دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختصاص هزار میلیارد تومان برای حمایت از فدراسیون‌های ورزشی در بودجه ۱۴۰۳/ قانون سرباز قهرمان در مجلس یازدهم اصلاح شد

رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای با اشاره اختصاص هزار میلیارد تومان برای حمایت از فدراسیون‌های ورزشی در بودجه ۱۴۰۳،گفت: توجه خاص به ورزش‌های مادر کشورهمچون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و کشتی منجر به اتخاذ اقدامات موثر در این حوزه‌های ورزشی شد، از همه مهمتر ایجاد ردیف اختصاصی برای دهکده‌های ورزشی دانش آموزی در سراسر کشور در بودجه سال جاری در نظر گرفته شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110149
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

کرونا :

اختصاص هزار میلیارد تومان برای حمایت از فدراسیون‌های ورزشی در بودجه ۱۴۰۳/ قانون سرباز قهرمان در مجلس یازدهم اصلاح شد
راستینه

احمد راستینه هفشجانی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت پیرامون اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش و جوانان در مجلس یازدهم، گفت: وزارت ورزش و جوانان بعد از ۱۱سال صاحب قانون شد و همچنین نظام جامع باشگاه‌داری بعد از بررسی در کمیسیون فرهنگی در صحن علنی تصویب شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون سرباز قهرمان اصلاح شده و در دستور صحن علنی است، افزود: موضوع حمایت از فدراسیون‌ها با ایجاد ردیف‌هایی در بودجه سالانه طی۴ سال اخیر مشمول دریافت کمک‌های ویژه می‌شود، به فرض مثال در بودجه ۱۴۰۳ که مقرر شد حدود هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنها اختصاص داده شود.

واگذاری برند دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال

راستینه در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف واگذاری پرسپولیس و استقلال در کمیسیون فرهنگی، تاکید کرد: برای واگذاری برند دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال عدد غیر واقعی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با ورود کمیسیون فرهنگی جلوگیری و در نهایت این دو باشگاه نامبرده هر کدام با شرایط واگذاری ۳ هزار میلیارد تومان امکانپذیر شد.

رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های نظارتی در وزارتخانه مربوطه در قالب مصوبات و بخش‌های مختلف دیده شده است، گفت: برای اجرای قوانین و مصوبات حوزه ورزش ۱۰ها جلسه نظارتی برگزار شد، طرح سوالات نظارتی از وزارت ورزش و جوانان در دستور کار کمیسیون بود که در نهایت یکی از آنها به استعفای وزیر ورزش منتهی شد.

پیک دوم آنفلوانزا در کمین قزوین است
دنبال کنید

راستینه ایجاد ردیف‌های پایدار برای حمایت از ورزش کشور را از اقدامات دیگر کمیسیون فرهنگی دانست و اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیست و هفت صدم درصد از کل ده درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص داده شد، این مبلغ به میزان ۱۵ هزار میلیارد اعتبار در سال ۱۴۰۳ منتهی شد و همچنین در نظر گرفتن اعتباری برای پروژه‌های ناتمام ورزشی از محل ۵ درصد بودجه تملک سرمایه‌ای استان‌ها فراهم شده که ردیف پایدار همچون یک درصد از محل اعتبارات شرکت‌ها که امسال دقیقا صد میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شد.

حمایت‌های ورزشی مجلس یازدهم در برنامه هفتم توسعه دیده شد

وی با اشاره به حمایت‌های ورزشی مجلس یازدهم در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: حق پخش، فراهم شدن سند اخلاق حرفه‌ای ورزشی، حمایت از قهرمانان المپیک و پارالمپیک در طول ۴ سال فعالیت، پیگیری اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در کمیسیون فرهنگی در مورد ورزش از دیگر اقدامات کمیسیون بود که به صورت ویژه در برنامه هفتم توسعه دیده شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تقویت ورزش همگانی در کشور، اظهار داشت: توجه خاص به ورزش‌های مادر کشور همچون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و کشتی منجر به اتخاذ اقدامات موثر در این حوزه‌های ورزشی شد، از همه مهمتر ایجاد ردیف اختصاصی برای دهکده‌های ورزشی دانش آموزی در سراسر کشور در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که مجلس یازدهم گام‌های بلندی برای توسعه ورزش برداشت که در دوره‌های مختلف برداشت نشده بود./

عزاداری مردم ولایتمدار باشت در شب سوگواری سید وسالار شهیدان امام حسین(ع)+تصاویر
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi