شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه گام دوم انقلاب در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است

حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.به گزارش خبرنگاران کرونا از مراکز استانها، امامان جمعه در خطبه های این هفته، به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46914
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

کرونا :

بیانیه گام دوم انقلاب در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است

حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
به گزارش خبرنگاران کرونا از مراکز استانها، امامان جمعه در خطبه های این هفته، به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت تولید و اشتغال و نظارت عالیه بر بازار و کنترل قیمت‌ها به‌عنوان مسائل ضروری جامعه اشاره کردند و تصمیم قاطع برای تحقق آن‌ها را خواستار شدند.
آنان همچنین به بیانیه مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب اشاره و گفتند: رهبر معظم در این بیانیه نقشه راه را به‌خوبی ترسیم و وظایف همه را به‌درستی مشخص کردند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که نقش آفرینی جوانان در دوره های مختلف انقلاب اسلامی ستودنی است و پیشرفت و آبادانی کشور در آینده نیز در گروه حضور جوانان انقلابی و مومن در همه صحنه های انقلاب اسلامی است.
خطیبان نماز جمعه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشتند: دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف باعث افزایش عزت و سربلندی ایران اسلامی در سطح جهانی شده و همه ممالک به ابهت و اقتدار جمهوری اسلامی معترف هستند.
آنان به وضعیت معیشت مردم و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه اشاره و اضافه کردند : مسئولان باید هرچه زودتر به وضعیت اقتصاد و بازار سر و سامان بدهند و با مدیریت جهادی شرایط اقتصادی کنونی جامعه را بهبود ببخشند.
امامان جمعه همچنین به ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کردند و گفتند: بهترین الگو برای زنان جامعه ایران حضرت زهرا (س) است و این بانوی فرهیخته رکن سعادت در جامعه هستند.
آنان حضرت زهرا (س) را الگویی ماندگار زنان برای تمام اعصار برشمردند که همگان اعم از زن و مرد با تاسی از شیوه رفتاری و گفتاری آن بانوی باعظمت به مدارج عالی انسانی دست یابند.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های ایراد شده برخی مراکز را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مردم ایران به بیگانگان اعتماد ندارند و تحت تاثیر خنده روباه صفت برخی ها قرار نمی گیرند.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی راهبردهای بازدارندگی، تغییر در رفتار و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را در سر دارد. آمریکا و استکبار جهانی بدانند فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.
وی با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه بیش از ۶ هزار کلمه کلیدی دارد و پیام اصلی آن این است که انقلابی بمانید و پیشرفت کنید.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی نقشه راه انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و مسئولان باید این بیانیه را در سیاست گذاری و قانون گذاری هایشان سرلوحه کار قرار دهند.

**مشهد
امام جمعه مشهد گفت: مسئولان دولتی از صاحبان فکر و اندیشه در خارج از بدنه دولت کمک بگیرند چون در کشور ما فوران فکر و اندیشه وجود دارد.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: مردم غیور شهید پرور و ولایی ایران از ابتدای انقلاب با صبوری و جانفشانی و ایثار ثابت کرده اند که به عنوان استوانه های اصلی تحمل بار انقلاب پای آرمانهای آن ایستاده اند و چنین مردم ولایی و خداجو و ایثارگری شایسته درماندگی در برابر تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند.
وی ادامه داد: مشکلی حل نشدنی در کشور وجود ندارد و مسئولان یا باید با یک اقدام جهادی این مشکلات را حل کنند و اگر نمی توانند از دیگران کمک بگیرند چون در کشور مدیران دلسوز صاحب فکر و اندیشه کم نداریم. مردم برای تامین معیشت زندگی روزمره خود دچار مشکل شده اند که این وضعیت در خور و شایسته این ملت بزرگوار و انقلابی نیست.

**شهرکرد
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به توطئه آفرینی دشمنان انقلاب اسلامی ایران در ۴ دهه اخیر تاکید کرد: تمامی نقشه های دشمن در این ۴۰ سال اخیر علیه انقلاب اسلامی ایران نقش بر آب شده است.
حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی افزود : دشمنان انقلاب اسلامی در این مدت تمام تلاش خود را انجام دادند تا به نظام اسلامی ایران ضربه بزنند اما هیچگاه موفق نشدند.
امام جمعه موقت شهرکرد به پیام راهبردی اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به درستی و نیکی چراغ راه آینده را برای همگان ترسیم کرده اند. یکی از مهمترین مسائل این پیام و نامه راهبردی مقام معظم رهبری ، خطاب به جوانان است و جوانان باید قدر این دوران را بدانند.

** شیراز
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:شاید در خصوص موضوعی معترض باشیم اما اگر راه صحیح این اعتراض را ندانیم بهانه به دست دشمنان داده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه اضافه کرد: اگر بهانه به دشمن بدهیم نه تنها در دنیا ضرر کرده‌ایم بلکه در آخرت نیز باید پاسخگوی این رفتار تند خویش باشیم.
وی درباره نگرانی جوانان درباره مسائل کشور گفت: با حضور چنین جوانانی موفق شده ایم که نسل انقلابی تربیت کنیم و این نگرانی دانشجویان نشانگر روحیه انقلابی آنان است. نگرانی دانشجویان در خصوص گروه اقدام جامع مالی ( FATF) و پالرمو که در نماز جمعه نیز تجمع صورت گرفت قابل ستایش است و نشان از دغدغه آنان دارد.

**اراک
امام جمعه موقت اراک گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقتدر و انقلابی است و هیچ احدی حق تضعیف این نهاد را ندارد.
به گزارش کرونا، حجت الاسلام «قاسم عبدالهی» در خطبه های نماز جمعه افزود: امام راحل بنیان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را بنا نهادند و این نهاد انقلابی تاکنون خدمات ارزشمندی برای نظام و کشور داشته است. در جریان حادثه تروریستی زاهدان، جان برکفان زیادی از سپاه در اقدام انتحاری فریب به شهادت رسیدند.
امام جمعه موقت اراک گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ۶۱ با هدف نگهبانی از انقلاب اسلامی و گسترش امنیت و حاکمیت قانون تشکیل شد.

**کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت : ایران اسلامی در بخش های مختلف دارای ظرفیت های فراوانی است و یکی از این قابلیت ها که لازم و زمینه ساز تحول است، نیروی انسانی موجود در کشور است.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: این کشور دارای جمعیت قابل توجهی است که بخش زیادی از آن را افرادی تشکیل می دهند که فعال، پرتلاش و فداکار هستند و می توانند کشور را حفظ کنند.
وی در ادامه بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبری قبل از صدور دستورات هفت گانه و تکلیف متصل شدن انقلاب به تمدن اسلامی را بیان فرمایند در مقدمه آن نکاتی را مطرح کرده اند که یکی از آنها امید داشتن به آینده و نترسیدن از دشمن است. علاوه بر ظرفیت بزرگ نیروی انسانی، منابع عظیم معدنی و ذخایر زیر زمینی در کشور از دیگر ظرفیت های کشور به شمار می رود که باید به آنها توجه داشت.

** بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نسخه و الگوی جامع و کامل نه تنها برای مسلمانان بلکه برای زنان همیشه تاریخ است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با اشاره به هفتم اسفند ماه ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن افزود: زنان ما باید زندگانی حضرت زهرای مرضیه (س) را مطالعه و بررسی کنند و بدانند این بانوی بزرگوار تنها الگوی ارزشمند برای یک زن است. زهرای مرضیه یک بانوی بی نظیر در میدان علم، عبادت، سیاست، عفت، همسرداری و تربیت فرزند بوده است.

**ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : تلاش رسانه ها برای تبلیغ و ترویج ارزش های دینی و پوشش مراسم سیاسی – عبادی قابل تقدیر است و لازم است این روند ادامه یابد.
آیت الله نورالله طبرسی به پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان نمونه ای از تلاش رسانه ها اشاره کرد و افزود: رسانه های خبر اینگونه به جهانیان فهماندند که تبلیغات دشمنان در اراده مردم مومن و ولایی تاثیری ندارد. زحمات رسانه های خبری متعهد در حالیست که دشمنان برای خدشه دار کردن نظام الهی از هیچ تبلیغ سویی رویگردان نیستند و در این راه هزینه های هنگفتی متحمل می شود.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری افزود : تبلیغات و دروغ پراکنی های دشمنان در فضای مجازی برای ملتی که پایبند اصول و ارزش های معنوی هستند و برای دفاع از آنها از جان خویش می گذرند هیچ تاثیری ندارد ، چنان که دیدند که حتی جوانان و نوجوانان برغم تبلیغات منفی دشمنان با حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن چگونه از یادگار پدرانشان حمایت کردند.

**یزد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: رفع مشکل اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان باید محور حرکت و فعالیت مسئولان و برنامه ریزان قرار گیرد.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بابیان اینکه مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و برای حل آن به مدیریت جهادی و روحیه انقلابی نیاز است، افزود: همدلی و اقدام جدی موجب رفع مشکلات و خدمت به مردم است. تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا و دشمنان علیه مردم و کشور ادامه دارد و در این شرایط باید مسئولان بیش از گذشته وظایف خود را در حل مسائل و رفع نیازها انجام دهند.
خطیب جمعه یزد به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت تولید و اشتغال و نظارت عالیه بر بازار و کنترل قیمت‌ها به‌عنوان مسائل ضروری جامعه اشاره کرد و تصمیم قاطع برای تحقق آن‌ها را خواستار شد.

در شهرستانهای جم ۶۸ درصد درشهرستان جم و ۷۰ درصد در کنگان، واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده‌اند
دنبال کنید

**همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد به عنوان یک نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی همیشه ماندگار است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی اظهار داشت: تبیین بیانیه جامع رهبری انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب نیازمند زمان و فرصت بوده تا با شرح و بسط ، آثار مبارک آن مشهود شود. علم، پژوهش و دانش آشکارترین وسیله عزت یک کشور است و هیچ ملت و کشوری با جهل و نادانی به جایی نرسیده است.
وی ایران را کشوری پیشرفته از نظر علم و پژوهش دانست و افزود: تمامی پیشرفت ها در سایه تحریم و هشت سال جنگ تحمیلی با ۴۰ کشور قدرتمند جهان به دست آمده است.

**ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا به اذعان رسانه ها و سران سیاسی دنیا در برابر استقامت ملت ایران اسلامی به بن بست ، شکست و اضمحلال رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: تمام تلاش آمریکا منزوی کردن ایران در عرصه های جهانی است و با توجه به قدرت و اقتدار ایران در عرصه های بین المللی هرگز به این خواسته شوم خود نرسیده است. نشست سیاسی سران غرب در ورشو و عدم توافق شرکت کنندگان این اجلاس با دیدگاه های آمریکا بیانگر افول جایگاه این کشور ستیزه جوی مستکبر در سطح جهان بود.

** یاسوج
امام جمعه موقت یاسوج گفت: نظارت متولیان امر بر بازار کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سال نو بیشتر و با احتکارکنندگان و گران فروشان نیز برخورد اساسی شود.
حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک اظهار داشت: بخش عمده ای از مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه قشرهای آسیب پذیر از وضعیت بازار نگران هستند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره در فرمایشات خود بر موضوع مهم اقتصاد و لزوم ساماندهی آن در کشور تأکید می کنند. مسئولان اجرایی کشور بستر لازم را برای ورود هر چه بیشتر جوانان به عرصه ‌های مدیریتی فراهم کنند.

**سنندج
امام جمعه سنندج بر وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان در برابر فشارهای دشمنان تاکید کرد و گفت: برای عبور از مشکلات اقتصادی و خنثی کردن دسیسه های دشمنان، همت مسئولان، تلاش و همکاری نخبگان و جوانان و مشارکت مردم ضروری است.
ماموستا عبدالرحمن خدایی اظهار داشت: با تلاش و دلسوزی مسئولان و نخبگان بویژه جوانان مدبر و هوشیار می توان از مشکلات اقتصادی کنونی و تحریم ها با موفقیت عبور کرد.
وی با بیان اینکه بهره گرفتن از جوانان و دانشمندان برای رفع چالش های اقتصادی موجود بسیار راهگشاست، اضافه کرد: تکیه بر ظرفیت های داخلی و حمایت اقشار مردم، باید در دستور کار دولت و بخش های مختلف کشور قرار گیرد.

** کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: دولت و تمام نهادهای حکومتی باید توجه ویژه ای به الزامات زیرساختی پیشرفت جوانان در همه زمینه های علمی، اخلاقی و معنوی داشته باشند.
دستگاه های اجرایی زمینه پیشرفت جوانان را فراهم کنند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند، افزود: اول و آخر بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، توجه به جوانان است.
وی بیان اینکه در طول انقلاب در زمینه های علمی و پژوهشی کشور پیشرفت خوبی داشته اظهارداشت: اما این پیشرفت ها هنوز کافی نیست بدین منظور توجه به پیشرف علمی کشور یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی در ادامه تبیین ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری؛ مبارزه با فساد اقتصادی را یکی دیگر از مهم ترین محورهای آن برشمرد و گفت: باید مبارزه با ویژه خواران و فساد در اولویت دولت و دستگاه های نظارتی قرار بگیرد، چرا عده ای به راحتی می توانند تسهیلات بگیرند و برخی ها هم برای دریافت یک وام ۲ و سه میلونی کلی سختی و ضامن فراهم کنند.

**اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد از برخی کانال های خبری اصفهان، گفت: کانالها و رسانه هایی که دروغ پردازی می کنند و تهمت می زنند در راستای اهداف استکبار و منافقین گام بر می دارند.
حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تبریک و تسلیت شهادت ۲۷ مرزبان مدافع وطن به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم، گفت: امیدواریم مسوولان توفیق پیدا کنتد و پاسخ این اقدامات را بدهند.
خطیب جمعه اصفهان اضافه کرد: البته نباید گرانی و مشکلات باشد و مسوولان باید دلسوز باشند و برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند و مردم هم در انتخاباتها باید افراد دلسوزتر را انتخاب کنند ولی اگر کسی خطایی کرد نباید به حساب اصل انقلاب نوشته شود.

**بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات جامعه باید مطابق فرمایش و هدایت های رهبر معظم انقلاب عمل کنند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مسئولان با تکیه بر توان داخلی، نیروی جوانان متعهد انقلابی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصاد مقاومتی باید در مقابل توطئه های استکبار ایستادگی و برای برطرف کردن مشکلات مردم گام بردارند.
وی بیان کرد: تنها با تکیه و اعتماد به توان داخلی، جوانان انقلابی، نیروهای مسلح و برنامه ریزی دقیق و دانش بنیان می توان انقلاب اسلامی را در گام دوم پیش برد و به صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) رساند.
امام جمعه بوشهر گفت: دشمن امروز در فکر به زمین زدن انقلاب و مردم را تحت فشار قرار دادن است این درحالی است که مردم ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب، هوشمندی و بصیرت ایستادگی می کنند و مشت محکمی به دهان آنها می کوبند.

**ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حرکت در مسیر آموزه های الهی و مقابله با تفکر ضددینی غرب، عامل اصلی دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سعادت دنیوی و اخروی در کنار هم مطرح شد و توجه به معنویات در صدر برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت که این امر در نقطه مقابل تفکر منحط غربی بود.
وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تاکید بر استقلال از نظام سلطه، تفکری جدید را پایه ریزی کرد که ملت ها و دولت های زیادی نیز از آن تبعیت کردند که همین امر نیز استکبار جهانی را عصبانی کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، این بیانیه را چراغ راه آینده کشور دانست و ادامه داد: این بیانیه باید به گفتمان تبدیل و با عمل به آن، زمینه ارتقای روزافزون کشور فراهم شود.

**بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: نگاه و امید خوشبینانه به آینده مهمترین توصیه مقام معظم رهبری به جوانان در دوره دوم انقلاب است که باید جوانان دلسوز بطور ویژه به آن توجه کنند.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: ۴۰ سال از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت نورانی می گذرد و امروز همان اندیشه امام خمینی (ره) را می توان در بیانیه دوم نظام اسلامی توسط مقام معظم رهبری یافت.
وی گفت: ایشان در این بیانیه خطاب به مردم بخصوص قشر جوان خواستار حراست از انقلاب و آرمان های آن شدند و افزودند جوانان با انگیزه انقلابی باید دوره دوم انقلاب را به آرمان تمدن نظام اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) نزدیک کنند.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه برای رسیدن به این آرمان باید تلاش و مجاهدت کرد اظهار داشت: این نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان و نوجوانان با عبرت به گذشته در دوره دوم است.

**قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: در آستانه فرا رسیدن نوروز، از مسئولان انتظار می رود نظارت های خود بر بازار و قیمت اجناس را تقویت کنند تا شرایط سخت اقتصادی بهبود یابد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: خسارت گرانی کالا، بر دوش مردم سنگینی می کند و دل آنها را به درد می آورد.
وی با اشاره به آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در چهل سال گذشته و مقاصد دشمنان علیه ایران گفت: ادبیات، جغرافیا و فرهنگ ما با این کشورها فرق می کند و راه آشتی و همراهی با دشمنان خداوند وجود ندارد چرا که راه ما را خداوند مشخص کرده و باپشتیبانی ولی فقیه به پیش خواهد رفت.

**اهواز
امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم انتظار دارند مشکلات اقتصادی از سوی رئیس جمهوری و دولت با جدیت بیشتری دنبال شوند و اجازه ندهند که بیش از این به مردم فشار اقتصادی وارد شود.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره اینکه موج جدیدی از گرانی ها در کشور شروع شده است، اظهارداشت: نمونه ای که باید در این خصوص نسبت به آن تذکر داد صنعت خودرو و یا واردات آن است که زیر نظر وزارت 'صمت' است. قیمت خودرو مانند بنزین در اقلام و اجناس کشور تاثیرگذار است؛ بنابر این نیاز است تا این وزارتخانه با نظارت بیشتری به بازار خودرو توجه داشته باشد.
حسن زاده در ادامه خطاب به رییس جمهور عنوان کرد: شما یک خطیب توانا هستند اما خطابه برای مردم کافی نیست و رای مردم برای این موضوع نبوده بلکه رای مردم به این خاطر بوده که انتظار داشتند مشکلات کم تر شود.

امروز نقطه اتصال کریدورهای جنوب به شمال و شرق به غرب ریلی و بزرگراهی در لرستان است
دنبال کنید

**زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ترسیم نقشه راه توسط مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب بعد از پایان ۴۰ سال در حوزه های مختلف هوشیارانه و واقع بینانه بود.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: رهبری گام دوم انقلاب بعد از پایان ۴۰ سال و حضور قوی قدرتمندانه نظام جمهوری اسلامی برای حفظ گفتمان انقلاب، ایستادگی، در برابر دشمن و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی را بسیار هوشیارانه واقع بینانه و منصفانه مطرح کردند.
وی اظهار داشت: بر این اساس این مهم نقشه راه ،ریل گذاری ، پایه برای حرکت در ۴۰ سال دوم برای رسیدن به تمدن اسلامی ، ایجاد امید و بیشتر در بین مسلمین و دوستداران انقلاب به ویژه نسل جوان و پیمودن این راه و نشان دادن اقتدار مقاومت وایستادگی در برابر مقابل توطئه های دشمن است.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ضمن خداحافظی گفت: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به جوان گرایی و پیر زدایی مسئولیت امام جمعه این شهر به فرد جوانی واگذار می شود.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب به زیبایی در بیانیه ای به گام دوم انقلاب اشاره و در آن به هفت محور اساسی که در پیشرفت جامعه تاثیر گذار است اشاره فرمودند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: ۲۷ شهید حادثه تروریستی جاده خاش – زاهدان یکی از برنامه های سفر بن سلمان برای ایجاد تنش و ناامنی در ایران بود.دولت عربستان با حمایت کشورهای غربی و آمریکا می‌خواست از طریق کشورهای همسایه به ایران ضربه بزنند که حادثه تروریستی جاده خاش – زاهدان از این دست بود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:دولت عربستان و این تروریست‌ها بدانند خون این پاسداران عزیز و خون مردم مظلوم یمن پایمال نخواهد شد.

**قم
خطیب جمعه قم گفت: قم کانون، خاستگاه و مرکز انقلاب اسلامی و شهر عالمان بزرگ دینی است ولی دشمنان می خواهند چهره فرهنگی و انقلابی آن را در اذهان عمومی تخریب کنند.
آیت الله سید محمد سعیدی افزود: دشمنان در قبال این شهر که عش آل محمد (ص) و حرم اهل بیت (ع) است آرام نمی نشینند، آنها از قمی ها کینه به دل دارند از این رو توطئه نموده و عوامل نفوذی خود را می فرستند تا بویژه در عرصه فرهنگی و انقلابی ضربه خود را به چهره این شهر وارد نمایند.
خطیب قم در بخش دیگری از سخنان خود خاط نشان کرد: حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقش بزرگی در افزایش اقتدار ملی در برابر عربده کشی های ترامپ و همکاران او داشت.
وی همچنین با اشاره به پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این پیام با توجه به پختگی و بهره مندی از تجربه های ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی بر رویکردهای مهمی تاکید دارد. رهبر انقلاب توصیه های هفت گانه ای را در خصوص استقلال و آزادی و عزت ملی و همچنین مرزبندی با دشمن و سبک زندگی بیان فرمودند که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در ۷ فصل تبیین کردند.

**رشت
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت از مسئولان خواست مردم را در برابر لجام گسیختگی قیمت ها و گرانی ها توجیه کنند.
آیت الله رسول فلاحتی افزود: مخاطبم در بحث گرانی دولتمردان هستند و آنان باید بدانند لجام‌گسیختگی در مسائل اقتصادی، مردم را خسته کرده است.
وی با بیان اینکه اگر مردم تاکنون ایستاده اند بخاطر خدا، نظام و رهبری ایستاده اند، اظهار داشت: اگر نمی توانید قیمت ها را پایین بیاورید، حداقل کنترل کنید.
وی اسلام را دین حرمت به ارزش های اصولی دانست و افزود: اگرچه امروز دنیای بشر روی فلسفه و تربیت اومانیستی یعنی انسان، منهای دین و خدا کار می کند و در همین راستا موجب متلاشی شدن بنیان خانواده شده ، اما اسلام و ادیان الهی خانواده را زیربنای همه نقش های جامعه دانسته و بر خودسازی تاکید می کنند.

**گرگان
خطیب جمعه گرگان با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) مصادف با روز زن گفت که گرامیداشت میلاد این بانوی مکرمه عالم اسلام نباید به هدیه دادن در میان خانواده ها خلاصه شود و چه بهتر از برکات سیره سیاسی، اخلاقی و عملی آن بهره مند شویم.
حجت الاسلام قربانعلی برقرار اظهار داشت: هرچند در روایات هدیه که موجب پیوند قلب ها و از بین بردن کینه می شود سفارش فراوان شده ولی نباید گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) تحت تاثیر هدیه دادن قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گرگان با محکوم کردن حادثه اخیر تروریستی در زاهدان و شهادت جمعی از پاسداران امنیت کشورمان گفت: این اقدام کور ناشی از ضعف و ناتوانی دشمن در برابر عظمت انقلاب اسلامی است.

**تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تلاش‌های نظام سلطه و استکبار جهانی برای دو دستگی در میان اروپایی‌ها در قبال ایران و به انزوا کشیدن ما در جهان همانند کنفرانس ورشو با شکست مواجه شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: این پیروزی افتخارآفرین برای ملت ایران در مقابله با آمریکا و همپیمانانش در عرصه نظام بین‌الملل است.
وی با اشاره به سوم اسفند سالروز کودتای انگلیسی رضاخان در ایران اظهار داشت: این کودتای انگلیسی پیامدهای برای ملت ایران داشت و امروز هم انگلیس همان مسیر را ادامه می‌دهد. زمینه‌ سازی نفوذ و کودتا توسط عوامل جاسوسی و نهادهای مالی دولت انگلیس در ایران، نابودی دستاوردهای انقلاب مشروطه مانند مجلس شورای ملی، ویرانی اقتصاد کشور و افزایش فقر در آن زمان، بخشش خاک ایران و مبارزه با دین، مظاهر دینی و ترویج فرهنگ دینی از جمله پیامدهای کودتای انگلیسی رضاخان در ایران بود.

**اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با همت جمعی و تعهد انسانی و قدسی ، امسال نوروز را ساده برگزار کرده و از همین خطبه کمپینی را بنام 'نوروز را بی تکلف و ساده برگزار کنیم' ، اعلام می کنیم.
آیت الله سیدحسن عاملی اظهار داشت: این روزها مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی طبقات متوسط و دهک های پایین جامعه را تحت تاثیر قرار داده و نزدیکی سال نو مزید بر علت شده است.
وی از اهالی استان بویژه بانوان که نقش کلیدی در مدیریت خانواده ها دارند ، خواست به این کمپین وارد شده و آن را با تمام توان تبلیغ کنند.

**کرج
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: تقویت اقتصاد مقاومتی، تکیه برتوان داخلی و اجرای تذکرات مقام معظم رهبری مهم ترین راهکارهای مقابله با تحریم های آمریکا و غرب است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی کرج افزود: با عمل به این راهکارها به خصوص تذکرات مقام معظم رهبری می توان از مشکلات و مسیرهای نادرست جلوگیری کرد.
وی با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به چین اظهار داشت: تقویت روابط با کشورهای شرق آسیا نقش موثری در پیشبرد اهداف و تامین نیازهای کشور دارد. استفاده از ظرفیت های کشورهای آسیایی و خاور نزدیک مهم ترین راهکار برای جایگزینی غرب است.

**بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان پیام جوان گرایی رهبری را گوش کرده و امور کشور را به جوانان بسپارند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: جوانان پشتوانه های انقلاب هستند و باید کشور را برای حکومت امام زمان (عج) آماده کنند.
وی با اشاره به بیانیه رهبری بعد از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: در این بیانیه، رهبری نزدیک به ۴۰ مرتبه جوانان را مخاطب قرار دادند که همین موضوع نگاه جوانگرایی رهبری را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که ۳۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در بازه ۱۵ تا ۴۰ سال قرار دارند، افزود: نسل جوان ما همین ها هستند و از این جوانان ۱۴ میلیون نفر تحصیل کرده و آماده کار هستند که باید از این نیروی جوان پویا و پرتحرک استفاده شود.

**سمنان
امام جمعه سمنان گفت: سربازان ولایی و جان برکف نظام جمهوری اسلامی انتقام خون شهدای حوادث تروریستی را از دشمنان ملت ایران می گیرند.
آیت الله سید محمد شاهچراغی افزود: ملت ایران هرچه دارند از خون شهدا است و باید به معنای واقعی یاد و خاطره این عزیزان را با برگزاری همایش ها و یادبودها گرامی داریم. دشمنان با کوردلی دست به اقدام های تروریستی می زنند و خون شهدای اخیر سپاه پاسداران در زاهدان پایمال نمی شود.

۱۳۵۴/

بیانیه گام دوم انقلاب در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi