اوضاع امروز خاوردور و شرق آسیا داشته است. کره شمالی آزمایش های هسته ای و موشکی را در تقابل با بدعهدی آمریکا انجام می دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا با روی کار آمدن ترامپ چهره حقیقی سیاست ایالات متحده را به نمایش گذاشته است ، ترامپ باد کاشت تا امروز طوفان برداشت کند.

این نماینده مجلس دهم گفت: در جنگ احتمالی بین کره شمالی و آمریکا ، پیونگ یانگ آسیب جدی نخواهد دید اما متحدین واشنگتن به شدت متضرر خواهند شد. واشنگتن می داند که ذخایر عظیم اتمی آنها در جزیره گوآم ذخیره شده است و همین موضوع آسیب پذیری هم پیمانان آمریکا را تشدید می کند.

وی خاطرنشان کرد:کره شمالی به دندان تیز کردن آمریکا جواب قاطعی داده و ایالات متحده توانایی انجام عملیات نظامی را ندارد. نگرانی رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا این است که اگر ترامپ اقدامی احمقانه انجام دهد منافع این کشور منهدم خواهد شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: اعمال فشار علیه ترامپ از سوی ساختار حکومت ایالات متحده برای جلوگیری از جنگ با کره شمالی است.

وی گفت: اگرچه جمهوری اسلامی موافق آزمایش تسلیحات اتمی نیست اما نکته حائز اهمیت اینجاست که نباید به وعده های آمریکا دلخوش باشیم ، آنها تفاهم برجام را نقض کرده اند و ما باید آماده تقابل با آمریکا در بالاترین سطح باشیم. گیر نیکی هیلی ، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به بازرسی از مراکز هسته ای ایران مقدمه اقدامات خصمانه بعدی واشنگتن است.

جواد کریمی قدوسی جواد کریمی قدوسی۳۴۰۶۷۵۱۱/۱/۲۰۱۵ ۴:۰۱:۱۷ PMhttp://media.icana.ir/Image/2015/11/122556_Thum.jpg

جواد کریمی قدوسی

وضعیت کره شمالی یادآور وضعیت حمله اتمی آمریکا به ژاپن 

جوادکریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:با توجه به ریشه منازعات بین المللی ظرف یک هفته اخیر به ویژه پس از پایان جنگ جهانی دوم  متوجه می شویم که ریشه جنگ ها به آمریکا ، بریتانیا و فرانسه بازمی گردد و  البته رژیم صهیونیستی فرزند شوم آنها در خاورمیانه جنگ افروزی می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت : مناقشات از چالش های امنیتی آغاز و به درگیری های نظامی ختم می شود و باید این موضوع را به عنوان یک واقعیت پذیرفت.

وی در ادامه افزود:تهدیدهای نظامی آمریکا علیه کره شمالی و رزمایش های جنگی که پشت مرزهای این کشور توسط متحدین واشنگتن برگزار می شود منجر به شکل گیری وضعیت کشنده خاوردور شده است.

نگرانی تهران از تکرار فاجعه اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط ترامپ

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: نقش تحریک آمیز آمریکایی ها در خاوردور با روی کارآمدن دونالدترامپ تشدید شده است و ما نگران وقوع برخورد نظامی در شرق آسیا هستیم.

وی بیان داشت: بگو مگوهای آمریکا و کره شمالی یادآور خاطره حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی است که هزاران کشته برجای گذاشت.

پایگاه های نظامی آمریکا باعث و بانی جنگ

کریمی قدوسی گفت: آمریکا در جنگ های خاورمیانه و ظهور تروریسم تکفیری حضوری فعال داشته است و تنش زایی واشنگتن محدود به خاوردور نیست.

وی تصریح کرد : آمریکا مدعی تلاش برای برقراری صلح ، امنیت و دموکراسی در جهان است اما اگر آنها پایگاه های نظامی خود را از چهارگوشه جهان جمع کنند و مداخلات سیاسی واشنگتن قطع شود ؛ قطع به یقین مناقشات سیاسی و نظامی تمام خواهد شد.

این نماینده مجلس دهم گفت : براساس آمار رسمی پنتاگون ، آمریکا در ۳۹کشور پایگاه بزرگ نظامی و در ۱۴۰کشور ایستگاه‌های نظامی و در مجموع ۸۵۰ پایگاه نظامی در ۵ قاره جهان در اختیار دارد. در کنار این ارقام نجومی باید ۵۳۰۰ پایگاه نظامی آمریکا در داخل ایالات متحده را هم باید اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: نقش پایگاه های آمریکایی که در ژاپن ، کره جنوبی و جزیره گوآم در تنش های خاوردور غیرقابل انکار است.هزاران نیروی نظامی آمریکا ، صدها جنگنده و ناو جنگی آماده حمله به کره شمالی ، پیونگ یانگ را در موقعیت تدافعی قرار داده است.

کریمی قدوسی گفت: آمریکایی ها در سئول نقوذ سیاسی بالایی دارند و سیاست خارجی کره شمالی را در واشنگتن تعیین می کنند در حالی که مردم دو کره دارای اشتراکات فرهنگی بالایی هستند. در جریان سفر گروه دوستی پارلمانی مجلس نهم به کره جنوبی و بازدید از مناطق مرزی دو کره پیوندهای خانوادگی این منطقه چشم گیر بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا اگرچه به طور جدی می خواهد با کره شمالی برخورد کند اما هدف گذاری پنهان پنتاگون در دریای چین جنوبی و مهار توسعه اقتصادی و نظامی پکن است. ترامپ رسما اعلام کرده است که می خواهد توان نظامی و اقتصادی چین را زمین گیر کند.

بدعهدی آمریکا دلیل آزمایش های اتمی و موشکی کره شمالی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یک دهه پیش مذاکرات فشرده ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ برگزار شد که در نتیجه آن چانه زنی ها ، تفاهمی شبیه برجام بین آمریکا و کره شمالی امضا شد.

وی در ادامه افزود: کره شمالی براساس تفاهم با آمریکا میزان فعالیت های هسته ای خود را به شدت کاهش داد. در طرف مقابل آمریکایی ها همانند برجام متعهد شده بودند که مرکز آب سبک در مقابل تعطیلی مرکز آب سنگین برای کره شمالی احداث کنند.

وی تصریح کرد:  تنش های خاوردور  نتیجه بدعهدی آمریکا و تلاش برای تهدید کره شمالی است که باتوجه به تیپ شخصیتی ترامپ ممکن است منجر به جنگ اتمی شود.

فلاحت پیشه در بازدید از خبرگزاری خانه ملت ۳۴۰۶۷۵۱۱/۱۰/۲۰۱۶ ۲:۰۱:۵۱ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/11/201611103839686142_Thum.jpgبیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات

فلاحت پیشه در بازدید از خبرگزاری خانه ملت

کره شمالی بازیچه معامله آمریکا و چین می شود

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بحران خاوردور بیش از هرموضوعی تفاوت های میان مردم ایران در غالب یک حکومت دموکراتیک با مردم کره شمالی در غالب یک رژیم غیردموکراتیک را نشان داده است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کره شمالی نمی دانند که بازیچه معامله آمریکا و چین شده اند که در نهایت با یک تفاهم نامه تجاری میان واشنگتن و پکن حل می شود.

وی بیان داشت:پس از اعلام موضع دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا درباره شکل گیری وضعیت جدید در دریای چین جنوبی و اعتراض به نرخ تجارت چین ، شاهد بودیم که تنش های کره شمالی تشدید شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: آزمایش های اتمی و موشکی کره شمالی برای آمریکا و ژاپن و کره جنوبی به عنوان متحدین واشنگتن در شرق آسیا هزینه های سنگینی ایجاد کرده است.

وی ضمن اشاره به تاثیرات هنری کیسینجر بر رویکردسیاست خارجی دونالدترامپ ، گفت: رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است که چینی ها همانند گذشته پادرمیانی کرده و بحران کره شمالی را مهار شود.

فلاحت پیشه گفت: مردم کره شمالی اصلی ترین قربانیان تنش این کشور با آمریکا هستند که در فقر و تنگدستی باقی خواهند ماند.

وی تصریح کرد: روحیات بحران خیز دونالدترامپ مصیبتی است که برای آمریکا و اتحادیه اروپایی دردسرساز شده تا جایی که جامعه جهانی از رئیس جمهوری آمریکا بیش از تروریست های تکفیری می ترسد.

این نماینده مجلس دهم گفت: رویکرد اقتدارگرایانه و یکجانبه گرایانه دونالد ترامپ منجر به برهم خوردن معادلات امنیتی و نیم بند آرامش مناطق مختلف جهان شده است.

وی در رابطه با احتمال حمله آمریکا به کره شمالی گفت:  رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند فضای تنش آلود خاوردور را به شکلی سخت در مرز جنگ نگه خواهد داشت تا چین را مجبور به انجام یک معامله اقتصادی با واشنگتن نماید.

جلیل رحیمی جهان آبادی ۳۴۰۶۷۵۲/۶/۲۰۱۷ ۳:۳۲:۱۲ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/02/201702104905833377_Thum.jpgجلیل رحیمی جهان آبادی

جلیل رحیمی جهان آبادی

باید رفتاری شبیه به رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی با کره شمالی انجام شود

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رفتار کره شمالی و پرتاب‌ موشک این کشور، اظهار داشت: دنیای امروز در عرصه سیاسی و امنیتی بر پایه، عقلانیت، بازدارندگی و منطق، نظمی را در جهان برقرار کرده است. سلاح اتمی سلاحی قابل استفاده نیست اما به شرطی که حاکمان یک کشور از عقلانیت و درک لازم برخوردار باشند.

نماینده تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی تهدید اتمی علیه کشوری اثرگذار است که بر فرض عقلانیت طرف مقابل استوار باشد و طرف مقابل نیز منطق عقلی را بپذیرد که سلاح اتمی خطرناک است، بیان کرد:  کره شمالی با رفتارهایی که انجام می‌دهد و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند امنیت شرق آسیا و جهان را به خطر می‌اندازند و برای مردم کره نیز مشکل سازی می‌کند.

وی افزود: با شیوه‌ای که کره شمالی در پیش گرفته هرگونه تهدیدی علیه این کشور جوابگو نیست، زیرا منطق را قبول ندارد، فرض رفتار عقلانی داشتن از مسئولین کره شمالی یک فرزند درستی نیست زیرا وقتی این فرض استوار نیست، هرگونه تهدیدی که آمریکا بخواهد علیه کره شمالی انجام دهد اثر گذار نخواهد بود مگر اینکه حمله اتمی کند که این اقدام نیز آثار مخربی به دنبال دارد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه به نظر من در موضوع کره شمالی نیاز به اجماع جامعه جهانی و اقدام شورای امنیت وجود دارد زیرا کره شمالی امنیت جهان را تهدید می کند، متذکر شد: کسی با زورگویی آمریکا موافق نیست ولی شیوه ای که کره‌شمالی در پیش گرفته برای امنیت جهان و همسایگانش خطرناک است و برای کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی نیز در هنرآفرینی می‌کند، جهان باید در یک جایی مقابل کره شمالی می‌ایستاد ولی دیر ایستاد اما به نظرم هنوز دیر نشده که این مشکل حل شود.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره شمالی با امنیت جهانی بازی می‌کند، ادامه داد: اقدام نظامی در قبال کره شمالی پاسخگو نخواهد بود بلکه باید تحت فشار قرار گیرد با تحریم و قطع کامل رابطه دیپلماتیک با این کشور می‌توان این کشور را تحت فشار قرار داد و این شیوه موثر باشد، باید به سبکی که با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی رفتار شد و کل رابطه دیپلماتیک با آن رژیم قطع شد، باید همین شیوه را نیز در قبال کره شمالی در پیش گرفت زیرا فقط بحث تهدید همسایگان کره شمالی مطرح نیست.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان امکان دارد کره شمالی از سلاح اتمی که در اختیار دارد بر علیه آمریکا استفاده کند زیرا وقتی حاکمان این کشور بر پایه عقلانیت و اصول نمیگیرند هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، گفت: کره‌شمالی رفتاری بر پایه عقلانیت انجام نمی‌دهد مقایسه دو کره هم نشان می‌دهد که کره جنوبی چه مسیری رفته و کره شمالی چه اقداماتی را انجام داده تا به اینجا رسیده است./

پایان پیام

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷

ترامپ کره شمالی

از باج خواهی آمریکا درشرق آسیا تا بازی هسته ای کره شمالی نمایندگان ملت معتقدند که آمریکایی ها عمدا در حال تحریک کره شمالی برای انجام یک معامله تجاری با چین هستند اما در این میان پیونگ یانگ هم مواضع ویژه خود را دنبال می کند. http://media.icana.ir//Image/2017/09/201709102298448139_Thum.jpg£ترامپ کره شمالی£ از,باج,خواهی,آمریکا,درشرق,آسیا,تا,بازی,هسته,ای,کره,شمالی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi