پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره برداری از طرح تامین آب پایدار و سالم برای روستاهای زیان دیده ازطرح “قمرود “

نماینده مردم  الیگودرز درمجلس،از صدور مجوز برداشت آب از سامانه “قمرود” جهت تامین آب حدود ۱۰۰ نقطه جمعیتی زیان دیده از اجرای این طرح در الیگودرز،از سوی وزارت نیرو صادر شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101192
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

بهره برداری از طرح تامین آب پایدار و سالم برای روستاهای زیان دیده ازطرح “قمرود “

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت،پس از سالها، با همت محمد خدابخشی  نماینده مردم الیگودرز در مجلس،دسترسی به کانال قمرود برای آبرسانی به حدود ۱۰۰ نقطه جمیعتی متاثر از طرح قمرود در الیگودرز فراهم شد.فاز اول این پروژه شامل یک شهر و ۲۰ روستا، به زودی به بهره‌برداری می رسد.
با پیگیری های مستمر نماینده مردم  الیگودرز درمجلس، مجوز برداشت آب از سامانه قمرود جهت تامین آب مورد نیاز حدود ۱۰۰ نقطه جمعیتی زیان دیده از اجرای این طرح در الیگودرز، از سوی وزارت نیرو صادر شد.

در تاریخ ۵ تیر ماه ۹۸ پس از اخذ مجوز برداشت آب از طریق تونل قمرود، عملیات اجرایی این پروژه با حضور اردکانیان وزیر نیرو،  استاندار لرستان و جمعی از مدیران ملی، استانی و محمد خدابخشی نماینده شهرستان الیگودرز، آغاز شد.با رایزنی های صورت گرفته با وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، ادامه اجرای عملیات آبرسانی به حدود ۱۰۰ نقطه جمعیتی زیان دیده از طرح قمرود به قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) ابلاغ شد و اکنون عملیات اجرایی فاز نخست آن شامل یک شهر و ۲۰ روستا به اتمام رسیده است.

بیش از ۳۳ هزار نفر ساکن در روستاهای بخش های بربرود شرقی و غربی و بخش مرکزی الیگودرز از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان لرستان، وزارت نیرو و مجموعه شرکت آب و فاضلاب که در این خدمت رسانی سهم موثری ایفا نمودند.

طرح آبرسانی به روستاهای تنگ کوره و قبر مراد

طرح آبرسانی به روستاهای تنگ کوره و قبر مراد از توابع بخش زلقی، با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
لازم بذکر است که این طرح با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان شروع شد که شامل اجرای خطوط انتقال، شبکه های توزیع، نیرورسانی، ساخت دو باب مخزن ۵۰ متر مکعبی، اجرای یک باب بهسازی چشمه ۶ متر مکعبی، اجرای ۱۰ باب حوزه شیر آلات به همراه نصب شیر آلات و ساخت ایستگاه پمپاژ شامل اتاق برق و اتاق کلر زنی که با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال اتمام می‌باشد .  قول مساعدت بنیاد علوی در این طرح  ۴۰۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آن به آبفا پرداخت شده است.

برای اولین بار دانشکده پرستاری با سه رشته درشهر اسلام آباد راه اندازی شده است
دنبال کنید

بهره برداری از فاز اول طرح تامین آب پایدار و سالم برای روستاهای زیان دیده از طرح موسوم به قمرود در الیگودرز

پس از سالها، دسترسی به کانال قمرود برای تامین آب پایدار و سالم برای حدود ۱۰۰ نقطه جمیعتی متاثر از طرح قمرود در الیگودرز فراهم شد.
 با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، امام جمعه، سردار محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، آقازاده معاون آب و فاضلاب کشور، “جهانبخش” مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، دالوند معاون استانداری لرستان، سرهنگ یوسفوند فرمانده سپاه ناحیه الیگودرز، معاون فرمانداری، مدیران عامل آب منطقه ای و آب و فاضلاب لرستان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستان و محمد خدابخشی نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، فاز اول طرح تامین آب پایدار و سالم برای روستاهای زیان دیده از طرح موسوم به قمرود در الیگودرز که شامل شهر شاپور آباد و ۲۰ روستا است، به بهره برداری رسید.

پیگیری انتقال آب به شهر الیگودرز
نماینده الیگودرز انتقال آب از خط انتقال قمرود جهت مصرف شرب الیگودرز را مطرح نمود
در مراسم بهره برداری از طرح انتقال آب به روستاهای زیان دیده،  محمد خدابخشی اجرای طرح انتقال آب به شهر الیگودرز را مطرح کرد.
وی گفت:وقتی ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال برای انتقال آب به شهرهای مرکزی احداث می شود انتقال آب به شهر الیگودرز نباید کار دشواری باشد.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن سدهای دهجانی، قشلاق، دارسفید و …. شد.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه  آشیانه برفکوب و ساختمان نگهبانی پیست بین المللی اسکی تمندر  

 عملیات اجرایی احداث آشیانه برفکوب و ساختمان نگهبانی پیست بین المللی اسکی تمندر الیگودرز، مردادماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آشیانه برفکوب به مساحت ۱۷۳ متر مربع و انبار آن به مساحت ۱۹ مترمربع با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال درحال احداث است.همچنین سرویس بهداشتی مجموعه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان در حال تکمیل است.

پیست اسکی تمندر الیگودرز اسفند سال ۹۹ در یک سایت ۵۰ هزار مترمربعی با امکاناتی نظیر دستگاه تله اسکی به طول ۷۰۰ متر، تسطیح باند، جاده دسترسی به طول حدود ۶۵۰ متر، پارکینگ و دستگاه برفکوب افتتاح شده است.پیست بین المللی اسکی تمندر الیگودرز در روستای فرسش در ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان الیگودرز قرار دارد.

کتب درسی دانش آموزان برای شهرستان های نهبندان و سربیشه رایگان شود
دنبال کنید

آخرین وضعیت پروژه احداث باند دوم الیگودرز- خمین محدوده استان مرکزی

حدود ۱۶ کیلومتر جاده الیگودرز_خمین که در محدوده جغرافیایی لرستان و در شهرستان الیگودرز قرار دارد،کار شده و زیر بار ترافیکی رفته است.ادامه مسیر هم که در حوزه جغرافیایی استان مرکزی و شهرستان خمین قرار دارد با پیگیری‌هایی صورت گرفته، پیمانکار آن انتخاب و مشغول کار است.
با پیگیری های مشترک نمایندگان شهرستان های الیگودرز و خمین و وزیر راه و شهرسازی و معاون وزارت راه، پروژه جز مصوبات سفر رییس جمهور به استان مرکزی قرار گرفته است.در صورت حل مشکل معارض در محدوده روستای قره کهریز، ۸ کیلومتر دیگر از این مسیر زیر بارترافیکی می رود.

الیگودرز کارگاه بزرگ گازرسانی

پروژه عظیم گازرسانی به بخش محروم و صعب العبور ذلقی شهرستان الیگودرز بیش از ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،عملیات گازرسانی به روستاهای محور شهر تیتکان بزنوید در آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور مدیران ملی، استانی و شهرستان آغاز شده است و تاکنون بیش از ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
گازرسانی به فاز ۱ و ۲ بخش محروم و صعب‌العبور ذلقی با احداث ۴۲ کیلومتر خط تغذیه به قطر ۸ اینچ،  ۴۹ کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن به اقطار ۶۳ ، ۹۰ و ۱۱۰ میلی متر به همراه ۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز توسط دو پیمانکار به صورت مجزا و با اعتبار اولیه ۷۳ میلیارد تومان در دست اجرا است.
هزینه گازرسانی به بخش های محروم ززوماهرو و ذلقی به دلیل صعب العبور بودن مناطق، چندین برابر سرانه کشوری است.

اجرای طرح هادی روستاهای باغ و جوزیر با ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار

در ادامه اجرای طرح های هادی روستاهای شهرستان الیگودرز،این بار طرح هادی روستاهای باغ و جوزیر ، شامل زیرسازی کامل و اجرای فاز اول آسفالت معابر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با مشارکت بنیاد علوی و بخشداری و با اعتباری حدود ۳  میلیارد و پانصد میلیون تومان اجرا شده است.۶۰۰ میلیون تومان از هزینه اجرای آسفالت را بنیاد علوی تقبل نموده است.
طرح هادی در چندین روستای دیگر شهرستان در حال اجرا است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi